Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge in het donker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Brugge in het donker



    ISO 100, 3,2 s, f4 18 mm, ingeflitst want het was daar 'stekkedonker'
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Brugge in het donker

    ik ken dat plaatsje maar al te goed alleen begrijp ik niet zo goed hoe die zwaan er zo scherp op staat bij 3.2 s ,door de flits miss ???
    maar het algeheel is wel heel mooi

    Comment


    • #3
      Re: Brugge in het donker

      Ik flits in om de zwaan te zien. Anders zie je op 3,2 s onscherpe schaduwen. Op 15 s zou je ze zelfs niet zien als ze voldoende bewegen. Voor de rest van de foto heeft flitsen geen zin.
      Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

      Comment


      • #4
        Re: Brugge in het donker

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
        Ik flits in om de zwaan te zien. Anders zie je op 3,2 s onscherpe schaduwen. Op 15 s zou je ze zelfs niet zien als ze voldoende bewegen. Voor de rest van de foto heeft flitsen geen zin.
        Dank voor je antwoordt Peter ,ik dacht het eigenlijk wel

        Comment


        • #5
          Re: Brugge in het donker

          idyllische plek.

          fijn om te horen hoe de foto zjust in elkaar zit.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Brugge in het donker

            Mooie bekende plaats daar in Brugge, het Begijnhof, en een knappe opname ervan
            Toch interessant hoe je tot dit resultaat bent gekomen zonder dat er maar iets van beweging is te zien van de zwaan
            Ik denk dat als je 3,2 seconden belicht je toch iets van beweging van de zwaan op je beeld hebt staan, of ze zou zo snel over en weer moeten bewegen natuurlijk
            Die beweging heb je dan wel in d!e andere die op het water drijven
            Intrigerende opname hoor Peter

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 3 maart 2016, 14:49. Reden: typo
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Brugge in het donker

              Ook op de raw is er op die zwaan geen beweging. Op het sterkst mogelijke ingeflitst om te bevriezen. F4 (11-24 is f4) gekozen om tijd zo kort mogelijk te hebben. Door 3,2 s is alles toch scherp. De zwaan op de voorgrond bewoog wel niet veel, er waren een hoop fotografen voor mij gepasseerd. Ze was het geklik gewoon denk ik .
              Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

              Comment


              • #8
                Re: Brugge in het donker

                Mooie opname en boeiend hoe dit tot stand komt. Over de zwanen die ingeflitst zijn heb ik een dubbel gevoel, knap dat ze er zo onbewogen opstaan maar langs de andere kant voelt het niet kloppen, lijken ze er bijna ingeplakt
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Brugge in het donker

                  Super met die zwanen.

                  Comment


                  • #10
                    Brugge in het donker

                    Flits bevriest altijd, ongeacht de sluitertijd of beweging.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brugge in het donker

                      Oorspronkelijk geplaatst door pearldrop Bekijk bericht
                      Flits bevriest altijd, ongeacht de sluitertijd of beweging.
                      Dat weet iedereen wel, maar als je zo lang belicht dacht ik toch ook een beweging te zien van de zwaan
                      Of het moet daar echt pikdonker geweest zijn zodat je de zwaan zelfs bij lange belichting niet op de foto krijgt

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Brugge in het donker

                        Aah dat bedoel je. Misschien dat op dat tijdstip de zwanen rustig waren. Ik zie wel wat rimpels in het water bij die zwaan vooraan. 3 seconden is nu ook weer niet zo heel lang.

                        Ik ben op die plek 1x geweest en het is daar wel behoorlijk donker.
                        Weet trouwens niet of iedereen dat weet. Ik wist het lange tijd niet, ook niet van 1ste of 2e gordijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brugge in het donker

                          Oorspronkelijk geplaatst door pearldrop Bekijk bericht
                          Flits bevriest altijd, ongeacht de sluitertijd of beweging.
                          Bij een lange sluitertijd is er toch wel bewegingsonscherpte van langzaam bewegende zaken. Op 10 s met een flits hadden de zwanen bewegingsschaduwen, op deze foto is er maar een zonder, de rest heeft allemaal (kleine) bewegingsschaduwen. Soort spookeffect.
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brugge in het donker

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Of het moet daar echt pikdonker geweest zijn zodat je de zwaan zelfs bij lange belichting niet op de foto krijgt
                            Dat was het geval. De andere zwemmen allemaal in weerkaatsing van het licht.
                            Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brugge in het donker

                              Ben al meerdere keren komen kijken naar jullie commentaren op deze foto, waar ik uit leer dus ..... en dat is goed hé!!
                              Maar hoe dan ook......de foto zelf .....deze bewonder ik nog het meest!!!
                              Knap genomen

                              Mvg Katrien
                              Groetjes Katrien
                              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                              Comment

                              Working...
                              X