Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afzetterij met inktpatronen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afzetterij met inktpatronen

    Voor iedereen die dit ook beu is.
    Hier was het weer eens zo ver, gedaan met printen omdat de magenta op was. Nu moet je weten dat wij ALTIJD zw-wi printen.
    Begrijpe wie kan maar zw-wi maakt evenzeer gebruik van kleuren.

    Even nagetrokken en voor een habbekrats chips gevonden (EBay) die zich resetten bij elke keer dat je de cartridge uitneemt en weer in steekt.
    Bij Inkt 1-2-3 zijn er ook resetters te koop, maar dat is duurder.

    Dus de oude chip eruit gewipt (van de magenta cartridge) en een van deze erin en .... Klaar, wij printen weer. Het resultaat mag er zijn.

    Ik weet niet meer van buiten waar op Ebay ik het heb gevonden maar dit moet misschien terug te vinden zijn in mijn aankoophistorie

  • #2
    Re: Afzetterij met inktpatronen

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Voor iedereen die dit ook beu is.
    Hier was het weer eens zo ver, gedaan met printen omdat de magenta op was. Nu moet je weten dat wij ALTIJD zw-wi printen.
    Begrijpe wie kan maar zw-wi maakt evenzeer gebruik van kleuren.

    Even nagetrokken en voor een habbekrats chips gevonden (EBay) die zich resetten bij elke keer dat je de cartridge uitneemt en weer in steekt.
    Bij Inkt 1-2-3 zijn er ook resetters te koop, maar dat is duurder.

    Dus de oude chip eruit gewipt (van de magenta cartridge) en een van deze erin en .... Klaar, wij printen weer. Het resultaat mag er zijn.

    Ik weet niet meer van buiten waar op Ebay ik het heb gevonden maar dit moet misschien terug te vinden zijn in mijn aankoophistorie
    Tsja PaulM, ik koop altijd bij 123inkt, maar dit topic zou pas interessant zijn als je ons de leverancier kan meedelen natuurlijk .
    En het is een oud zeer, printers kosten 'niks', maar cartridges des te meer.

    PS Welkom terug, maar waarom onder een andere nick ???

    Comment


    • #3
      Re: Afzetterij met inktpatronen

      raar maar waar...

      als er bij mij een partroon leeg is (bv.magenta) kan ik nog steeds zwarte teksten printen.
      de patronen worden hier ook opgebruikt tot je echt ziet dat ze leeg zijn...
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: Afzetterij met inktpatronen

        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
        raar maar waar...

        als er bij mij een partroon leeg is (bv.magenta) kan ik nog steeds zwarte teksten printen.
        de patronen worden hier ook opgebruikt tot je echt ziet dat ze leeg zijn...
        Met een Canon Pixma MG5250 is dit : nougabollen :-(

        Comment


        • #5
          Re: Afzetterij met inktpatronen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Tsja PaulM, ik koop altijd bij 123inkt, maar dit topic zou pas interessant zijn als je ons de leverancier kan meedelen natuurlijk .
          En het is een oud zeer, printers kosten 'niks', maar cartridges des te meer.

          PS Welkom terug, maar waarom onder een andere nick ???
          Ik kijk het zometeen even na voor jou.

          Comment


          • #6
            Re: Afzetterij met inktpatronen

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ik kijk het zometeen even na voor jou.
            Op het eerste zicht geraak ik maar in mijn aankoopgeschiedenis tot 19/11/2014
            Ik heb die chipkes hier dus al langere tijd liggen dan ik zelf dacht.

            Maar je bent al de tweede die me PaulM noemt ??????????

            Comment


            • #7
              Re: Afzetterij met inktpatronen

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Voor iedereen die dit ook beu is.
              Hier was het weer eens zo ver, gedaan met printen omdat de magenta op was. Nu moet je weten dat wij ALTIJD zw-wi printen.
              Begrijpe wie kan maar zw-wi maakt evenzeer gebruik van kleuren.

              Even nagetrokken en voor een habbekrats chips gevonden (EBay) die zich resetten bij elke keer dat je de cartridge uitneemt en weer in steekt.
              Bij Inkt 1-2-3 zijn er ook resetters te koop, maar dat is duurder.

              Dus de oude chip eruit gewipt (van de magenta cartridge) en een van deze erin en .... Klaar, wij printen weer. Het resultaat mag er zijn.

              Ik weet niet meer van buiten waar op Ebay ik het heb gevonden maar dit moet misschien terug te vinden zijn in mijn aankoophistorie
              Ik veronderstel dat je eerst de inkt bijvult ?
              De 525/526 patronen van oa de MG5250 zijn de laatste reeks van Canon die nog kan gereset worden, zo'n resetter kost maar € 15.
              Op die manier gebeurt het opvolgen van het inktniveau volledig zoals bij een nieuw Canon patroon.

              Voor de latere reeks 550/551 is er geen resetter meer, dan moet je inderdaad met ARC chips werken.

              Voor de huidige reeks 770/771 zijn denk ik nog geen chips te koop in Europa, maar wel al in China.

              Comment


              • #8
                Re: Afzetterij met inktpatronen

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ik veronderstel dat je eerst de inkt bijvult ?
                De 525/526 patronen van oa de MG5250 zijn de laatste reeks van Canon die nog kan gereset worden, zo'n resetter kost maar € 15.
                Op die manier gebeurt het opvolgen van het inktniveau volledig zoals bij een nieuw Canon patroon.

                Voor de latere reeks 550/551 is er geen resetter meer, dan moet je inderdaad met ARC chips werken.

                Voor de huidige reeks 770/771 zijn denk ik nog geen chips te koop in Europa, maar wel al in China.
                Bedankt voor de verduidelijking.
                Ik loop duidelijk achter.

                Comment


                • #9
                  Re: Afzetterij met inktpatronen

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Op het eerste zicht geraak ik maar in mijn aankoopgeschiedenis tot 19/11/2014
                  Ik heb die chipkes hier dus al langere tijd liggen dan ik zelf dacht.

                  Maar je bent al de tweede die me PaulM ?noemt ?????????
                  Klopt, gezien urban 'king', hét van hét bezitten van Nikon, zelfde schrijfstijl, direct in de clinch met je vorige 'kameraden' hier en ik kan nog zo een tijdje doorgaan .
                  Het zou al het toeval der toevallen moeten zijn dat er twee met dergelijke overeenkomsten rondlopen.
                  En nog een paar andere zaken, die ik hier echter niet aan de grote klok ga hangen .
                  Wel goede poging tot anonimiteit gedaan, maar je hebt het "raadsel" zelf opgelost zodat je nu door zowat iedereen herkend wordt.
                  Niks mis mee hé, als het hier mag volgens het reglement.
                  Last edited by Guest17; 9 maart 2016, 11:51.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afzetterij met inktpatronen

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Met een Canon Pixma MG5250 is dit : nougabollen :-(
                    Ik heb ook een 5250, als bij mij een kleur op is kan ik toch in zw/w afdrukken??? Het is wel zo als je printen in kleur geslecteerd hebt en je print zw/w af dan gebruikt die de kleuren om zw/w te maken. Je moet echt zw/w selecteren.
                    Ik koop mijn inkt cartridge in de ACTION (9,99 euro per set voor alle cartridges) en heb daar geen problemen mee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afzetterij met inktpatronen

                      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                      Ik heb ook een 5250, als bij mij een kleur op is kan ik toch in zw/w afdrukken??? Het is wel zo als je printen in kleur geslecteerd hebt en je print zw/w af dan gebruikt die de kleuren om zw/w te maken. Je moet echt zw/w selecteren.
                      Ik koop mijn inkt cartridge in de ACTION (9,99 euro per set voor alle cartridges) en heb daar geen problemen mee.

                      Ik heb ne 6850... maar cartridges van 9.99 euro/set heb ik nog niet gevonden.
                      Moet ik onthouden voor de volgende sets.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afzetterij met inktpatronen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik heb ne 6850... maar cartridges van 9.99 euro/set heb ik nog niet gevonden.
                        Moet ik onthouden voor de volgende sets.
                        Ze hebben er niet zoveel verschillende, de 520 en de 525/526 van canon Dacht dat ze er ook een paar hadden van een ander merk maar ben er niet heel zeker van.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afzetterij met inktpatronen

                          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                          Ze hebben er niet zoveel verschillende, de 520 en de 525/526 van canon Dacht dat ze er ook een paar hadden van een ander merk maar ben er niet heel zeker van.
                          Dju, net even gekeken bij Action, ik heb voor de Pixma 6850 de cartridges 570 en 571 nodig.... laat ze nu net deze niet hebben .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afzetterij met inktpatronen

                            Dag Paul,

                            Ik ben ook een gebruiker van een mg5250. Ik ben je eeuwig (bij wijze van spreken hé ) dankbaar als je me je leverancier van die chips kan opsnorren.
                            Alvast bedankt.

                            Vriendelijke groeten

                            Peter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afzetterij met inktpatronen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              Dag Paul,

                              Ik ben ook een gebruiker van een mg5250. Ik ben je eeuwig (bij wijze van spreken hé ) dankbaar als je me je leverancier van die chips kan opsnorren.
                              Alvast bedankt.

                              Vriendelijke groeten


                              Peter
                              Ik koop hier mijn inkt in flessen van een halve liter (dit is de producent) en reset mijn originele Canon patronen, maar je kan hier ook hervulbare met ARC chip kopen.
                              Nooit problemen gehad met de inkt, enkel dat de kleuren wat sneller vervagen als je ze onbeschermd in volle licht hangt, maar dat hebben alle hervul kleurstofinkten (pigment niet).

                              Last edited by palombian; 9 maart 2016, 20:37.

                              Comment

                              Working...
                              X