Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Playing with the lines

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Playing with the lines

    De oevers van de Oosterschelde blijven mij mateloos inspireren, dus daarom weer maar een lijnenspelletje. (ik heb tenslotte een reputatie hoog te houden)
    Ter informatie : De sluitertijd is tot stand gekomen door een 10 stopper en pola te stapelen. Geen probleem , zo te zien.

    Playing with the lines.



    Graag op zwart bekijken i.v.m. wit kader. Bedankt daarvoor.

    Last edited by Johan1956; 6 maart 2016, 13:39.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Playing with the lines

    Super...
    Compo is echt grandioos, maar ook de omzetting vind ik heel mooi gedaan...Vooraan lekker contrastrijk, en fraaie grijstinten naar achteren toe...
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Playing with the lines

      Mooie zachte omzetting en toch voldoende details
      Knappe opname Johan
      Als je spreekt over het stapelen van pola en 10 stopper, gebruik je dan LEE filters vermoed ik ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Playing with the lines

        Heel mooie lijnen en dit werkt heel goed in zwart wit.
        Prachtig beeld.
        Groet
        Jelle
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Playing with the lines

          Bedankt voor jullie mooie complimenteuze reacties
          @ Siegfried : Ik gebruik daarvoor 2 ronde filters, nl. een Marumi-filter (pola) dat superdun is, en een B&W (10) .
          Als het voor de lijntjes erg nauwkeurig komt, gebruik ik de 1.3. crop-modus. Dan zie je nl. in het oculair precies waar je moet beginnen.
          De 1.3 modus van de D7100 geeft dan nog een beeld van 15 Mp, dus ruim voldoende.
          Als het minder nauwkeurig hoeft, doe ik het op volledig formaat, en snij de hoekjes waar het 2e filter te zien is, zoveel als nodig af.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Playing with the lines

            Als het twee opschroeffilters zijn Johan, hoe zie je dan of de pola z'n werk doet ?
            Met een 10 stopper is het toch volledig zwart hé

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Playing with the lines

              oei moet deze ergens hebben overgeslagen ,prachtige foto met een mooie compo en dito omzetting ,

              Comment


              • #8
                Re: Playing with the lines

                Ook bedankt voor je mooie reactie , Patrick. Hij stond er nog niet zo lang , hoor.


                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Als het twee opschroeffilters zijn Johan, hoe zie je dan of de pola z'n werk doet ?
                Met een 10 stopper is het toch volledig zwart hé

                grts
                Sieg
                Ik gebruik het polafilter dan ook eigenlijk meer als grijsfilter. Of het dan als polafilter werkt, zou ik eerlijk gezegd niet weten ? Het gaat mij dan ook meer om de 1,5-2 stops.
                Het is met L.E.-fotografie toch altijd een verrassing wat eruit komt "rollen".
                Mijn ander grijsfilter is een 4-stopper, maar dat is dan weer gelijk zoveel meer.
                Op mijn verlanglijstje staat nog een 6-stopper, dan kan ik echt alle kanten op. (4-6-8-10-12-14-16 stops)
                Een autoriteit op dit gebied , Joel Tjintjelaar doet dit ook, maar wel met de kanttekening erbij om nooit meer dan 2 filters te stapelen. (mits van goede kwaliteit ! )
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Playing with the lines

                  Sterke compositie
                  Alleen jammer van de kleuren
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Playing with the lines

                    Sterke compositie. De rechterkant mocht voor mij iets zachter afgewerkt worden, misschien komt dit door het harde licht dat er was. het contrast met het melkachtige zachte is nu vrij sterk.
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Playing with the lines

                      Ik heb nog geprobeerd om er meer saturatie in te krijgen, maar helaas.
                      Op TPE heb ik al wel gezien, dat zo omstreeks juni de zon ergens op die horizontale streep naar beneden zakt.
                      Dus dan sla ik hopelijk opnieuw mijn slag, met kleurtjes en een "gewone" sluitertijd.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                      Sterke compositie
                      Alleen jammer van de kleuren
                      Kristof en Kurt bedankt voor de reactie.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Playing with the lines

                        prachtige zwart wit omzetting van een fijn compo.
                        Groeten Leon
                        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Playing with the lines

                          Mooie lijnen en laagjes Johan!
                          mvg Christophe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Playing with the lines

                            Alles zit goed, mooie interessante diepte en lichtspeling. Het water vind ik op het randje
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Playing with the lines

                              knap heel knap hoor
                              momenteel zijn er niet veel kleuren in de landschapjes te vinden
                              vandaar dat ik hier het Z/W heel goed vindt passen
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X