Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto zeurt met mm's na resizen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto zeurt met mm's na resizen.

    Hoi iedereen, weet niet zo goed wat ik als titel moet zetten.

    Ik resize mijn foto naar bijvoorbeeld 30 x 20 cm en klik ok.
    Als ik hem dan wil afdrukken, staat mijn schaal op 100% en ook de afmetingen kloppen in het venster.
    Maar toch scheelt de afgedrukte foto een paar mm's, aan de langste zijde bv 3 mm en aan de korte zijde 2 mm geen.

    Hoe voorkom ik dit??
    Ik moet de foto's afdrukken met ronde hoeken om vervolgens op iets te plaatsen, maar zo kloppen mijn hoeken niet meer...

    Hoop ik er snel uitgeraak!

    Alvast bedankt,
    Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

    Misschien ook eens wat meer achtergrond (zoals programma) bij vermelden.
    Verder: kan het ergens verderop (printerdriver/settings ofzo) niet misgegaan zijn?

    Comment


    • #3
      Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

      Kan je printer dat formaat wel aan? Marges?
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

        Sorry, voor de vage vraag.
        Mijn printer is een Canon Pixma Pro 10, A3 printer.
        Normaal zijn mijn drivers in orde? Daar ken ik niet zoveel van, printer is paar maand oud, en geïnstalleerd zoals het hoort denk ik, hij drukt echt perfect af anders, kleuren zijn optimaal, voor elk soort papier heb ik een ander ICC profiel.
        Ik verklein in Photoshop, maar ik merk als ik bv verklein, en dan om te controleren doe ik nog eens die handeling, dat het kader om te verkleinen verschijnt, en daar zie ik al dat het formaat nèt iets anders is.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

          Dus bij het herschalen in photoshop merk je al het verschil, geen printer'probleem'.
          Dus ergens bij het omrekenen een afwijking, iets wat ik ook soms al gemerkt heb, zij het marginaler als ik me goed herinner (dacht bv. bij herschalen naar ingegeven waarde 10cm, dan kreeg ik vb 9.98cm, wat denk ik ergens met de keuze in aantal pixels te maken heeft bij het naar beneden herschalen (simpel gezegd: 10/3 = 3) vermoed ik?

          Comment


          • #6
            Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Dus bij het herschalen in photoshop merk je al het verschil, geen printer'probleem'.
            Dus ergens bij het omrekenen een afwijking, iets wat ik ook soms al gemerkt heb, zij het marginaler als ik me goed herinner (dacht bv. bij herschalen naar ingegeven waarde 10cm, dan kreeg ik vb 9.98cm, wat denk ik ergens met de keuze in aantal pixels te maken heeft bij het naar beneden herschalen (simpel gezegd: 10/3 = 3) vermoed ik?
            Is inderdaad dat probleem ja...
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

              Een oplossing zou kunnen zijn die verhouding hoogte breedte los te zetten, want volgens mij komt daar die compromis in de extrapolatie van.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

                Werkt PS in principe niet met inches en zijn de cm's niet gewoon omgerekende waardes? Bij afdrukken is een 10x15 eigenlijk ook een 4x6'.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Werkt PS in principe niet met inches en zijn de cm's niet gewoon omgerekende waardes? Bij afdrukken is een 10x15 eigenlijk ook een 4x6'.
                  Zo wel kunnen voor bv. presets (gezien die eerder naar een standaard formaat zoals de 4x6 die je vermeld gaan), maar indien men manueel een waarde kiest in mm's zou je toch verwachten dat deze absoluut is en geen omgerekende waarde uit inches.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto zeurt met mm's na resizen.

                    Wat Photoshop betreft, kan je altijd te rade gaan bij A.J. Wood: Photoshop: Sizing images (Hij heeft ook een uitgebreide videotheek op YouTube: I create content)

                    Aanbevolen leesvoer voor printers, scanners en web: Misverstanden over dpi


                    En toen werd het muisstil.
                    Last edited by Jos Vanhengel; 5 maart 2016, 14:23.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment

                    Working...
                    X