Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

    Mijn eerste post hier, nog eentje uit mijn Vancouver reis vorig jaar November. Het was origineel de bedoeling om naar Whistler te rijden die morgen maar de sneeuw was veel te dik voor mijn voorwiel aangedreven huur autootje, heb dan maar besloten om verder te rijden naar Joffrey lakes, maar die was helemaal dichtgevroren. Dan maar weer verder naar de laatste optie: Duffey Lake, waar ik deze uitzicht voorgeschoteld kreeg...



    Duffey Lake 02 - 29-Nov-2015

    by BB, on Flickr

    OK, ik heb een nieuwe edit gedaan met de originele RAW files, deze keer minder blauw, vooral aan de linkerkant, wat denken jullie d'r van?



    Duffey Lake 02 Second Edit - 13-Mar-2016

    by BB, on Flickr
    Last edited by Beano_z; 13 maart 2016, 12:41.

  • #2
    Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

    Welkom hier met jou eerste post. een mooie binnenkomer. Prachtige reflectie en dat ijs is een mooie extra.
    Met dat blauw links op de bergen en dennen en rechts ook op dat schaduwrijk stukje klopt ergens iets niet.....is een beetje te blauw
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

      Mooie locatie die je hier laat zien !
      Met de kleuren is inderdaad iets aan de hand, want het blauw in de schaduwen is véél te blauw
      tevens is voor mij de opname te veel verscherpt, het komt zelfs korrelig over

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

        heel mooie starter, maar heb ook dezelfde opmerking als hierboven, teveel verscherpt en veel te veel paars in de schaduwpartijen links en rechts in de bomen.
        maar niks dat niet opgelost kan worden, dus nog even herbekijken om hem helemaal af te werken en dan wordt ie top
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

          Met de nabewerking is het inderdaad fel misgelopen, dat zou je even moeten overdoen.
          Maar ik vind uw gekozen compositie wel erg mooi.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

            Ik vind hem ook heel goed, maar de kleuren kunnen inderdaad beter.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G357FZ met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

              Goede invoerende lijnen en diepte. Over het blauw is alles al gezegd.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                Zeker een warm welkom !
                Het landschap heb je in een fantastisch compo weten vast te leggen.
                De rest is gezegd.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                  Knap beeld, daar in 't noorden is alles wel blauwer dan hier in 't algemeen maar hier is het er een enthousiast stukje over denk ik
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                    Wow, zo veel reacties had ik niet verwacht, alvast bedankt voor jullie commentaar, ik heb de laatste weken nog wel gehoord dat de meeste van mijn prentjes te blauw waren, d'r moet toch iets verkeerd zijn gelopen bij de color temperature calibratie in mijn hoofd / ogen...

                    Zal in de volgende posten wat meer opletten met de kleuren, dan moeten jullie maar allemaal weer komen oordelen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                      Heel mooie spiegeling, prachtig landschap ook.
                      Het blauw, tja, ik weet uit ervaring dat schaduwen in de winter heel blauw kunnen zijn maar hier zou ik ze toch iets terugschroeven.
                      Groeten
                      Jelle
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                        knappe opname
                        en de rest hebben ze je reeds vermeld
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                          Oorspronkelijk geplaatst door Beano_z Bekijk bericht
                          Wow, zo veel reacties had ik niet verwacht, alvast bedankt voor jullie commentaar, ik heb de laatste weken nog wel gehoord dat de meeste van mijn prentjes te blauw waren, d'r moet toch iets verkeerd zijn gelopen bij de color temperature calibratie in mijn hoofd / ogen...

                          Zal in de volgende posten wat meer opletten met de kleuren, dan moeten jullie maar allemaal weer komen oordelen
                          Ik zou je eerder willen uitnodigen om een update te maken(en bij te plaatsen). Als je vanuit raw begonnen bent kan je immers nog alle kanten.
                          Dan weet je ook welke kant je moet en..............je hebt een perfecte foto !
                          Dit is echt een fijn forum om te leren, hoor.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Ik zou je eerder willen uitnodigen om een update te maken(en bij te plaatsen). Als je vanuit raw begonnen bent kan je immers nog alle kanten.
                            Dan weet je ook welke kant je moet en..............je hebt een perfecte foto !
                            Dit is echt een fijn forum om te leren, hoor.
                            Ja idd geen slecht idee, zal er es werk van maken dit weekend

                            Comment


                            • #15
                              Re: Duffey Lake - Pemberton, British Columbia, Canada

                              Voila, nieuwe edit, maar eerlijk gezegd niet echt tevreden met de kleuren, voor de lucht, d'r zijn gedeelten paars geworden vin ik...commentaar welkom!

                              Comment

                              Working...
                              X