Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boomsneeuwstorm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Boomsneeuwstorm


    Gisteren, maandag, om 5h30 opgestaan (midden in de nacht voor me), om naar de zonsopgang te gaan kijken bij een uitgekozen boompie. Het is een sneeuwopgang geworden. Het heeft tot rond 14h30 gesneeuwd. Heb een gans reeksje van gelijkaardige (maar verschillende) sneeuwboompjes.
    Er komen er een paar hier (maar niet allemaal), de rest waarschijnlijk op flickr. Ik hou wel van reeksjes, en zodoende.

    ach ja, ik denk best te bekijken met witte achtergrond, maakt best wel wat verschil. Of afgedrukt op een mooi rustig mat papier.
    voor de scherpte-menschen : deze versie is net iets meer opgescherpt dan de flickr versie. op 1020px vond ik de textuur een beetje, eum, warrig (?).





    Iets grotere versie.

    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Boomsneeuwstorm

    Ik raad toch aan om de grotere versie te bekijken...
    Kmoet zeggen dat dit wel iets heeft.
    Benieuwd naar wat er volgt!
    Last edited by appelboom; 8 maart 2016, 09:12.
    ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Boomsneeuwstorm

      Met weinig een mooie opname gemaakt, goed gezien en vastgelegd
      Persoonlijk had ik de boom nog een beetje meer naar rechts geplaatst ofwel volledig centraal

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Boomsneeuwstorm

        Heel mooie eenvoud, Pieter. Vooral het volslagen niets achter de boom !
        Geen z/w, maar g/w.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Boomsneeuwstorm

          prachtige opname in alle eenvoud ,kwa compo kan ik meegaan met sieg maar het blijft sowieso een mooie plaat

          Comment


          • #6
            Re: Boomsneeuwstorm

            bedankt allemaal voor de fijne opmerkingen en het kijken !

            heb de boom juist daar geplaatst om ambetantig te doen. De plaat is zowiezo ambetantig omdat er eigenlijk niet zo heel veel opstaat. En deze positie trekt het dan nog wat meer uit de haak. Maar ik begrijp jullie suggestie.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Boomsneeuwstorm

              Veel beter dan een gemiddelde zonsopgang voor mijn part, knap kriebeleffect door wat teveel verscherpen, een foutje dat je in je voordeel gebruikte in dit geval.
              Zowel voorgrond als boom weten mij te kriebelen, de sneeuwstreepjes zichtbaar over de boom lijken er a. h. w. overheen getekend
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Boomsneeuwstorm

                Heerlijk eenvoudig. Het moet niet altijd druk zijn, zoals je ziet.

                Comment


                • #9
                  Re: Boomsneeuwstorm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Met weinig een mooie opname gemaakt, goed gezien en vastgelegd
                  Persoonlijk had ik de boom nog een beetje meer naar rechts geplaatst ofwel volledig centraal

                  grts
                  Sieg

                  Mijn gedacht ook. dat gezegd zijnde heel fijne plaat met een zee van rust
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boomsneeuwstorm

                    Ik volg de vorige opmerkingen ivm de positie van de boom. Voor de rest mooie rustige plaat. Zou misschien net iets beter werken in zwart wit.
                    Groeten
                    Jelle
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boomsneeuwstorm

                      niks op aan te merken, behalve de compo dan toch wel
                      zou veel sterker beeld zijn als rechts dat leeg gat eraf zou gecropt zijn.
                      maar als je er terug een 3/2 verhouding van maakt wordt de foto wel wat saaier, dus ik begrijp je keuze ergens wel.
                      voor de rest heel mooi beeld!
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boomsneeuwstorm

                        Eenvoud siert, knap hoor.
                        Persoonlijk had ik hem ook graag iets meer naar rechts gezien.
                        Uitgesneden in het vierkant met de boom centraal moet hij ook heel mooi zijn.
                        Laat de volgende maar komen
                        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boomsneeuwstorm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Met weinig een mooie opname gemaakt, goed gezien en vastgelegd
                          Persoonlijk had ik de boom nog een beetje meer naar rechts geplaatst ofwel volledig centraal

                          grts
                          Sieg
                          was ook het eerste waar ik aan dacht
                          boom kon voor mijn gevoel iets meer naar rechts op links
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boomsneeuwstorm

                            Deze foto is in Explore op Flickr terecht gekomen. Voor de derde keer in een paar weken lukt me dat (vierde keer in totaal). jiehoehaa ! Eens kurieus waar de tellerkes nu zullen eindigen. De eerste staat nu op 26.000 views en 410 likes, de tweede keer op 10.000 views en de tweede op 10.000 views en 569 likes.

                            Ik denk dat mijn idee om de foto "verkeerd" te plaatsen dus een goed idee was. Het doet de wenkbrauwen fronsen, het haalt de compositie uit het klassiek normale, maar het zorgt er voor dat men niet zomaar direct doorklikt naar de volgende foto. mission accomplished.


                            Dit gezegd zijnde, ik ben gisterenavond nog wat aan het proberen geweest. De boom op de correcte fotografisch éénderde plaats lukt wel als ik de 16:9 laat vallen, en zoals RBOOM signaleerde vierkantig lukt dan nog net iets beter.
                            Maar het is dus deze geworden.
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boomsneeuwstorm

                              Ik vind deze nog altijd de mooiste uit het reeksje .

                              Comment

                              Working...
                              X