Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simkaart voor alarmsysteem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Simkaart voor alarmsysteem

    Welk is het meest interessante, lees goedkoopste kaartje, om een draadloos alarmsysteem te voorzien van gsm?
    Er bestaan zoveel formules 😳

  • #2
    Re: Simkaart voor alarmsysteem

    Is dat zo een berichtenkaartje zoals ze in tracking systeem van auto,s steken?
    Een vriend van mij heeft zoiets in zijn Audi zitten een geldigheid van twee jaar meen ik,
    prijs HIER terug te vinden.
    Last edited by Guest42; 10 maart 2016, 11:42.

    Comment


    • #3
      Re: Simkaart voor alarmsysteem

      Geen idee, kan ervan afhangen wat je juist wil doen. Maar vraag eens naar een M2M (machine to machine) kaart. Afhankelijk van je toepassing kan je data, sms, voice of een combinatie nodig hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Simkaart voor alarmsysteem

        Je neemt een Base-0 abonnement, je betaalt enkel je verbruik, een SMS kost € 0.10.
        Als je dus 20 SMS boodschappen per jaar hebt (ik hoop dat er niet te dikwijls wordt ingebroken ), kost je dat € 2.

        Bij aankoop moet je wel € 15 betalen, maar dat is een voorschot op het gebruik en vervalt niet.
        Bovendien kan je verschillende kaarten op dezelfde rekening groeperen, ik heb daar bv ook een Europese data roaming aan € 25 voor 1GB per maand (maar vanaf april dit jaar waarschijnlijk niet meer nodig).

        Comment


        • #5
          Re: Simkaart voor alarmsysteem

          Het wordt steeds moeilijker nu meer en meer nagekeken wordt of je de kaart effectief gebruikt.
          Bij Telenet wordt nu je SIM gedesactiveerd als je 2 maand geen uitgaand verbruik hebt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Simkaart voor alarmsysteem

            AldiTalk ? 80 eenheden (1 eenheid is 1MB data of 1 SMS of t minuut bellen) per maand voor 4 euro.
            Je koopt zo'n SIM voor 9,99 euro met 10 euro tegoed erop. Herladen kan ook online.
            Last edited by nete; 9 maart 2016, 22:19.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Simkaart voor alarmsysteem

              Wat beveelt de leverancier van het alarm aan?
              Meestal hebben die wel een of ander voorstel waar ze vaak mee samenwerken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Simkaart voor alarmsysteem

                www.simyo.be (dochter van Base)
                Kost je 10 euro per jaar (bel en sms tegoed). Verder geen kosten.
                Je kan ook in het "controlepaneel" online de opties van de SIMkaart instellen zodat misbruik onmogelijk is (zoals beperken MMS of bellen naar speciaal nummers,...)
                Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je VOOR de vervaldatum er terug 10 euro op zet (online verkoop) anders vervalt het beltegoed. De kaart zelf vervalt niet.
                Zo heb ik een kaartje die al enkele jaren meegaat voor een gelijkaardig doel. Ondertussen staat er al meer dan 30 euro beltegoed op.

                Comment


                • #9
                  Re: Simkaart voor alarmsysteem

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ondertussen staat er al meer dan 30 euro beltegoed op.
                  Die "belwaarde" kan je dan ook nog voor 50 % recupereren via betaallijn.be.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Simkaart voor alarmsysteem

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    www.simyo.be (dochter van Base)
                    Kost je 10 euro per jaar (bel en sms tegoed). Verder geen kosten.
                    Je kan ook in het "controlepaneel" online de opties van de SIMkaart instellen zodat misbruik onmogelijk is (zoals beperken MMS of bellen naar speciaal nummers,...)
                    Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je VOOR de vervaldatum er terug 10 euro op zet (online verkoop) anders vervalt het beltegoed. De kaart zelf vervalt niet.
                    Deze morgen eens info genomen bij een vriend, en inderdaad ook Simyo in de gps tracker van zijn auto (#2)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Simkaart voor alarmsysteem

                      Bedankt allen!!
                      Simyo lijkt inderdaad de interessantste oplossing.
                      Zal er eentje bestellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Simkaart voor alarmsysteem

                        De tip kost je wel 30 euro heh Ik geef mijn nummer door (grapje)

                        @Nete: ja,nee, ik maak mij er geen zorgen om. Veel is het niet.
                        Enkele jaren geleden heb ik dat kaartje even in mijn GSM gezet en daar dan eens goed los mee gegaan en de belwaarde was per direct flink gezakt.
                        En ik heb ook eens de tegenslag gehad dat ik al mijn belwaarde kwijt was omdat ik niet tijdig binnen het jaar bijgeladen had.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Simkaart voor alarmsysteem

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          De tip kost je wel 30 euro heh Ik geef mijn nummer door (grapje)

                          @Nete: ja,nee, ik maak mij er geen zorgen om. Veel is het niet.
                          Enkele jaren geleden heb ik dat kaartje even in mijn GSM gezet en daar dan eens goed los mee gegaan en de belwaarde was per direct flink gezakt.
                          En ik heb ook eens de tegenslag gehad dat ik al mijn belwaarde kwijt was omdat ik niet tijdig binnen het jaar bijgeladen had.
                          Jamaar wat is het nu ? Je zegt dat er 30 euro op die SIM staat. Dan kan je die voor 50% recupereren via die betaallijn. En dat werkt hoor. Voor 28 euro 14 telefoontjes naar die betaallijn en een paar dagen later staat er 14,14 euro op je bankrekening. Op Simyo staat dan nog 2 euro... Me dunkt toch interessanter dan ze nutteloos te gaan "opstoken" in een GSM.
                          In jouw geval zou ik 10 euro bijladen en direct 8 euro opbellen naar de betaallijn en zo 4,4 euro recupereren. En in je agenda zetten dat je 360 dagen verder moet bijladen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Simkaart voor alarmsysteem

                            Ja je hebt ergens wel gelijk nete.

                            Comment

                            Working...
                            X