Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

    Is er veel verschil tussen de 50 of de 85mm 1,4 van nikon of sigma voor nikon ?

    waar zit het grote verschil in prijs ? qualitatief moet sigma niet onder doen zie ik op dpreview en flickr, maar waar zit het prijsverschil dan?

    ik zou deze willen gebruiken icm mijn nikon d7200.

  • #2
    Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

    Zeker nu nikon zijn prijzen opgedreven heeft, zetten ze hun eigen buiten spel vind ik, de sigma 35mm 1.4 heb ik en die is echt zeer goed, zelfs volopen, de 50mm zou nóg beter moeten zijn...
    Is ook te zien wat je belangrijkst vind: weathersealing of niet, prijs, bokeh kwaliteiten, contrast... enz

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

      1.8 zou scherper zijn.

      Comment


      • #4
        Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

        Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
        1.8 zou scherper zijn.
        Misschien een beetje duidelijker zijn aub, welke 1.8 lens bedoel je dan?

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

          De nikon 50mm 1.8 is, als je al de reviews moet geloven scherper dan de 1.4 versie die eerder uitkwam en veel duurder is.
          De 50 mm 1.8G heb ik recent zelf gekocht voor gebruik op een D7000 en is imo een geweldige lens, scherp, kleuren, bokeh enz, en dat voor een 200 euro.

          Comment


          • #6
            Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

            Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
            De nikon 50mm 1.8 is, als je al de reviews moet geloven scherper dan de 1.4 versie die eerder uitkwam en veel duurder is.
            De 50 mm 1.8G heb ik recent zelf gekocht voor gebruik op een D7000 en is imo een geweldige lens, scherp, kleuren, bokeh enz, en dat voor een 200 euro.
            Dat klopt volledig met wat je zegt heb ze ook, ze is scherper dan de nikon 50mm 1.4, maar wel met een niet zo mooie bokeh, de sigma 50mm 1.4 is bvb scherper (zéker tot in de hoeken op ff) én met prachtig bokeh en fraaie contrasten (eigen aan de hele sigma art reeks)

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

              Dus op zich is sigma ook zeker niet slecht tov een nikon G?

              Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

                Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                Dus op zich is sigma ook zeker niet slecht tov een nikon G?
                Die Sigma Art primes zijn best wel indrukwekkend. Ik heb zelf alleen nog maar de 50mm eens uitgeprobeerd, maar ik vind de diepte van de kleuren en het contrast recht uit de camera opvallend geslaagd. Pure scherpte vind ik persoonlijk minder belangrijk - zeker bij primes - maar het belang van andere kwaliteiten wordt bij lenzen doorgaans teveel onderschat.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

                  Zag em net en bij de 50 is de art duurder als de G lens van nikon... bijna het dubbel... is hij dat waard voor "hobby" ?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50 of 85mm 1,4 nikon of sigma?

                    Dat moet je voor jezelf uitmaken, de verschillen zullen er zijn, de sigma 50mm 1.4 is eerder de theoretische tegenhanger van de nikon 56mm 1.4
                    Je hebt ook de sigma 50mm1.4hsm, bijna even goed als de art voor niet veel geld

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment

                    Working...
                    X