Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardnekkig wifi probleem telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hardnekkig wifi probleem telenet

    Hoi allen,

    Heb nu sinds zeer lange tijd een hardnekkig wifi probleem met telenet.
    Er is onlangs een technieker geweest die totaal geen problemen vond, die er dus wel zijn.

    Na veel zoeken kwam ik erachter dat mijn laptop het 2.4ghz wifi signaal om 1 of andere reden stoort.
    Dit is reeds 2jaar bezig en zorgt er voor dat mijn PS3 (toen) en PS4 nu van het online netwerk worden gesmeten.
    Wat ik toen eerst probeerde is mijn PS van wifi te halen en te verbinden met een kabel.
    Dit is nu nog het geval, PS4 is verbonden met een netwerkkabel en TOCH word je nog van online gesmeten als de laptop aanstaat.

    De frequentie is zeer wisselvallig maar is ongeveer grofweg elk half uur.
    Hetzelfde doet zich voor op mijn tablet op 2.4ghz die verliest ook online verbinding, mijn smartphone op 5ghz niet....
    en het rare is dat de ps4 wel 2.4ghz is MAAR dus met kabel is verbonden...

    Mijn pc die rechtstreeks met kabel in de telenet router zit stoort niet, waarna ik mijn laptop ook met kabel heb verbonden........ geen probleem !

    Als ik de router reset dan is het probleem precies even weg... (dit kan ook maar een indruk zijn)

    Wat ik dus reeds probeerde:
    - laptop op 5ghz zetten .......... geen succes
    - laptop op 2.4ghz zetten ........ geen succes
    - laptop wired ............ wel succes
    - toestellen op 5ghz worden NIET gestoord
    - toestellen die op 2.4ghz zitten wel
    - diverse kanalen voor men 2.4ghz signaal
    - uren gepraat met EA sports en volgens hun en hun testen is er niks mis met het PS systeem

    Kan het zijn dat:
    - ondanks de kabel de PS blijft zoeken naar een 2.4ghz signaal ? ? ?
    - mijn ethernetkaart van mijn laptop stuk is af en toe en dan enkel op 2.4ghz stoort ? ? ?
    - de wifi module in de telenet router toch stuk aan het gaan is , desondanks alles volgens telenet wel prima werkt ? ? ?



    Enig licht in de tunnel is welkom
    Alvast bedankt !
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: hardnekkig wifi probleem telenet

    stap 1:
    stel op je telnet router of andere accespoints je wifi in op 2.4ghz (niet alle wifi apparaten zijn compatible met 5ghz, waardoor je dus problemen kunt ondervinden)

    stap 2:
    reset alle wifi verbindingen, zodanig dat je dus opnieuw je key moet ingeven

    stap 3:
    trek nadat stap 1 en 2 ok is afgerond, voor enkele minuten de stekker uit het stopcontact van je telenet router

    stap 4:
    telenet router stroom er weer op

    stap 5:
    apparaten connecteren met wifi netwerk (op 2.4ghz)

    principieel ben je dan van de problemen af tot het moment telenet weer een "niet" klantvriendelijke update doet op zijn/haar netwerk

    Comment


    • #3
      Re: hardnekkig wifi probleem telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      stap 1:
      stel op je telnet router of andere accespoints je wifi in op 2.4ghz (niet alle wifi apparaten zijn compatible met 5ghz, waardoor je dus problemen kunt ondervinden)

      stap 2:
      reset alle wifi verbindingen, zodanig dat je dus opnieuw je key moet ingeven

      stap 3:
      trek nadat stap 1 en 2 ok is afgerond, voor enkele minuten de stekker uit het stopcontact van je telenet router

      stap 4:
      telenet router stroom er weer op

      stap 5:
      apparaten connecteren met wifi netwerk (op 2.4ghz)

      principieel ben je dan van de problemen af tot het moment telenet weer een "niet" klantvriendelijke update doet op zijn/haar netwerk
      Ik heb mijn wifi signalen gesplitst in 2.4 en 5ghz namen, zodat ik weet op welk signaal ik zit.
      Als ik jouw oplossing probeer, dan kan ik niet meer op 5ghz met bijvoorbeeld mijn smartphone...
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: hardnekkig wifi probleem telenet

        Nieuw probeersel:

        - bij apparaatbeheer en netwerk kaart > energiebeheer > computer mag dit uitschakelen > afgevinkt............... resultaat : werkt niet
        Last edited by Mordred; 6 maart 2016, 15:20.
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: hardnekkig wifi probleem telenet

          Koop een kleine usb-stick met WiFi en gebruik deze op je laptop.

          Controleer ook of je laptop per ongeluk een vast ip adres heeft.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
          EOS 10 Glas 28-105 70-210

          Comment


          • #6
            Re: hardnekkig wifi probleem telenet

            Ik heb mijn wifi signalen gesplitst in 2.4 en 5ghz namen
            Dat kan je wel doen maar dat conflicteert dus simpel weg - ik ken geen enkele router, welke dit op correcte wijze weet te ondersteunen - ... het is of alles op 2.4ghz of 5ghz... en dan kom je automatisch op 2.4ghz omdat lang niet alle apparaten 5ghz aan kunnen.

            Comment


            • #7
              Re: hardnekkig wifi probleem telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Ik heb mijn wifi signalen gesplitst in 2.4 en 5ghz namen
              Dat kan je wel doen maar dat conflicteert dus simpel weg - ik ken geen enkele router, welke dit op correcte wijze weet te ondersteunen - ... het is of alles op 2.4ghz of 5ghz... en dan kom je automatisch op 2.4ghz omdat lang niet alle apparaten 5ghz aan kunnen.
              OK probeer ik dan, heb ik nog niet gedaan in het verleden echt de 5ghz afgezet.
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                Ik heb mijn wifi signalen gesplitst in 2.4 en 5ghz namen
                Dat kan je wel doen maar dat conflicteert dus simpel weg - ik ken geen enkele router, welke dit op correcte wijze weet te ondersteunen - ... het is of alles op 2.4ghz of 5ghz... en dan kom je automatisch op 2.4ghz omdat lang niet alle apparaten 5ghz aan kunnen.
                Mijn Linksys doet dat perfect ... elk met eigen naam.
                Modern /router van Telenet heeft het daar wel wat moeilijker mee.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                  Geeft een verandering van kanaal van je router geen oplossing ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                    Heb je buiten de Telenet Modem nog een extra router in je netwerk? (of een powerline met wifi)

                    Staat deze ingesteld als accesspoint (brugmodus). Mogelijk gaat een ander toestel ook ip adresses opgeven, en dan geraak je in conflict.

                    Hier staat er na de TN modem nog een Apple Timecapsule ingesteld in brugmodus, en dat werkt gewoon, zowel in de 2.4 als 5 GHz band.

                    Comment


                    • #11
                      Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                      Ik heb mijn wifi signalen gesplitst in 2.4 en 5ghz namen
                      Dat kan je wel doen maar dat conflicteert dus simpel weg - ik ken geen enkele router, welke dit op correcte wijze weet te ondersteunen - ... het is of alles op 2.4ghz of 5ghz... en dan kom je automatisch op 2.4ghz omdat lang niet alle apparaten 5ghz aan kunnen.
                      Zelfs een bbox3 van Proximus kan perfect tegelijk 2.4 en 5 GHz gebruiken. Normaal moet dat lukken met elke router, zeker met die, die ook de AC norm ondersteunen.
                      Die 5 GHz band heeft het voordeel dat het ook rapper werkt (oa ook omdat die band minder gebruikt wordt door externe Wifi-signalen), maar helaas draagt het signaal minder ver.
                      Dat minder gebruik van die band zal wel afnemen, naarmate AC populairder wordt : want deze combineert een reeks 5Ghz kanalen om aan die hoge snelheid te geraken.

                      Vind dit wel een behoorlijk vreemd verhaal : een laptop die het wifi-netwerk platlegt...
                      Heb je al de wifi-netwerkdriver vernieuwd van je laptop ?
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Geeft een verandering van kanaal van je router geen oplossing ?
                        Nope, net nog door de telenet expert veranderd naar het beste........... zonder resultaat
                        Had ik ook al 10x gedaan
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Heb je buiten de Telenet Modem nog een extra router in je netwerk? (of een powerline met wifi)

                          Staat deze ingesteld als accesspoint (brugmodus). Mogelijk gaat een ander toestel ook ip adresses opgeven, en dan geraak je in conflict.

                          Hier staat er na de TN modem nog een Apple Timecapsule ingesteld in brugmodus, en dat werkt gewoon, zowel in de 2.4 als 5 GHz band.
                          nope telenet is al, 1bakje
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #14
                            Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Zelfs een bbox3 van Proximus kan perfect tegelijk 2.4 en 5 GHz gebruiken. Normaal moet dat lukken met elke router, zeker met die, die ook de AC norm ondersteunen.
                            Die 5 GHz band heeft het voordeel dat het ook rapper werkt (oa ook omdat die band minder gebruikt wordt door externe Wifi-signalen), maar helaas draagt het signaal minder ver.
                            Dat minder gebruik van die band zal wel afnemen, naarmate AC populairder wordt : want deze combineert een reeks 5Ghz kanalen om aan die hoge snelheid te geraken.

                            Vind dit wel een behoorlijk vreemd verhaal : een laptop die het wifi-netwerk platlegt...
                            Heb je al de wifi-netwerkdriver vernieuwd van je laptop ?
                            Ja is idd wreed raar.
                            Atheros blijkt niet zo top te zijn in acer laptop blijkbaar.
                            Heb al 3 andere drivers geprobeerd zonder success, 1 laatste nieuwe , 2oudere
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: hardnekkig wifi probleem telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Mijn Linksys doet dat perfect ... elk met eigen naam.
                              Modern /router van Telenet heeft het daar wel wat moeilijker mee.
                              Mijn TP-Link idem ditto en idd zelfs met elke een eigen SSID ...

                              Comment

                              Working...
                              X