Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon IS

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring in de beeldstabilisator van Canon? Is dat z'n geld waard en kan er iemand mij een site bezorgen waar die vergeleken wordt?

    mvg Sven

  • #2
    Re: Canon IS

    je hebt ook IS en je hebt IS

    Bv, de IS op een L lens is beter dan van een sonsumer lens.

    Tot daar aan toe, maar ik vind het zijn geld echt waard, je haalt het eruit, ook de IS op consumer lensen is heel goed
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon IS

      Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
      Bv, de IS op een L lens is beter dan van een sonsumer lens.
      Waar komt dat vandaan??
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon IS

        Ik heb de 70-200L IS en ben er zeer tevreden over.

        Als je zin hebt om eens te proberen ( Ik woon omgeving Zaventem ) kunnen we misschien iets afspreken

        Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: Canon IS

          Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
          je hebt ook IS en je hebt IS

          Bv, de IS op een L lens is beter dan van een sonsumer lens.

          Tot daar aan toe, maar ik vind het zijn geld echt waard, je haalt het eruit, ook de IS op consumer lensen is heel goed

          IS op een L lens is toch dezelfde technologie ? niet ? , alleen op L lenzen heb je meestal een stand meer voor bv ; panning
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: Canon IS

            Die lens zal wel niet passen op je D70
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon IS

              Waar komt dat vandaan??
              IS op een L lens is toch dezelfde technologie ? niet ? , alleen op L lenzen heb je meestal een stand meer voor bv ; panning
              gaan we er weer aan beginnen ja

              Ik heb beide reeds in handen gehad, de 28-135mm IS USM, en heb twee L lenzen met IS

              De IS in de L lenzen presteerd gewoon beter, is idd dezelfde technologie, maar vergelijk het even met een turbodiesel,

              je hebt een 1.9 L 90 pk, een 1.9L 110 pk , een 1.9L 150 Pk

              stom vergelijk maar ze gebruiken alledrie dezelfde technologie, namelijk de turbo.

              Daarbij nog eens dat een L lens idd de optie heeft van panning, dus er zit wel degelijk verschil in toch, dat is nu wel overduidelijk in mijn ogen.

              Trouwens je hebt drie IS versies

              versie 1 (de eerste versie dus)
              versie 2 (de tweede versie, verbeterd in werking tegenover de erste versie)
              versie 3 (nog verbeterd in werking en werkt ook op een statief)


              Sorry, maar 't is nu eenmaal zo, in topglas wordt toptechnologie gestoken, ook de IS is top, in consumerlenzen kijkt men naar twee kanten, om het ook wat goedkoop te houden, daar wordt ook dezelfde techologie gebruikt maar goedkoper uitgevoerd.
              Zelfde met USM motoren, je kunt geen USM motor vergelijken van een L lens met die van een consumerlens, die van de L lenzen is sneller ondanks dat er op beide lenzen USM staat
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #8
                Re: Canon IS

                Die lens zal wel niet passen op je D70
                Ik denk ook niet dat die lens zal passen op zijn toestel maar misschien wilt hij die lens gewoon even proberen. En dat kan natuurlijk op bv mijn toestel

                Jo(han)
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon IS

                  Ik moet Fredericrom volledig bijtreden, de IS van een 70-200 is van een TOTAAL andere klasse als die op een 75-300. (de enige 2 IS lenzen die ik zelf al uitgeprobeerd heb). AF op de L blijft bliksemsnel, terwijl de stabilisator op de 75-300 roet in het eten gooit. Maar ja, ook de prijzen zijn navenant.
                  Mark (300D)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon IS

                    In alle eerlijkheid ik denk dat het verschil in IS meer te maken heeft met de generatie van de IS dan met het feit of het een L lens is of niet.

                    De DO is geen L lens maar de meeste L lenzen (behalve die met generatie 3 zoals onder andere de 70-200 F2.8 IS wat ook de Do heeft ) kunnen er op IS gebied een puntje aan zuigen. Een 100-400L bijv kan op IS gebied niet mee met de DO.

                    Het is natuurlijk wel zo dat de L lenzen eerst die nieuwe technologie ontvangen en ze dan pas overgaat naar de consumer lenzen. Dus gemiddeld gezien zal een L wel over betere IS beschikken dan een consumer. Maar naar de generatie van de IS kijken is volgens mij beter om daar zeker van te zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
                      gaan we er weer aan beginnen ja

                      Ik heb beide reeds in handen gehad, de 28-135mm IS USM, en heb twee L lenzen met IS

                      De IS in de L lenzen presteerd gewoon beter, is idd dezelfde technologie, maar vergelijk het even met een turbodiesel,

                      je hebt een 1.9 L 90 pk, een 1.9L 110 pk , een 1.9L 150 Pk

                      stom vergelijk maar ze gebruiken alledrie dezelfde technologie, namelijk de turbo.

                      Daarbij nog eens dat een L lens idd de optie heeft van panning, dus er zit wel degelijk verschil in toch, dat is nu wel overduidelijk in mijn ogen.

                      Trouwens je hebt drie IS versies

                      versie 1 (de eerste versie dus)
                      versie 2 (de tweede versie, verbeterd in werking tegenover de erste versie)
                      versie 3 (nog verbeterd in werking en werkt ook op een statief)


                      Sorry, maar 't is nu eenmaal zo, in topglas wordt toptechnologie gestoken, ook de IS is top, in consumerlenzen kijkt men naar twee kanten, om het ook wat goedkoop te houden, daar wordt ook dezelfde techologie gebruikt maar goedkoper uitgevoerd.
                      Zelfde met USM motoren, je kunt geen USM motor vergelijken van een L lens met die van een consumerlens, die van de L lenzen is sneller ondanks dat er op beide lenzen USM staat
                      Ach ja!
                      Ff kijke,
                      - 75-300 IS: introductiedatum mei '95
                      - 28-135 IS: maart '97
                      - alle L IS lenzen: ergens in 1999.

                      Er zijn maar twee prosumer IS lenzen en die zijn eerder geïntroduceerd dan alle volgende IS lenzen. Daaruit concluderen 'prosumer IS is slechter dan pro IS' is pure onzin.

                      FWIW:
                      - 75-300 IS, 300 f/4 L IS en 28-135 IS zijn eerste generatie IS,
                      - 100-400 L IS is tweede generatie,
                      - al de rest is derde generatie (inclusief de 2 DO-lenzen die niet L-lenzen zijn )

                      De eerste 2 generatie's hebben 8 bit processoren aan boord en geven ongeveer 2 stops winst; de tweede generatie laat pannen toe.
                      de derde generatie heeft een 16 bits proc, laat 3 stops winst toe en heeft een bijna ogenblikkkelijke start (dit itt. de vorige generatie's waar je ongeveer 1 sec moet wachten voor het effectief wordt)...

                      Och ja, de 100-400 L is een tweede generatie; de 300 f/4 is zelfs een eerste generatie. Dwz weinig (tot geen) verschil in werking met de 28-135. Is nochtans een L dacht ik...

                      Wat ik toch vreemd vind: je beschikt over de goede info, maar je trekt daar de verkeerde conclusie's uit???
                      Last edited by MarcFoto; 25 augustus 2004, 09:29.
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon IS

                        hoi, ik heb de 28-135 Canon lens met IS, en ondervind dat je daardoor kunt fotograferen op langere sluitertijden, waarbij je toch nog scherpe beelden hebt... ik had getwijfeld tussen deze lens en een "gelijkaardige" van Sigma, maar ben heel blij dat ik de Canon met IS gekocht heb... ik vind dat toch een meerwaarde...

                        groetjes,
                        biele

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon IS

                          Ach ja!
                          Ff kijke,
                          - 75-300 IS: introductiedatum mei '95
                          - 28-135 IS: maart '97
                          - alle L IS lenzen: ergens in 1999.

                          Er zijn maar twee prosumer IS lenzen en die zijn eerder geïntroduceerd dan alle volgende IS lenzen. Daaruit concluderen 'prosumer IS is slechter dan pro IS' is pure onzin.

                          FWIW:
                          - 75-300 IS, 300 f/4 L IS en 28-135 IS zijn eerste generatie IS,
                          - 100-400 L IS is tweede generatie,
                          - al de rest is derde generatie (inclusief de 2 DO-lenzen die niet L-lenzen zijn )

                          De eerste 2 generatie's hebben 8 bit processoren aan boord en geven ongeveer 2 stops winst; de tweede generatie laat pannen toe.
                          de derde generatie heeft een 16 bits proc, laat 3 stops winst toe en heeft een bijna ogenblikkkelijke start (dit itt. de vorige generatie's waar je ongeveer 1 sec moet wachten voor het effectief wordt)...

                          Och ja, de 100-400 L is een tweede generatie; de 300 f/4 is zelfs een eerste generatie. Dwz weinig (tot geen) verschil in werking met de 28-135. Is nochtans een L dacht ik...

                          Wat ik toch vreemd vind: je beschikt over de goede info, maar je trekt daar de verkeerde conclusie's uit???
                          mark, ik ga hier zelfs geen uitgebreide reply meer op geven, ik vraag me infeite af of je al eens lenzen met elkaar vergeleken hebt, maar tot daar aan toe, kwestie van 1, 2, en 3de generatie, zit jij trouwens verkeerd, ik zelf heb een 100-400, en een 70-200 IS, en de 70-200IS is ook een tweede generatie, geen derde (om te beginnen).


                          wat ik wel duidelijk wil vermelden dat je ook moet leren lezen, ik heb nergens maar dan ook nergens iets vermeldt dat de kwaliteit van de IS afhankelijk is van de generatie, maar wel van welk type lens, en dit is iets wat jij niet gelooft, wat denk je dat bv een consumer lens met bv tweede generatie IS en een L met tweede generatie IS net hetzelfde is??

                          sinds vorige discussie in een topic zit je gewoon mij een beetje op mijn plaats te zetten met onzin, en dit terwijl je blijkbaar nog niet eens een topic goed doorleest.


                          PS : even ter verduidelijking, deze reply is zuiver vanuit mijn persoonlijk standpunt, niets met het feit dat er toevallig mod naast mijnnaam staat , zou en ga dit nooit misbruiken ook
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon IS

                            nog even ter verduidelijking, mijn aanvulling over die generaties over IS was ter aanvulling.
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon IS

                              De EF 28-135mm IS en 100-400mm L IS zijn mijn favoriete lenzen geworden.
                              Hier een link naar een oude topic van mij en de bijzonderste foto is de Leguaan genomen met de 28-135mm IS zonder statief of flits met een sluitertijd van 1/10sec.
                              En ik ben en blijf maar een beginneling.
                              De eerste twee foto's zijn genomen met de 100-400 L IS. ( Fredericom heeft me die lens nog aangeraden )

                              Last edited by Cois; 27 augustus 2004, 12:34.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X