Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toen er nog diversiteit was

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toen er nog diversiteit was

    In dranken :
    Nu is de hoofdmoot, Jupiler, Fanta, Sprite Coke ...
    Ik heb het hier niet over de betere bieren maar over pils en limonades edm
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Toen er nog diversiteit was

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    In dranken :
    Nu is de hoofdmoot, Jupiler, Fanta, Sprite Coke ...
    Ugh... ik snap niet waar jij op café gaat dan.

    Ik drink op café nooit van bovenvermeldde dranken, enfin, je gaat niet op café om dàt te drinken toch?

    Comment


    • #3
      Re: Toen er nog diversiteit was

      Normaal niet, maar als het zomer is, is een pint op een terraske toch wel verfrissend.
      En die frisdranken is wanneer ik met de wagen ben, enkele jaren geleden nam ik ice-tea omdat daar nog 33cl inzat want die cola's en limonades bevatten maar 19 of 20 cl, dat is in 1 teug leeg hé. Maar ik had het over de keuze van die frisdranken en pils . Waar ik op cafe ga, meestal in het Antwerpse of onderweg en dan neem ik als ik niet rij, de betere bieren.
      Het valt mij gewoon op dat Jupiler oververtegenwoordigd is, in zo'n Inbev cafe zie je nog amper Stella bv en geen andere limonades dan die van de CCC.
      Last edited by toerist; 11 maart 2016, 18:59.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Toen er nog diversiteit was

        Dat komt omdat tegenwoordig de meeste cafés in pacht zijn bij de brouwers
        1. Alleen het bier van de brouwer (Alken-Maes-Heineken of InBev)
        2. niet genoeg tonnen per week: einde contract

        Er zouden in Belgie meer independent brouwers/cafés moeten zijn.
        zou iedereen deugd doen

        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Toen er nog diversiteit was

          Als je vroeger een Cola vroeg, dan was dat heel simpel.
          Tegenwoordig moet je kiezen uit een heleboel verschillende soorten...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Toen er nog diversiteit was

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Dat komt omdat tegenwoordig de meeste cafés in pacht zijn bij de brouwers
            1. Alleen het bier van de brouwer (Alken-Maes-Heineken of InBev)
            2. niet genoeg tonnen per week: einde contract

            Er zouden in Belgie meer independent brouwers/cafés moeten zijn.
            zou iedereen deugd doen

            YMMV
            In Brussel ga ik bijna altijd naar onafhankelijke café's.
            Geen probleem met keuze. Meestal met goed aanbod van Brasserie de la Senne, en gueuzes,...
            Ik prefereer de kleinere brouwerijen.

            En handig dat het beste biercafé én -restaurant ter wereld, beiden in mijn buurt liggen. (In De Verzekering Tegen de Grote Dorst, en De Heeren van Liedekerke)
            Jawel, op fietsafstand

            Comment


            • #7
              Re: Toen er nog diversiteit was

              In Brugge weet ik toch heel wat zaken zijn waar het aanbod zo groot is dat je eerst een half uur in de kaart moet kijken voordat je weet wat je wil bestellen.
              Dat Jupiler en Maes de koplopers zijn in de pils... Vind het zelf ook niet zo leuk voor die zaakvoerders dat ze onder wurgcontracten zitten met de brouwers.
              Hoogtijd dat ze dat duopolie afbreken.

              Comment


              • #8
                Re: Toen er nog diversiteit was

                Wel, Stella en Jupiler zijn merken van InBev en ze hebben gekozen om Jupiler in België te gebruiken en Stella in het buitenland. Ander problem is dat veel bieren tegenwoordig maar etiketten zijn. En allemaal zoet! Je moet verdorie zoeken om iets te vinden dat niet even zoet is als frisdrank. Die Grimbergen hier was ook al zo zoet als iets. Palm is ook niet meer wat het was.

                Comment


                • #9
                  Re: Toen er nog diversiteit was

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Wel, Stella en Jupiler zijn merken van InBev en ze hebben gekozen om Jupiler in België te gebruiken en Stella in het buitenland. Ander problem is dat veel bieren tegenwoordig maar etiketten zijn. En allemaal zoet! Je moet verdorie zoeken om iets te vinden dat niet even zoet is als frisdrank. Die Grimbergen hier was ook al zo zoet als iets. Palm is ook niet meer wat het was.
                  Zou wel eens kunnen - om niet te moeten zeggen de extreem irritante reclamecampagnes van Jupiler. Ik vraag me echt af wie hier de doelgroep is
                  Nuf' said

                  YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toen er nog diversiteit was

                    pils ba
                    Orval moet er zijn
                    maar ze verkopen het liever in het buitenland
                    en hier moet je ferm zoeken om er aan te geraken
                    bd0379be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toen er nog diversiteit was

                      Ga eens kiken in "De Bierschuur" in Grot-Bijgaarden. De laatste keer dat ik daar was stonden er hele palletten vol Orval. Verse, 6 maand oud, 1 jaar oud en overjaarse. Is wel al 6 maand geleden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toen er nog diversiteit was

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Zou wel eens kunnen - om niet te moeten zeggen de extreem irritante reclamecampagnes van Jupiler. Ik vraag me echt af wie hier de doelgroep is
                        Nuf' said

                        YMMV
                        -vind ik ook
                        -voetbalfans wellicht of de massa
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toen er nog diversiteit was

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Wel, Stella en Jupiler zijn merken van InBev en ze hebben gekozen om Jupiler in België te gebruiken en Stella in het buitenland.
                          Spijtig, want ik vind Stella net lekkerder dan Jupiler als ik moet kiezen tussen die twee.

                          Ik vind de pils in Duitsland en Oostenrijk nog steeds veel lekkerder dan deze bij ons. Wel zoet, maar kom... Bij ons vind ik Cristal Alken, nog zeer ok.

                          Iets dat neigt naar pils, maar een leuk alternatief biedt: Saison. Te koop in +70cl flessen, zalig te openen onder vrienden op een terrasje eens de lente straks doorbreekt.
                          Ik heb al een fles koud staan

                          Gelukkig is België zo'n land met een diversiteit aan bieren van verschillende smaken dat je altijd wel ergens terecht kan voor iets beter dan pils.
                          Denk maar aan alles op basis van Lambiek, de trappist en abdijbieren, fruitbieren, Saisons, ... voor ieder wat wils.
                          Ik heb een tijd terug een kruising van wijn/bier gedronken (Chateau d'Ychouffe), niet helemaal mijn ding.
                          En zo zijn er nog honderden soorten die ik nog nooit geproefd heb, maar waar ik wel eens tijd voor moet maken, ooit.
                          Mijn plan was om me eens aan te sluiten bij een bierclub, om er meer van te weten te komen, maar dat is er intussen nog niet van gekomen.
                          Heb intussen wel al enkele brouwerijen bezocht.


                          En ieder zijn smaak natuurlijk. Zo zijn er bieren die ik om een of andere reden helemaal niet graag drink, zoals Duvel of Leffe, terwijl die heel populair zijn blijkbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toen er nog diversiteit was

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            In Brugge weet ik toch heel wat zaken zijn waar het aanbod zo groot is dat je eerst een half uur in de kaart moet kijken voordat je weet wat je wil bestellen.
                            Voor de vele toeristen die er komen is dat een gat in de markt om dat aanbod te bieden.

                            Ik denk dat ik al 17 jaar niet meer in Brugge geweest ben.
                            Maar in de meeste grote steden in België heb je toch nog enkele cafeetjes die een mooie bierkaart hebben.
                            Ze hoeven voor mij geen pagina's keuze te hebben, een handvol pareltjes dat bijvoorbeeld maandelijks wijzigt is al meer dan goed.
                            Men moet ook de voorraad kunnen stockeren hé.

                            Café's draaien de laatste jaren slechter, zogezegd na het rookverbod, witte kassa,... maar onafhankelijke café's die iets deftig aan te bieden hebben, lijken toch nog steeds méér trek te hebben dan de contractuele café's.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toen er nog diversiteit was

                              Geef mij maar op tijd en stond een Omer, en nu en dan een Duvel of een Bolleke van 't vat.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X