Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 en een halve maand Peru

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 en een halve maand Peru

    beste forum leden ;
    ik heb een vraagje ,miss zijn er mensen die hierin ervaring hebben
    mijn dochter vertrekt volgende week voor een hele periode naar Peru waar ze oa vrijwilligerswerk (5 weken ) zal doen en natuurlijk ook het mooie land zal bezoeken ,
    ze weet niet goed hoe het best met gsm te werken ,is het beter van ginder een prepaid kaart aan te kopen ,of deze hier aan te kopen ,of iets anders ,het gaat niet over internet maar gewoon de goedkoopste oplossing om te bellen en sms'en,
    ik zal nu eerst een paar uurtjes niet kunnen volgen ,maar ik lees straks wel de antwoorden
    alvast veel dank voor jullie hulp

  • #2
    Re: 2 en een halve maand Peru

    Hallo Patrick, overal waar ik ga voor langer dan een week koop ik mezelf een lokaal SIM kaartje. Dit komt altijd goedkoper uit, vooral omdat het buiten de EU is.

    Bellen kan je dan beter doen met WhatsApp, Facebook messenger, Skype, ... En werkt echt heel goed.

    Een collega van mij gaat regelmatig naar Peru en zal eens informeren naar de betrouwbaarheid van de provider, kost, ...
    Ikzelf er nog maar 2x geweest maar geen sim gekocht.

    Het gewone bellen zou ik zeker niet aanraden want dat blijft heel duur, welke sim je ook hebt.

    Echter, je moet eens zoeken op World SIM card, dit kan een oplossing zijn als een betrouwbaar 3/4G signaal niet verzekert kan worden.

    Comment


    • #3
      Re: 2 en een halve maand Peru

      Patrick (jaja we kennen elkaar, maar liever blijf ik hier onbekend),

      Ik zei het misschien al eerder maar ik heb een goede vriend die 6 maanden rondgezworven heeft in Z-Amerika (ook Peru) en wiens dochter een jaar heeft gewerkt in Peru (Chincha) als vrijwilligster.
      De liefde zit blijkbaar diep want Luc heeft na de aardbeving daar een benefietavond georganiseerd en intussen meer dan 25.000 € bij elkaar verzameld voor zijn project.
      Ik zie jou op 12/3 en ik zorg voor een emailcontact met Luc en dochter Liesbeth. Formidabel sympathieke mensen.

      Comment


      • #4
        Re: 2 en een halve maand Peru

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Hallo Patrick, overal waar ik ga voor langer dan een week koop ik mezelf een lokaal SIM kaartje. Dit komt altijd goedkoper uit, vooral omdat het buiten de EU is.

        Bellen kan je dan beter doen met WhatsApp, Facebook messenger, Skype, ... En werkt echt heel goed.

        Een collega van mij gaat regelmatig naar Peru en zal eens informeren naar de betrouwbaarheid van de provider, kost, ...
        Ikzelf er nog maar 2x geweest maar geen sim gekocht.

        Het gewone bellen zou ik zeker niet aanraden want dat blijft heel duur, welke sim je ook hebt.

        Echter, je moet eens zoeken op World SIM card, dit kan een oplossing zijn als een betrouwbaar 3/4G signaal niet verzekert kan worden.
        dank voor jou reactie ,en na ook nog verdere info is het idd beter daar terplaatse een kaartje te kopen om binnen het land te bellen en naar buiten toe best FB en /of skype ,
        nogmaals dank

        Comment


        • #5
          Re: 2 en een halve maand Peru

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Patrick (jaja we kennen elkaar, maar liever blijf ik hier onbekend),

          Ik zei het misschien al eerder maar ik heb een goede vriend die 6 maanden rondgezworven heeft in Z-Amerika (ook Peru) en wiens dochter een jaar heeft gewerkt in Peru (Chincha) als vrijwilligster.
          De liefde zit blijkbaar diep want Luc heeft na de aardbeving daar een benefietavond georganiseerd en intussen meer dan 25.000 € bij elkaar verzameld voor zijn project.
          Ik zie jou op 12/3 en ik zorg voor een emailcontact met Luc en dochter Liesbeth. Formidabel sympathieke mensen.
          tot dan opa

          Comment


          • #6
            Re: 2 en een halve maand Peru

            Je kan misschien eens een mailtje sturen naar Kris Lantin: krislantin@gmail.com

            Hij doet al vele jaren vrijwilligerswerk in Peru, o.a. dit: http://www.hijosdelsol.be/ en heeft vorig jaar een boek geschreven 'Kinderen van de zon'. Ik weet zeker dat Kris u met plezier tips zal geven en vragen wil beantwoorden.

            Comment


            • #7
              Re: 2 en een halve maand Peru

              ook bedankt skoda ,ik geef alle info door aan mijn dochter ook van opapol ,overmorgen trouwens vertrekt ze

              Comment


              • #8
                Re: 2 en een halve maand Peru

                Op de valreep volgende info gekregen van mijn collega.
                De 2 beste netwerken zijn Movistar en Claro en zeker als je in de hoofdstad Lima verblijft. Ga je echter daar buiten inderdaad even je licht opsteken bij de locals.
                Een SIM kaartje kost €2 en kan je herladen zoveel je wil met zoveel je wil.
                Als buitenlander kan je geen prepaid kaartje kopen en heb je de hulp van een Peruviaan nodig.

                Een woord ter waarschuwing. Er circuleert veel vals geld in Peru en vooral het briefje van 100 Soles circuleert veel, héél veel. Geld wisselen wordt dan ook enkel aangeraden op plaatsen die ze kan betrouwen of haar door trustees wordt aangeraden.

                Hopelijk heb je hier iets aan.

                Comment


                • #9
                  Re: 2 en een halve maand Peru

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Op de valreep volgende info gekregen van mijn collega.
                  De 2 beste netwerken zijn Movistar en Claro en zeker als je in de hoofdstad Lima verblijft. Ga je echter daar buiten inderdaad even je licht opsteken bij de locals.
                  Een SIM kaartje kost €2 en kan je herladen zoveel je wil met zoveel je wil.
                  Als buitenlander kan je geen prepaid kaartje kopen en heb je de hulp van een Peruviaan nodig.

                  Een woord ter waarschuwing. Er circuleert veel vals geld in Peru en vooral het briefje van 100 Soles circuleert veel, héél veel. Geld wisselen wordt dan ook enkel aangeraden op plaatsen die ze kan betrouwen of haar door trustees wordt aangeraden.

                  Hopelijk heb je hier iets aan.
                  ja natuurlijk heeft zij daar iets aan ,heel erg bedankt voor je hulp ,de wereld is nog zo slecht niet hè

                  Comment

                  Working...
                  X