Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop cc hulp gevraagd.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop cc hulp gevraagd.....

    ben onlangs ge-upgrade naar het cc abbonement, een ferme aanpassing voor mij
    want niet alles zit waar ik het gewend was en was gewend om LR in het nederlands en photoshop in het engels te hebben, nu alles in het nederlands....

    1. mijn sneltoetsen voor mijn penseelgrootte aan te passen [ en ], da werkt niet (bij mijn cs6 ook niet)

    2. ik had leuke actions, deels gedownload (5day deal, dus recent) en deels zelf gemaakt, die zijn er niet meer en die laden niet op in huidige photoshop....
    ik heb dan bvb de frequentie seperation-action terug proberen aanmaken, dit werkt niet???? de laag voor de structuur aanpassingen kan ik niet meer maken
    (ik zie een grijs vlak zonder de texturen van de afbeelding....)

    3. ik zou graag mijn brush zien zoals in lightroom, waar ik de grootte van de fading kan zien terwijl ik schilder (2 circels ipv 1)

    hopelijk kunnen jullie me helpen
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

    Met de acties, brush en sneltoetsen kan ik niet helpen, maar voor de talen is er wel een oplossing.
    • Open Creative Cloud
    • Ga naar Voorkeuren - Creative Cloud
    • Kies Engels (is nu waarschijnlijk Nederlands)
    • Ga uit Voorkeuren en terug naar Apps
    • Onder Aanvullende apps staan nu normaal gezien de Engelse versies


    Je kan de taal aanpassen:
    • Lightroom: Voorkeuren - Algemeen - Taal
    • Photoshop: Bewerken - Voorkeuren - Interface - Interfacetaal
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #3
      Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      ben onlangs ge-upgrade naar het cc abbonement, een ferme aanpassing voor mij
      want niet alles zit waar ik het gewend was en was gewend om LR in het nederlands en photoshop in het engels te hebben, nu alles in het nederlands....

      1. mijn sneltoetsen voor mijn penseelgrootte aan te passen [ en ], da werkt niet (bij mijn cs6 ook niet)

      2. ik had leuke actions, deels gedownload (5day deal, dus recent) en deels zelf gemaakt, die zijn er niet meer en die laden niet op in huidige photoshop....
      ik heb dan bvb de frequentie seperation-action terug proberen aanmaken, dit werkt niet???? de laag voor de structuur aanpassingen kan ik niet meer maken
      (ik zie een grijs vlak zonder de texturen van de afbeelding....)

      3. ik zou graag mijn brush zien zoals in lightroom, waar ik de grootte van de fading kan zien terwijl ik schilder (2 circels ipv 1)

      hopelijk kunnen jullie me helpen
      Ik heb CC naast mijn Photoshop 6 draaien. Weet je zeker dat jouw Photoshop 6 niet meer aanwezig is?
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

        Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
        Met de acties, brush en sneltoetsen kan ik niet helpen, maar voor de talen is er wel een oplossing.
        • Open Creative Cloud
        • Ga naar Voorkeuren - Creative Cloud
        • Kies Engels (is nu waarschijnlijk Nederlands)
        • Ga uit Voorkeuren en terug naar Apps
        • Onder Aanvullende apps staan nu normaal gezien de Engelse versies


        Je kan de taal aanpassen:
        • Lightroom: Voorkeuren - Algemeen - Taal
        • Photoshop: Bewerken - Voorkeuren - Interface - Interfacetaal
        hartelijk bedankt, had het al geïnstalleerd, nog niet geactiveerd, nu kan ik verder doen zoals ik het gewend was (van talen toch!)
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Ik heb CC naast mijn Photoshop 6 draaien. Weet je zeker dat jouw Photoshop 6 niet meer aanwezig is?
          voor ik de installatie deed van cc heb ik ps en lr volledig gewist, t'waren nl geen koosjere versies
          dit voor zeker geen problemen te hebben....

          snap niet hoe het kan dat ik de brushes niet kan aanpassen,
          en snap nog veel minder dat ik geen frequentie separation meer kan bekomen....
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

            Als ik het goed begrijp, zijn de sneltoetsen voor het aanpassen van de brush size voor Lightroom NIET in te stellen naar wens. Da's jammer en niet erg consequent van Adobe, want bij Photoshop kan dat wel. 't Is inderdaad een probleem voor mensen met een AZERTY-keyboard; als geoefende typist heb ik altijd voor AZERTY-keyboards gekozen, maar de computerjongens hebben altijd QWERTY (dus met beschikbare vierkante haakjes) gebruikt, denkend dat er slechts één keyboard ter wereld bestaat.
            Het zou me verbazen als de verschillen tussen CC en de losstaande versies in dergelijke details zouden zitten: dus als bij Photoshop CS6 de toetsenbordcombinaties customiseerbaar zijn, zou ik aannemen dat het bij de CC versie ook zo is.
            Acties zijn vaak taal-afhankelijk. Ik verschiet er niet van dat originele engelstalige acties niet werken op een NL programma.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

              Het aanpassen van gereedschappen kan als volgt. U kan zelf uw toetsen bepalen. Ga naar bewerken > sneltoetsen > selecteer gereedschappen.

              https://www.dropbox.com/s/h1bjeligy5...selen.jpg?dl=0
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                1.[ en ] sneltoetsen werken op geen enkel azerty-toetsenbord. Wij zijn van de weinigen die nog azerty klavier gebruiken. Ofwel verander je naar querty-toetsenbord, ofwel stel je nieuwe toetsen manueel in (wat goedkoper en makkelijker is).
                In cs6 ga je naar 'edit/keyboard shortcuts/'. In 'Shortcuts for' 'Tools' aanvinken en onderaan vind je 'decrease' en 'increase brushsize'. Eerst verwijder je de nu ingestelde [ en ] shortcuts en je stelt nieuwe in. Bij mij zijn dit bv de 2 onderliggende toetsen (ù en µ) resp om te verkleinen en vergroten.

                Om te verzachten en te verharden, kan je nog eens 2 andere toetsen kiezen (bv ; en . Als je dit zou willen uiteraard. Ook andere toetsen kan je ingeven, maar aangezien azerty en querty klavieren toch op de meeste toetsen overeen komen, zullen de meeste vooringestelde sneltoetsen ook werken.

                2. Als je alles van cs6 weggegooid hebt, zal je nieuwe action moeten maken. Het grijze vlak dat je ziet is misschien een verkeerde blending mode (overlay, soft mode ipv normaal) die je niet ingesteld hebt . Weet het niet, gebruik dit soort actions niet, maar ik heb het ook reeds gehad dat sommige handelingen feilloos werken in de ene versie, en in andere versies heb je dan van die dingen waar je wat moet op zoeken omdat je een 'kleinigheid' over het hoofd hebt gezien.

                3.Zelf gebruik ik geen lightroom, maar 1 zichtbare cirkel vind ik meer dan voldoende.

                Comment


                • #9
                  Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  1.[ en ] sneltoetsen werken op geen enkel azerty-toetsenbord.
                  Druk de AltGr toets eens in samen met de [ ] . Het werkt.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Het aanpassen van gereedschappen kan als volgt. U kan zelf uw toetsen bepalen. Ga naar bewerken > sneltoetsen > selecteer gereedschappen.

                    https://www.dropbox.com/s/h1bjeligy5...selen.jpg?dl=0
                    Maar da's Photoshop, niet? In Lightroom zie ik een dergelijke mogelijkheid niet.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Maar da's Photoshop, niet? In Lightroom zie ik een dergelijke mogelijkheid niet.
                      Is inderdaad PS.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        ik zou graag mijn brush zien zoals in lightroom, waar ik de grootte van de fading kan zien terwijl ik schilder (2 circels ipv 1)

                        hopelijk kunnen jullie me helpen
                        Misschien is dit een optie? Druk de toetsen ctrl & alt samen in en ga met je cursor naar links en rechts voor de grootte en naar boven en onder voor de dekking in te stellen.
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Het aanpassen van gereedschappen kan als volgt. U kan zelf uw toetsen bepalen. Ga naar bewerken > sneltoetsen > selecteer gereedschappen.

                          https://www.dropbox.com/s/h1bjeligy5...selen.jpg?dl=0
                          er was niks van alles hier gezegd dat werkte, maar heb wel het paneel gevonden die je beschreef heylo,
                          en door het te veranderen werkt het nu wel! en het zit op een voor mij betere plaats
                          hartelijk dank! (ook aan de rest om mee te denken uiteraard)

                          nu nog de frequentie separation...
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                            Ik heb toch boven gezegd dat in Photoshop je sneltoetsen in te stellen zijn? In Lightroom kan dat helaas niet.
                            Ben niet op de hoogte van 'frequency separation'. Is dat PS of LR?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              nu nog de frequentie separation...
                              Ken ik niet. Wat doet die of wat zou die moeten doen? Nederlandse vertaling?
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X