Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budget camera's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • budget camera's?

    Ik ben nu dus al een hele tijd aan het kijken voor een nieuwe camera die een goed autofocus systeem heeft en toch wel goed tegen een hoge iso kan. Ik ben me namelijk hoofdzakelijk aan het verdiepen in indoor sportfotografie. Nu, ik weet dat ik er niet te veel van moet verwachten, want deze soort camera's en lenzen zijn meestal zot duur en daar heb ik het budget helaas niet voor.

    Ik heb tot nu toe altijd gewoon mijn canon 600d gebruikt met de kitlens erop en hoewel deze camera niet goed met een hoge iso omgaat heb ik toch verschillende goede foto's kunnen trekken. Dit neemt niet af van het feit dat er ook verschillende keren zijn geweest dat de foto's gewoon helemaal onbruikbaar waren door de ruis. Ik fotografeer voornamelijk wedstrijden van mijn turnclub dus ik verwacht helemaal geen foto's die in de boekjes zouden kunnen staan...

    Ik zou graag onder de 900 euro blijven en dan heb ik daar liefst nog een lens bij (tot 50mm is me net iets te kort, ik sta vlak langs de jury, dus voor 3 toestellen is het geen probleem, alleen vloer is soms wat moeilijk). Ik was aan het kijken voor de sony a6000 door zijn 11fps en zijn grootte (deze camera gaat dan ook dienen om mee te nemen op studiereizen) en de prijs is natuurlijk ook helemaal niet mis.

  • #2
    Re: budget camera's?

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: budget camera's?

      Ben nog niet tot een besluit gekomen en ben nog steeds aan het twijfelen, als het over zo'n grote sommen geld gaat wil ik toch wel zeker zijn dat ik de juiste keuze maak want ik ben toch bang dat ik achteraf spijt ga krijgen, daarom dat ik nog enkele meningen van andere mensen wou horen...

      Comment


      • #4
        Re: budget camera's?

        Als er wondermiddelen bestonden, hadden we ze allemaal. (goedkoop, goed en snel)
        Antwoorden van ander topic ga je nu ook krijgen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: budget camera's?

          Ik weet dat ik niet dezelfde kwaliteit ga krijgen die ik zou krijgen als ik een toestel van 3000 euro zou kopen, maar wil gewoon zorgen dat ik de juiste keuze maak en het beste toestel heb die er is binnen mijn budget... Dat was ook mijn vraag, ik heb nu al een tijdje de sony a6000 op het oog en denk niet dat er een beter toestel is voor binnen mijn budget, maar voor de zekerheid wou ik toch nog eens vragen.
          Toch bedankt

          Comment


          • #6
            Re: budget camera's?

            overweeg eens een licht sterkere lens. een 85 f1.8 is best scherp vol open en focust goed, ook in donkere omstandigheden. Dat scheelt toch meteen al een paar stops dat je iso omhoog moet in vergelijking met je kit lens.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: budget camera's?

              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              overweeg eens een licht sterkere lens. een 85 f1.8 is best scherp vol open en focust goed, ook in donkere omstandigheden. Dat scheelt toch meteen al een paar stops dat je iso omhoog moet in vergelijking met je kit lens.
              ik zou bij je 600D blijven en zoals Unalom het aanhaalt... Investeer in glas. Op de 2dehands markt kan je al wat bereiken met 900 euro...
              Door een lager f getal win je een paar stops en kan je je iso naar beneden halen.
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

              Comment


              • #8
                Re: budget camera's?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
                Ik was aan het kijken voor de sony a6000 door zijn 11fps en zijn grootte (deze camera gaat dan ook dienen om mee te nemen op studiereizen) en de prijs is natuurlijk ook helemaal niet mis.
                Je kan natuurlijk bij je huidige toestel blijven en gepaste lichtsterke lenzen bijkopen.

                Maar als je o.a. vanwege het voordeel van de compactheid richting A6000 wil, dan zal je daarmee ook voor sport wel een goede oplossing hebben.
                Het toestel heeft in de DP Review een Gold-badge behaald, met een resem positieve punten in de conclusie, ook wat sport capability betreft :

                "Conclusion - Pros

                24 megapixel APS-C sensor is one of the best in its class
                Small body with generally well placed controls
                Very fast continuous shooting
                Class-leading continuous autofocus
                Excellent level of control over video (including manual exposure)
                High quality, responsive viewfinder
                Electronic first-curtain option
                Good JPEGs with well-judged sharpening
                Extensive feature set, including sweep panorama and auto-object framing

                Overall Conclusion :
                in terms of image quality per size and per dollar, the a6000 is hard to beat. While some people will never step away from a DSLR, the a6000 makes a very strong case for being able to do everything a Nikon D5300 or EOS 700D/Rebel T5i can do, even in terms of autofocus.

                The result is a really capable camera, offering impressive image quality in both Raw and JPEG modes, plus class-leading video features. That it then does so in a small, convenient, well featured and competitively priced package is what really seals the deal for us. It's strong in all areas and outstanding in some.

                Good for
                Anyone looking to shoot stills and video. Photographers wanting something small but capable. Amateur sports shooters."
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: budget camera's?

                  Ik had ergens gelezen dat het af systeem van de a 6000 toch niet zo geweldig was.

                  This new APS-C range finder styled camera from Sony - a6000 is promoted as a game changer when it comes to AF performance.If anything, Sony E-mount cameras are
                  Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                  Comment


                  • #10
                    Re: budget camera's?

                    Ik vind de af van de a6000 wel goed, voor een systeemcamera welteverstaan tov een 600d of een d5200 zou ik hem niet durven stellen en al zeker niet ivm tracking of sporten
                    Dus eerder een downgrade (puur voor sport bekeken, voor de rest een goede camera uitt)

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: budget camera's?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
                      Ik had ergens gelezen dat het af systeem van de a 6000 toch niet zo geweldig was.

                      http://www.verybiglobo.com/sony-alph...ds-fastest-af/
                      De kerel die dit neergepend heeft, zegt zelf dat hij nauwelijks tijd gehad heeft om iets te testen en dat voor hem niet helemaal duidelijk was wat de meest gepaste instellingen waren...
                      En dan maar conclusies verzinnen .

                      Bij DP is tenminste een fatsoenlijke test gedaan.

                      Trouwens ook in hun conclusie :

                      "While some people will never step away from a DSLR, the a6000 makes a very strong case for being able to do everything a Nikon D5300 or EOS 700D/Rebel T5i can do, even in terms of autofocus."
                      Sommigen zullen idd eeuwig bij dslr blijven, om het even wat er aan alternatieven is.
                      Last edited by K-2; 4 maart 2016, 08:01.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: budget camera's?

                        Hallo,

                        Ik heb zelf een Sony A6000, Nikon D5200 en Nikon D7200.
                        De D7200 is de absolute AF-kampioen, maar de A6000 doet het op dat vlak ook erg goed, dus ik heb enkel maar positieve ervaringen met de AF van de A6000, zelfs met de erg goedkope 16-50mm kitlens.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: budget camera's?

                          Die 600D is best ok.
                          Zet daar gewoon een goed stuk glas op.

                          Toeval moet lukken dat er in een ander draadje een gelijkaardige vraag is. http://forum.belgiumdigital.com/f35/...en-528844.html

                          Ik zou daar de Tamron 24-70 2.8 op zetten. Kost je ongeveer 900 euro. Zeer scherpe lens (gelijk aan de Canon die 1000 euro meer kost) maar is wel iets trager in focussnelheid.
                          Daarmee moet het lukken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: budget camera's?

                            Hallo,

                            Als ik je onderwerpen bekijk, dan nijg ik ook meer naar een reflexcamera voor de beste resultaten.
                            Een Nikon D5200 met 18-55mm (of 18-105mm) kitlens en een Tamron 70-300mm VR lijkt me een werkbare en betaalbare combinatie (ik denk nét binnen je budget als je goed zoekt).
                            Deze camera presteert voldoende op ISO 3200 (zeker zo goed als de A6000) en als je in RAW werkt kan je de ruis makkelijk en goed wegwerken.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: budget camera's?

                              Ik volg de algemene concensus: Investeer in een lichtsterk objectieg, daar ga je meer vooruitgang mee boeken dan met een nieuw toestel.

                              Comment

                              Working...
                              X