Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Spiegeling

    Kon deze toevallig nemen bij het wandelen. Zonder driepoot, vandaar het lage diafragma, dus niet overal scherp genoeg.
    Wat vinden jullie van de compo?



    1/50 @f/5,6, ISO 400, 55 mm

    Mvg

  • #2
    Re: Spiegeling

    Een mooi spiegeltje ! Denkelijk wel een beetje te blauw.
    Misschien eens over nadenken om een vierkante uitsnede te maken. Je hebt eigenlijk heel veel loze ruimte.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Spiegeling

      Ja, was ik ook over aant denken maar vond het bovenste wolkje en haar spiegeling ook wel iets hebben

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Spiegeling

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Een mooi spiegeltje ! Denkelijk wel een beetje te blauw.
        Misschien eens over nadenken om een vierkante uitsnede te maken. Je hebt eigenlijk heel veel loze ruimte.
        helemaal mee eens met deze commentaar ,ik ben zo vrij geweest om deze eens binnen te halen en in PS in te laden kwam ik tot dit resultaat met een paar kleine aanpassingen ,
        wat heb ik gedaan ? eerst de witbalans camera RAW op automatisch gezet ,zo was het blauw al grotendeels verdwenen ,daarna weer een beetje warmte toegevoegd door wat geel erbij te geven ,daarna een vierkante uitsnede gemaakt wat de compo wat versterkt ,ik zou eerder kiezen voor een 2/3 of 16/9 verhouding in landschapsformaat ,maar dat is persoonlijke smaak hè ik hoop dat je er wat aan hebt ,als je de link niet graag hebt dan verwijder ik hem gewoon

        Comment


        • #5
          Re: Spiegeling

          Kleuren vind ik wel speciaal, mss een klein beetje minder paars en blauw. Mooie wolkenpartij. qua formaat had ik deze liever toch in een landschap gezien.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Spiegeling

            De variant van Bopatje zou ik erg mooi geworden....zou zeggen een mooi voorbeeld om naar toe te werken..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Spiegeling

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              helemaal mee eens met deze commentaar ,ik ben zo vrij geweest om deze eens binnen te halen en in PS in te laden kwam ik tot dit resultaat met een paar kleine aanpassingen ,
              wat heb ik gedaan ? eerst de witbalans camera RAW op automatisch gezet ,zo was het blauw al grotendeels verdwenen ,daarna weer een beetje warmte toegevoegd door wat geel erbij te geven ,daarna een vierkante uitsnede gemaakt wat de compo wat versterkt ,ik zou eerder kiezen voor een 2/3 of 16/9 verhouding in landschapsformaat ,maar dat is persoonlijke smaak hè ik hoop dat je er wat aan hebt ,als je de link niet graag hebt dan verwijder ik hem gewoon
              Bedankt! Had zelf wat gespeeld met de witbalans in LR. Wss met de filters iets te veel naar het blauw en algemeen wat te koud gegaan. Ook recent te veel naar serge ramelli gekeken op youtube, vandaar dat tikkeltje magenta te veel :-p
              Goede leerschool, merci voor de feedback. Weer wat bagage voor de volgende shoot.

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Spiegeling

                Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                Kleuren vind ik wel speciaal, mss een klein beetje minder paars en blauw. Mooie wolkenpartij. qua formaat had ik deze liever toch in een landschap gezien.
                Ook mijn idee
                Maar er zijn nog vele mogelijkheden met deze opname

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegeling

                  Bedankt. Ben alleen niet zo tevreden over de schaduwen. Heel veel ruis omdat ik getrokken heb voor de hooglichten (zon). Mss was een hdr hier beter geweest?
                  (Canon eos1200D)

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegeling

                    De versie van Bopatje oogt in elk geval veel beter en natuurlijker. Al vind ik dat bovenste wolkje ook wel leuk...
                    Er zit meer in je foto dan je er uit hebt gehaald.
                    En als we mogen mierenn...en (foto in oordeel) : foto staat niet 100% recht (toegegeven, het scheelt niet veel).
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment

                    Working...
                    X