Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haar haar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Haar haar

    ...leeg...

  • #2
    Re: Haar haar

    De lichtopstelling met meer licht langs achteren (zijkant), werkt voor mij bij deze plaat minder.
    Het model mag bij zo een pose gerust licht vangen, en dat doet ze niet.
    Verder vind ik de opbouw van je beeld aan de zwakke kant. Veel te veel nietszeggende ruimte boven het model, om toch maar die ogen op een derde lijn te krijgen.
    Dit geeft geen enkele meerwaarde, integendeel, het haalt alle dynamiek uit je foto en zorgt ervoor dat hij te "gewoon" en "klassiek" oogt.
    Ook de sturing van de pose wankelt wat mij betreft.
    Het trekken aan de haren werkt hier als een cliché, als je dat doet mag er heel wat meer expressie en emotie getoond worden.
    Het ademen door de mond om wat meer sexy gevoel te leggen in een plaat is hier ook niet aanwezig. Ik zie vooral dat je door een opname waarbij de mond niet flatterend valt, je voornamelijk de indruk geeft alsof het model in kwestie konijnentanden zou hebben, wat ik niet denk gezien de kaakstructuur. Het is dus eerder optisch.
    Ze kijkt ook naar de verkeerde kant uit beeld, waardoor alles benauwd wordt.
    Ook qua styling is het slordig. Langs de ene kant het bandje weg en langs de andere kant nog rond de arm.
    Verder best rekening mee houden dat indien je zo een opnames maakt zonder behabandjes etc, je er aan denkt dat de afdruk van die bandjes in de huid nog een tijd zichtbaar zijn.
    Dat kan je uiteraard oplossen in PS, maar heb je niet gedaan.
    Snijden in onderdelen mag en moet kunnen, maar hier snij je bij de onderste hand quasi in het gewricht, met als gevolg dat het overkomt alsof ze een stompje heeft.

    Voor mij ander en beter, maar misschien zijn er hier anderen met een totaal andere visie.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment

    Working...
    X