Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Informatie Canon eos 5d Mark iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Informatie Canon eos 5d Mark iii

    Lieve allemaal,

    Zouden jullie mij wat meer informatie willen geven over de canon eos 5d Mark iii ? Ik verdwaal een beetje op het internet....

    Ik ben dol op de macro fotografie maar ook op het fotograferen van dieren en landschappen. Is deze dan aan te raden? Met eventueel nog een extra lens? Of kan ik me ook prima behelpen met mijn nikon d3200 (uiteraard uitgerust met aangepaste lens)?


    Vele groetjes,
    Zoë

  • #2
    Re: Informatie Canon eos 5d Mark iii

    jou toestel kan alles wat je wil doen. je kan beter investeren in een beter lens als bv een macro lens of groothoek. een 5d is natuurlijk een beest van een camera maar je schiet er evengoed rommel mee als met een instap camera.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Informatie Canon eos 5d Mark iii

      Zijn hier nog andere mensen met ervaringen?

      Comment


      • #4
        Re: Informatie Canon eos 5d Mark iii

        Tuurlijk, heb hier een d3200, mijn grootste vraag is, tegen welke beperkingen loop je?
        En is nikon niet je ding waardoor je een canon fullframe ambieerd?

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Informatie Canon eos 5d Mark iii

          als ik bv deze link bekijk, dat zijn foto's met een crop toestel (zoals bv een D3200) met een tamron 90mm macro ...
          Dus koop gewoon een degelijke macro lens voor je huidig toestel

          https://pixelpeeper.com/lenses/?lens...max=none&res=3

          Comment


          • #6
            Re: Informatie Canon eos 5d Mark iii

            De manier waarop je de vraag stelt geeft mij de indruk dat je niet veel ervaring hebt met fotografie.
            Daarom denk ik dat een basiscursus fotografie voor jou veel meer verbetering zal opleveren dan een nieuwe camera.
            Met je huidige camera kan je macro, dieren en landschappen fotograferen, voor bepaalde onderwerpen (macro bijvoorbeeld) heb je dan wel de gepaste lenzen nodig.
            Maar je kan de beste camera en de beste lenzen kopen die je kan vinden, als je niet weet hoe je ermee moet werken, dan zal je er nooit het maximale resultaat uithalen.
            Pas als je weet waarmee je bezig bent, en als je dan tegen de limieten van het gebruikte materiaal aan loopt, dan kan je nog betere resultaten krijgen door beter materiaal te kopen.

            Leer eerst meer over fotografie, leer dan het maximum te halen uit het fotomateriaal dat je nu al gebruikt, en dan weet je eigenlijk zelf al wel wat je nodig hebt om nog betere foto's te kunnen maken.
            Maar verwacht zeker geen mirakels van nieuw fotomateriaal, het wordt wel heel geleidelijk beter, maar de verschillen zijn niet altijd even goed zichtbaar op het uiteindelijke resultaat (en dat is de foto).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X