Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe SUV kopen, help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe SUV kopen, help !

    Mijn wagen (VW Passat) begint aan een pensioengerechtigde leeftijd te komen en ik ben aan vernieuwing toe.
    Ik heb mijn oog laten vallen op een SUV/Crossover maar zie het bos door de bomen niet meer.
    Een diesel hoeft niet meer voor mij (te weinig km's) en beschik over een budget van 30à 35K.
    Comfort is uiteraard belangrijk, ook een aanvaardbaar verbruik en wat laadruimte. Een 4x4 is niet echt nodig.
    Ik ben niet echt merkgebonden en sta open voor alle suggesties, adviezen, ervaringen en tips. Ik heb wat tijd om rond te neuzen.
    Met dank voor alle hulpvaardige antwoorden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: SUV kopen, help !

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Mijn wagen (VW Passat) begint aan een pensioengerechtigde leeftijd te komen en ik ben aan vernieuwing toe.
    Ik heb mijn oog laten vallen op een SUV/Crossover maar zie het bos door de bomen niet meer.
    Een diesel hoeft niet meer voor mij (te weinig km's) en beschik over een budget van 30à 35K.
    Comfort is uiteraard belangrijk, ook een aanvaardbaar verbruik en wat laadruimte. Een 4x4 is niet echt nodig.
    Ik ben niet echt merkgebonden en sta open voor alle suggesties, adviezen, ervaringen en tips. Ik heb wat tijd om rond te neuzen.
    Met dank voor alle hulpvaardige antwoorden.
    ik zou eerst al een zien wat je kan krijgen voor je 30/35K ;-)
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe SUV kopen, help !

      Hyundai Tucson is zeker de moeite waard om te bekijken.
      De nieuwe versie is een volledig Europees ontwerp en hoort volgens mij ook tot de mooiste, al is dat laatste ieders voorkeur.
      Voordeel bij Hyundai is vooral dat ze enkel een paar afwerkingsniveau's hebben maar geen serie opties waarbij je niet meer weet wat kiezen.
      Rijdt zalig en 5 jaar waarborg is een mooie extra.
      De Executive met alles er op en aan voor minder dan uw limiet en dan moet er nog de korting af.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: SUV kopen, help !

        Ga zeker eens bij Toyota kijken

        De nieuwe RAV 4 heb je in benzine of hybrideversie.

        Hybride is een 2.5 benzine motor, met daaraan een elektromotor gekoppeld.
        lage biv, lage jaarlijkse tax

        +- 200pk, en toch zuinig

        voor de prijs die jij vermeld, moet je gesteld geraken, naargelang de uitvoering natuurlijk

        succes met je zoektocht

        Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe SUV kopen, help !

          Ik geef VerSeg gelijk
          Ik heb met mijn Hyundai Santa-Fe (grotere broer van Tucson) nu 160 000 km zonder problemen, afgezien van een slechte batterij die zij vervangen hebben.
          Als ik nu een nieuwe moest kopen, waarschijnlijk tergu een Santa-Fe (of misschien een Tucson).

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe SUV kopen, help !

            In de laatste TA stond een merken/modellen betrouwbaarheidsenquète, die is veelal gebaseerd op de ADAC.
            Niet heiligmakend maar de enige manier om zoiets in te schatten.
            Maar het is complex, naast merk en model is er ook de garage. Sommigen denken dat ze goudsmeden zijn.

            Comment


            • #7
              Re: SUV kopen, help !

              2 Dacia Dusters, een voor in de week en één voor in het weekend ...

              Comment


              • #8
                Re: SUV kopen, help !

                Als je lef hebt... ik zou meteen overstappen op een 2e hands Tesla...
                En cool.. de tijd vooruit... das pas een accessoire...
                Een SUV/Crossover is zo old skools, daar wil je toch echt niet mee mee gezien worden als je een beetje b*llen/guts hebt...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  ..............
                  Maar het is complex, naast merk en model is er ook de garage. Sommigen denken dat ze goudsmeden zijn.
                  Een JEEP kan ik ten stelligste afraden.
                  Niet dat die wagen slecht is hoor, maar hij is onbetaalbaar in onderhoud.
                  Voorbeeld : op 120.000 km een groot onderhoud met vervangen van distributieriem : 2.430 €.
                  Jan Becaus zou zeggen: Dat is gene kattenpis !
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                    Als je voor Hyundai zou gaan, hier te Hooglede staan een aantal IX 35 benzine versies model 2015 te koop,
                    alles er op en er aan, 0Km voor een zeer mooie prijs.
                    Nieuwe & jonge tweedehandswagens


                    Persoonlijk ben ik een Subaru fan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Een JEEP kan ik ten stelligste afraden.
                      Niet dat die wagen slecht is hoor, maar hij is onbetaalbaar in onderhoud.
                      Voorbeeld : op 120.000 km een groot onderhoud met vervangen van distributieriem : 2.430 €.
                      Jan Becaus zou zeggen: Dat is gene kattenpis !
                      De meeste recente motoren krijgen terug een distributieketting in plaats van een riem.
                      Mijn vorige auto (Clio 1,2) had een riem, de Dacia 0,9 TCe heeft gelukkig een distributieketting, maar als je dezelfde Dacia koopt met de "oude" 1,2 dan zit er ook nog een riem in (en dan is het verbruik hoger en de prestaties zijn een stuk minder).
                      Volgens mij hebben ze de distributieriem alleen maar uitgevonden om automobilisten op geregelde tijdstippen vakkundig van hun centen af te helpen...
                      Omdat er tegenwoordig zoveel meer onder de motorkap van een auto zit als vroeger wordt het vervangen van een distributieriem ook almaar duurder (er moeten een heleboel zaken gedemonteerd worden voor ze er bij kunnen).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                        Tot einde maart zijn er forse kortingen op de Tucson en andere modellen.
                        IX35 zou ik nu niet meer kopen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                          Moderator Note: Twee discussies samengevoegd en de dubbeltjes en irrelevant geworden opmerkingen gewist.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                            Zeer tevreden van de xc60.
                            Maar ik kijkwel uit naar de xc40 die in 2018 te verkrijgen is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                              Veel hangt af van de regio waar je woont en werkt.
                              Bij ons in de buurt is een zeer beperkt aanbod van garages waar ze aan eerlijke prijzen professioneel werk leveren met merkeigen onderdelen.
                              Je moet dat ook meenemen in je overweging. Wat als ik op onderhoud moet? Wat als er problemen zijn? En wat gaat me dat allemaal kosten?

                              Mijn inziens is de keuze van een goede garage waar je vertrouwen in hebt minstens even belangrijk als de keuze van de wagen.

                              Wat ben je met een Lamborginni op waterstof in het midden van de woestijn?

                              Comment

                              Working...
                              X