Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

maximaal aantal foto's fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • maximaal aantal foto's fototoestel

    Ik vraag me af hoeveel foto's een digitaal toestel ( in mijn geval een CP 8700 ) eigenlijk wel aankan. Staat er ergens een getal op geplakt of hangt het gewoon af van de zorgzaamheid van de gebruiker ?
    Groeten, Geert
    BD0282BE
    Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
    *Alle begin is moeilijk !*

  • #2
    Re: maximaal aantal foto's fototoestel

    Dit is ni echt gewten denk ik, maar ik kan je wel gerustellen dat we hier spreken over ettelijke duizenden opnames. De sluiter van een 10D of D60 bijvoorbeeld heeft een MTBF (Mean Time Before Failure) van 60.000 opnames.
    Maar dat wil ni zeggen dat je toestel maar 60.000 opnames meegaat hé. In het slechste geval werden in de testen defecten vastgesteld aan de sluiter na 60.000 opnames. En een nieuwe sluiter laten plaatsen is mogelijk.
    De Nieuwe EOS 1D Mark II heeft een MTBF van 200.000 opnames, maar dat is weerom over de sluiter dat ze het hier hebben, omdat daar de meeste slijtage zich kan voordoen omdat we hier met bewegende delen te maken hebben.

    Ik hoop U van dienst te zijn met deze uitleg.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment

    Working...
    X