Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-Pro2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-Pro2

    Gebruiksaanwijzing Fujifilm X-Pro2 - Nederlands - reeds beschikbaar



    hiermee kan u oordelen of een overstap u voldoening geeft.

  • #2
    Re: Fujifilm X-Pro2

    leuk maar dit helpt toch voor geen meter of je moet overstappen of niet.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-Pro2

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      leuk maar dit helpt toch voor geen meter of je moet overstappen of niet.
      Moet overstappen? Niets moet. Dacht ook dat ik met de XPro1 beter af ging zijn. Heb hem onlangs wegegeven.

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-Pro2

        moest een tweede systeem niet zo duur zijn zou ik het mss wel doen de xpro heeft me altijd wel iets interessant geleken. mss eens de lotto winnen
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-Pro2

          Ik heb hem even vast genomen op ID dit weekend.
          Is het normaal als ik de zoeker op OVF zette dat ik ook de lens (was een 18-55) zag?
          Voor de rest was ik onder de indruk van het toestel, maar het prijskaartje houdt mijn voetjes op de grond.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-Pro2

            Dat is inderdaad zo, je ziet wel een wit kader dat aangeeft wat er op de foto gaat terecht komen.
            Heb de X-Pro2 nu 2 dagen, formidabel snel toestel.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X-Pro2

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Heb de X-Pro2 nu 2 dagen, formidabel snel toestel.
              Rangefinder-stijl is helaas mijn ding niet. Maar als de eerste berichten van 'verse' XPro2 gebruikers een indicatie zijn, zou een upgrade naar een XT2 voor mij wel interessant kunnen zijn. Ik ga er voor het gemak even van uit dat de verhouding tussen XT2 en XPro2 min of meer gelijk is aan die tussen de XT1 en XPro1
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm X-Pro2

                Tussen de X-Pro1 en de X-T1 lag een periode van twee jaar, dus er werden best wel wat nieuwe mogelijkheden en functies toegevoegd: nieuwe sensor met PDAF, nieuwe sluiter (nu ook elektronisch), snellere processor...

                Als we de geruchten mogen geloven komt de X-T2 zo'n 6 maanden na de X-Pro2, en dus verwacht ik minder inhoudelijke verschillen. De nadruk zal vermoedelijk liggen op de doelmarkt: reportage- vs. studiocamera (grootte EVF, kantelscherm...).
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm X-Pro2

                  ik denk dat de xpro2 een klein bugje bevat

                  na een avond het toestel te configureren zoals ik 't wil (scherm items aangepast, settings aangepast, Q menu items aangepast, Custom settings ingevoerd (stuk of 5) , ....)
                  zijn vandaag al mijn settings gereset. Niet bij 't verwisselen van een batterij maar gewoon nadat ik een nieuwe batterij had erin gestoken, dan een 5 tal minuten later ineens alles geresest naar default instellingen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm X-Pro2

                    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                    ik denk dat de xpro2 een klein bugje bevat

                    na een avond het toestel te configureren zoals ik 't wil (scherm items aangepast, settings aangepast, Q menu items aangepast, Custom settings ingevoerd (stuk of 5) , ....)
                    zijn vandaag al mijn settings gereset. Niet bij 't verwisselen van een batterij maar gewoon nadat ik een nieuwe batterij had erin gestoken, dan een 5 tal minuten later ineens alles geresest naar default instellingen.
                    Daar is al veel over verschenen. Gewoon de camera wat tijd geven. 't Zou gaan om een interne batterij die bij een nieuwe camera pas na een tijdje genoeg opgeladen is om uw settings niet meer te vergeten. Het beste is ervoor te zorgen dat uw camera eens een volledige dag een batterij met lading bevat. De camera moet niet aan staan maar haal de batterij er niet uit (en zorg ervoor dat de batterij ook niet bijna leeg is).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm X-Pro2

                      Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                      Daar is al veel over verschenen. Gewoon de camera wat tijd geven. 't Zou gaan om een interne batterij die bij een nieuwe camera pas na een tijdje genoeg opgeladen is om uw settings niet meer te vergeten. Het beste is ervoor te zorgen dat uw camera eens een volledige dag een batterij met lading bevat. De camera moet niet aan staan maar haal de batterij er niet uit (en zorg ervoor dat de batterij ook niet bijna leeg is).
                      ik had een volle batterij er 2 dagen ingestoken voordat ik de configuratie had gewijzigd. En de reset gebeurde tussen nemen van 2 foto's in 5 minuten nadat ik van batterij had gewisseld.
                      Dus het is niet die interne batterij vrees ik ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm X-Pro2

                        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                        ik denk dat de xpro2 een klein bugje bevat

                        na een avond het toestel te configureren zoals ik 't wil (scherm items aangepast, settings aangepast, Q menu items aangepast, Custom settings ingevoerd (stuk of 5) , ....)
                        zijn vandaag al mijn settings gereset. Niet bij 't verwisselen van een batterij maar gewoon nadat ik een nieuwe batterij had erin gestoken, dan een 5 tal minuten later ineens alles geresest naar default instellingen.
                        Fuji werkt aan een Firmware Update voor dit ongemak met de Fujifilm X-Pro2,.. even geduld

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm X-Pro2

                          Ook al wel eens een volledig witte foto tussen mijn foto's. (totaal geen detail in foto terug te vinden)
                          Ook is de shutterknop vrij los. Die werkt wel perfect, 't is misschien de bedoeling maar voelt toch raar aan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm X-Pro2

                            Fuji X-PRO 2 ? , super camera,...... voor mij !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm X-Pro2

                              Het is allemaal mooi spul van Fuji. Alleen jammer dat Lightroom en Photoshop en nog een hoop andere beeldbewerkers niets moeten hebben van de X-Trans sensor.
                              Vreemd dat je daar helemaal niets over hoort op dit forum??!!

                              Echt iets om over na te denken voordat je in het Fuji-bootje wilt stappen

                              Voor mij de hoofdreden geweest om over te stappen van Fuji naar Sony. En ook vanwege de trage AF (op de X-E1 in ieder geval).
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X