Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

    Deze morgen krijg ik hier een brief met de berekening bedrijfstoeslag op mijn brugpensioen.

    Bruto bedrag 5.390,76€ netto overschot 1.160,28€ dat is zo maar eventjes 4.230,48€ naar voorheffing en sociale inhouding, moet er nog zand zijn........

  • #2
    Re: Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

    Ben je net 60 jaar geworden ? Dan gaat er al een deel van de voorheffing naar de belastingen.
    Ik heb pensioensparen gedaan voor het maximum bedrag vanaf het ogenblik dat het bestond en het wordt binnenkort uitbetaald op mijn 65.
    Nettowinst op de totale ingelegde som is nog geen 100€.
    Volgens de bankdirecteur moet je niet aan pensioensparen doen voor de intrest. Het geeft enkel voordeel op de belastingsaftrek.
    Dat kan kloppen want verleden jaar heb ik geen storting meer gedaan voor pensioensparen. De vorige 3 jaar trok ik nog 200€ terug van de belastingen. Nu moet ik 400€ betalen omdat er het laatste jaar geen fiscale aftrek meer was.

    Comment


    • #3
      Re: Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Ben je net 60 jaar geworden ? Dan gaat er al een deel van de voorheffing naar de belastingen.
      Ik heb pensioensparen gedaan voor het maximum bedrag vanaf het ogenblik dat het bestond en het wordt binnenkort uitbetaald op mijn 65.
      Nettowinst op de totale ingelegde som is nog geen 100€.
      Volgens de bankdirecteur moet je niet aan pensioensparen doen voor de intrest. Het geeft enkel voordeel op de belastingsaftrek.
      Dat kan kloppen want verleden jaar heb ik geen storting meer gedaan voor pensioensparen. De vorige 3 jaar trok ik nog 200€ terug van de belastingen. Nu moet ik 400€ betalen omdat er het laatste jaar geen fiscale aftrek meer was.
      Inderdaad in september 60 geworden Notex, maar 78% aftrek lijkt mij er toch wel wat over...
      Wij doen ook beiden reeds vele jaren aan pensioensparen, en mogen dan jaarlijks gemiddeld nog eens 2.600€ achter dragen.
      Mijn vrouw is sinds zes maanden op pensioen als ambtenaar, ik vraag mij af wat mijn volgende berekening zal worden.

      Comment


      • #4
        Re: Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Deze morgen krijg ik hier een brief met de berekening bedrijfstoeslag op mijn brugpensioen.

        Bruto bedrag 5.390,76€ netto overschot 1.160,28€ dat is zo maar eventjes 4.230,48€ naar voorheffing en sociale inhouding, moet er nog zand zijn........
        Dat klop. Op het bedrag dat je krijgt van de RVA wordt er niets afgehouden van belasting en RSZ. Dit laten ze over aan de vroegere werkgever waar je het laatst hebt gewerkt en het bedrag RVA en werkgever worden samen gevoegd en daarop houd de werkgever het verschuldigd bedrag van af. Is eigenlijk niet duidelijk op je maandelijkse loonbrief die je nog ontvangt terug te vinden.

        Voor februari houd ik op het bruto van 315.21€ nog netto 77.22€ over

        Comment


        • #5
          Re: Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

          Is hier reeds aan bod geweest, maar het is idem dito voor groepsverzekeringen.
          Wil je die innen wanneer je 60 jaar bent, dan gaat er 33 % van af, wacht je tot je 65 jaar bent, dan gaat er 10 % van af... gewoon een kwestie van een beetje langer wachten dus .

          Ik maak me al lang geen zorgen meer over wat en hoeveel ze van al die zaken in mindering gaan brengen want je kan er toch niks aan doen, of toch, nl. berusten in je lot.
          Ik weet zelfs niet hoeveel wij nog gaan krijgen van het pensioensparen.
          Dit was telkens goed voor de belastingaftrek en wat daarna gebeurt zullen we wel ondervinden. Wat we nog krijgen is meegenomen.
          Is het veel, dan OK, is het weinig, dan ook OK, want zoals reeds gezegd, wat ga je er aan doen buiten je er over gaan enerveren ?
          Wij vertrekken nu voor een tijdje naar de Canarische, dan is dat toch al op .

          Comment


          • #6
            Maximale aftrek op bedrijfstoeslag brugpensioen.

            Bedrijfsvoorheffing die je betaalt is toch steeds maar een voorschot. De totale belasting is toch onafhankelijk van wat je als voorheffing betaalt. Ik krijg jaarlijks een tamelijk groot bedrag terug, maar dit is voor mij niet belangrijk. Dit wil gewoon zeggen dat ik veel te veel bedrijfsvoorheffing betaal. Als ik het bedrag dat ik dan eenmalig terugkrijg van de belastingen deel door 12 en hiermee elke maand mijn inkomen aanvul is de invloed van de bedrijfsvoorheffing nihil.
            Wat telt is de totale belasting die je betaalt (en die is steeds te hoog).

            Groetjes

            Peter.

            Ik kan alleen maar aanraden : probeer een duidelijk zicht te krijgen over je inkomsten en uitgaven en zorg er dan voor door maandelijks geld opzij te zetten dat elke maand voor jou even zwaar wordt. Het vraagt wat discipline maar je financiële toestand wordt op die manier optimaal beheersbaar.


            Sent from my iPad using Tapatalk
            Last edited by Heembeek; 10 maart 2016, 20:17.

            Comment

            Working...
            X