Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resetten shuttercount

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resetten shuttercount

    Hallo!

    Ik kan occasie een d3 kopen die er zeer respectabel uit ziet op foto. De verkoper in kwestie is een professional.

    Toen ik vroeg naar de shuttercount, dan ga ie me aan dat ze ongeveer 20 000 bedroeg. Iets wat ik relatief weinig vond voor een D3 (die toch al enkele jaren oud is) gebruikt door een pro. Toen ik er echter naar vroeg bleek het dat ie de D3 als een backup toestel gebruikte. Iets wat aannemelijk klonk en gezien de uiterlijke staat van het toestel wel kon kloppen.

    Puur om zeker te zijn, vroeg ik een foto door te sturen om de count toch eens zelf te controleren (http://www.shuttercounter.com). Die bleek nu slechts minder te zijn dan 9000. In principe iets waar ik blij zou moeten om zijn, maar iets vertelt me dat dit niet helemaal zuiver is.

    Wat ik wel las, is dat ie in het recente verleden binnen gedaan is bij Procirep voor een onderhoud.

    Mijn vraag aan jullie is nu: is het mogelijk dat Procirep deze (al dan niet bij toeval) gereset heeft? Wat verder nog een optie zou zijn, maar me door het uiterlijk van het toestel minder realistisch lijkt: reset Procirep de shuttercount bij het plaatsen van een nieuwe sluiter?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Resetten shuttercount

    Om daar achter te komen, stel je vraag direct aan Procirep.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Resetten shuttercount

      als de sluiter vervangen is staat de teller inderdaad terug op nul. dat is logisch want de sluiter is nieuw dus heeft die nul clicks.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment

      Working...
      X