Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

    Alweer. Hopelijk is dit het juiste deelforum.

    Mijn voorhistorisch laptop gaat elk moment de geest geven. Het is een Sony Vaio VGN-FWxxxxxx met subliem scherm. Daarom hield ik hem ook zolang bij.
    Ik heb al een nieuwe desktop maar ik vind geen scherm. 300 euro is een redelijk budget hiervoor. Ik ben niet elke dag en niet professioneel met fotografie bezig.

    Ik had al eens een laptop met IPS scherm in handen gehad. De zwarten (testschaal van 15 zones) lopen toe.
    Ik heb nu een Dell U2412M in test. Ook hier lopen de uiterst zwarten toe. Het scherm geeft ook té gelig weer (maar ik denk dat ik dat door slimme mensen kan laten callibreren?).
    Welk scherm schaf ik me aan? Is de Dell u2415 beter dan deze U2412M voor enkele euros meer?
    Ik heb Google :-) maar de meeste reviewers bekijken hun testen vanuit gamer standpunt.
    Ik zoek een scherm dat vooral niet toeloopt in de uitersten, grootte van een 24", rond de 300 euro nieuw of tweedehands.
    Graag echt weten en niet van horen zeggen want ik heb er nu een staan van horen zeggen :-)

    Grz!
    Loes

  • #2
    Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

    Zie eens op de site van hardware.info. Daar ga je zeker iets vinden.
    François

    Comment


    • #3
      Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

      De reeks Dell Ultra Sharp wordt alom geprezen als je voor een matig budget een goede monitor zoekt.
      Je scherm regelmatig calibreren is echt nodig als je juiste kleuren wil zien.
      Koop bij voorkeur een 24" monitor.
      Je zal nergens beter vinden voor fotobewerking, tenzij je meer dan 500 Euro te besteden hebt.
      Dan zal Eizo te betere keuze zijn.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

        Ik heb hier al jaren twee Dell ultra scharp 24" en een Dell ultra sharp 27".
        Enkel het 27" scherm is gekalibreerd en toch voldoen de drie schermen.
        Ik ga hier geen reclame maken voor een bepaalde winkel, maar bij Redcoon staan ze goedkoopst.
        In al die jaren (zeker meer dan (5 à 7) nog nooit problemen gehad.
        Mijn 27" is niet kantelbaar, de twee anderen wel.
        Wat ook heel goed is maar iets duurder is de ASUS PA279Q.

        BTW: Alle hoger genoemde schermen hebben een IPS paneel.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

          Dell ultra sharp 27".
          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Ik heb hier al jaren twee Dell ultra scharp 24" en een Dell ultra sharp 27".
          Enkel het 27" scherm is gekalibreerd en toch voldoen de drie schermen.
          Ik ga hier geen reclame maken voor een bepaalde winkel, maar bij Redcoon staan ze goedkoopst.
          In al die jaren (zeker meer dan (5 à 7) nog nooit problemen gehad.
          Mijn 27" is niet kantelbaar, de twee anderen wel.
          Wat ook heel goed is maar iets duurder is de ASUS PA279Q.

          BTW: Alle hoger genoemde schermen hebben een IPS paneel.

          Dell ultra sharp 27". is bij Redcoon België €35 duurder dan bij Redcoon Nederland.
          Het goedkoops in Nederland is deze monitor bij: https://www.4launch.nl/product/35847...J0VxoCn4Tw_wcB

          Comment


          • #6
            Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Dell ultra sharp 27".


            Dell ultra sharp 27". is bij Redcoon België €35 duurder dan bij Redcoon Nederland.
            Het goedkoops in Nederland is deze monitor bij: https://www.4launch.nl/product/35847...J0VxoCn4Tw_wcB
            Dat is het BTW verschil tussen NL en BE en als Belg gaan we 21% BTW betalen en als je via online koopt veranderen de prijzen zodra ze uw IP-adres kennen en dat gaat bliksemsnel.
            Die andere winkel die u vernoemt ken ik niet, Redcoon wel en daar ben ik heel tevreden over.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Dat is het BTW verschil tussen NL en BE en als Belg gaan we 21% BTW betalen en als je via online koopt veranderen de prijzen zodra ze uw IP-adres kennen en dat gaat bliksemsnel.
              Die andere winkel die u vernoemt ken ik niet, Redcoon wel en daar ben ik heel tevreden over.
              Welk btw verschil aub ????

              Nog een beetje verschil in Duitsland ja, ... 19 % vs 21 % als je in Duitsland zelf gaat winkelen, maar Nederland he(e)ft ook 21 % BTW op beeldschermen. Ze hebben daar ook maar 3 tarieven, 0%, 6% en 21 %.

              Comment


              • #8
                Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

                Ik heb me onlangs een dell uscharp u2515 gekocht. 25" want mijn bureau is niet groot. ik wou meer resolutie dan mijn oude 22" 1600x... scherm. en ik wou er geen eiso prijs voor betalen (ook al zal het zijn geld wel waar zijn). een dikke 300€ armer en beklaag het me voor geen seconde.
                Ik heb geen last van background bleeding of ips glow. geen dooie pixels. Ik heb het wel zelf gekalibreerd met mijn spyder, wat ik regelmatig doe met al mijn schermen.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

                  Op een 23 " of 24" of 25" scherm is de native resolutie meestal 1920x1080.
                  Dat is een comfortabele resolutie om Photoshop te gebruiken.
                  Koop je een 27" met een veel hogere resolutie (ben de getallen nu even vergeten) dan worden de menu's van Photoshop wel heel klein om nog comfortabel te werken.
                  En, neen, dat is niet aanpasbaar via schalen in Windows.
                  Ik raad je aan om als je voor een 27" zou gaan om dat even te testen, bij voorkeur met jouw grafische kaart, om te ervaren of jij dit oké vind.
                  Ps: Enkel de native resolutie geeft jou de optimale schermkwaliteit. Dus bij voorkeur nooit schalen als je met fotobewerking bezig bent.
                  Straatfotograaf in Antwerpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

                    Een 27" Ultra Sharp U2715H = Resolutie: 2560 x 1440
                    Een 27" Ultra Sharp U2715K = Resolutie: 5120 x 2880

                    Bij de eerste zijn de Photoshop menu's nog heel goed te lezen.
                    Bij de tweede weet ik het echt niet want zulk een scherm heb ik noch van dicht noch van ver gezien.

                    Dat een 24" scherm beter is voor foto's te bewerken is geen waar, ik bewerk mijn foto's veel liever op mijn 27" scherm.
                    En wat heeft een graka nu met de resolutie te maken als zelfs een simpele graka een resolutie van 2560 x 1440 aankan.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Een 27" Ultra Sharp U2715H = Resolutie: 2560 x 1440
                      Een 27" Ultra Sharp U2715K = Resolutie: 5120 x 2880

                      Bij de eerste zijn de Photoshop menu's nog heel goed te lezen.
                      Bij de tweede weet ik het echt niet want zulk een scherm heb ik noch van dicht noch van ver gezien.

                      Dat een 24" scherm beter is voor foto's te bewerken is geen waar, ik bewerk mijn foto's veel liever op mijn 27" scherm.
                      En wat heeft een graka nu met de resolutie te maken als zelfs een simpele graka een resolutie van 2560 x 1440 aankan.
                      Is wel iets duurder dan wat de ts in gedachten had natuurlijk

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherm voor beeldbewerking, U2415 of iets anders?

                        Ik gebruik al jaren de "LG IPS236V Zwart " voor fotobewerking; is bovendien ook betaalbaar.
                        Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

                        Comment

                        Working...
                        X