Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat heb ik weer ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dat heb ik weer ...

    Gisteren rond 22hr30 ging mijn vrouw gaan slapen, ze wilde de gang ingaan en zag opeens een felle schijnwerper gericht op onze auto.
    Onmiddellijk riep ze mij erbij, na wat beter kijken zagen we dat het een politie camionette was en dat er twee politieagenten op onze oprit rond de auto aan het lopen waren.
    Ik de deur opengedaan en gevraagd wat er aan de hand was, ze waren absoluut niet vriendelijk
    Zegt die ene tegen mij "of ik al lang thuis ben ?"
    Ik zeg "dat ik ben thuis gekomen rond 19hr30, waarom die vraag eigenlijk ?"
    Zegt die man weer tegen mij "Er is een wagen net zoals die van U ons voorbij gevlogen tegen 200km per uur op de E34, een kwartiertje geleden"
    Ik zeg "dat kan niet want ik ben al thuis van 19hr30"
    Zegt die andere politieagent tegen mij "u kunt nu beter de waarheid vertellen en niet liegen meneer"
    Ik schrok toch wel even van die reactie, een politieagent die zegt dat ik sta te liegen ...
    Ik zeg nogmaals "dat ik al lang thuis ben en ik het dus niet kan geweest zijn"
    Er lag zelfs ijs op mijn dak !
    Zegt die andere politieagent "geen probleem meneer, de camera beelden zullen het uitwijzen"
    Dus ik dacht geen probleem dan
    Zegt die politieagent "Maar ik ga voor het zekerste toch uw nummerplaat noteren meneer !"
    Ze stappen weer in hun camionette en vertrekken, maar nadien begon ik me zich toch vragen te stellen.
    Waarom moeten ze mijn nummerplaat opschrijven ?
    Moeten ze niet eerst de camerabeelden bekijken vooraleer mensen 's avonds laat lastig te vallen ...
    Wat als er geen camerabeelden zijn en ze mijn nummerplaat opgeven voor iets wat ik niet gedaan kan hebben ...
    Een mens begint zich dan van alle vragen te stellen hé.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Dat heb ik weer ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Gisteren rond 22hr30 ging mijn vrouw gaan slapen, ze wilde de gang ingaan en zag opeens een felle schijnwerper gericht op onze auto.
    Onmiddellijk riep ze mij erbij, na wat beter kijken zagen we dat het een politie camionette was en dat er twee politieagenten op onze oprit rond de auto aan het lopen waren.
    Ik de deur opengedaan en gevraagd wat er aan de hand was, ze waren absoluut niet vriendelijk
    Zegt die ene tegen mij "of ik al lang thuis ben ?"
    Ik zeg "dat ik ben thuis gekomen rond 19hr30, waarom die vraag eigenlijk ?"
    Zegt die man weer tegen mij "Er is een wagen net zoals die van U ons voorbij gevlogen tegen 200km per uur op de E34, een kwartiertje geleden"
    Ik zeg "dat kan niet want ik ben al thuis van 19hr30"
    Zegt die andere politieagent tegen mij "u kunt nu beter de waarheid vertellen en niet liegen meneer"
    Ik schrok toch wel even van die reactie, een politieagent die zegt dat ik sta te liegen ...
    Ik zeg nogmaals "dat ik al lang thuis ben en ik het dus niet kan geweest zijn"
    Er lag zelfs ijs op mijn dak !
    Zegt die andere politieagent "geen probleem meneer, de camera beelden zullen het uitwijzen"
    Dus ik dacht geen probleem dan
    Zegt die politieagent "Maar ik ga voor het zekerste toch uw nummerplaat noteren meneer !"
    Ze stappen weer in hun camionette en vertrekken, maar nadien begon ik me zich toch vragen te stellen.
    Waarom moeten ze mijn nummerplaat opschrijven ?
    Moeten ze niet eerst de camerabeelden bekijken vooraleer mensen 's avonds laat lastig te vallen ...
    Wat als er geen camerabeelden zijn en ze mijn nummerplaat opgeven voor iets wat ik niet gedaan kan hebben ...
    Een mens begint zich dan van alle vragen te stellen hé.

    grts
    Sieg
    Ze hadden ook gewoon eens kunnen voelen aan de motorkap...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Dat heb ik weer ...

      Het is inderdaad niet op de vriendelijkste manier gebeurd, en ook al niet op de efficiëntste. Ik vraag me wel af of ze zomaar rond je auto mogen beginnen lopen als die op de oprit staat, dat is toch privé terrein hé. Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat ze in theorie zouden moeten komen aanbellen met de vraag of ze je auto even van dichterbij mogen bekijken. Jou vragen stellen over hoe lang je al thuis, mogen ze bij mijn weten al helemaal niet (of beter gezegd, je hoeft er niet op te antwoorden).

      Maar om nu te gaan denken dat ze jouw nummerplaat alsnog voor iets gaan gebruiken waar jij geen schuld aan had... Dat is toch iets te ver gedacht... Vergeet ook niet wat voor rompslomp zo'n complot met zich mee zou brengen, per slot van rekening moeten zij jouw 'schuld' bewijzen hé.

      Comment


      • #4
        Re: Dat heb ik weer ...

        Als er geen camerabeelden zijn zou ik me geen zorgen maken imo.

        Comment


        • #5
          Re: Dat heb ik weer ...

          Die mensen doen ook maar hun job.
          Ze worden bovendien dagelijks geconfronteerd met liegende obeschofte, lompe en gevaarljke mensen.
          Soms gaan ze er helaas te snel van uit dat je er ook één bent.

          En dat ze op je oprit je auto staan te bekijken, so what ?

          Als je niks te verbergen hebt hoef je je geen zorgen te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Dat heb ik weer ...

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            Maar om nu te gaan denken dat ze jouw nummerplaat alsnog voor iets gaan gebruiken waar jij geen schuld aan had... Dat is toch iets te ver gedacht... Vergeet ook niet wat voor rompslomp zo'n complot met zich mee zou brengen, per slot van rekening moeten zij jouw 'schuld' bewijzen hé.
            't Kan je toch heel wat miserie opleveren als de juiste nummerplaat niet uit camerabeelden kan worden afgeleid.
            Wij kregen hier eens 2 agenten aan de deur met een dagvaarding. Onze auto had de politie na een zware achtervolging aan hoge snelheid afgeschud met talloze overtredingen daarbij.
            Probleem was dat er geen foto's of videobeelden waren. De nummerplaat klopte, alleen waren de overtredingen begaan door een zwarte Alfa Romeo terwijl wij een gele auto hadden. Netjes verklaring afgelegd dat wij beiden aan het werk waren terwijl de overtredingen gebeurd waren. Wij dachten dat daarmee alles achter de rug was. Enkele dagen later terug 2 officieren aan de deur. Die beweerden dat ik mijn nummerplaat had uitgeleend aan iemand die een Alfa Romeo had, want de achtervolgende agenten hielden vol dat ze onze nummerplaat correct hadden genoteerd. Weer verklaard dat we niemand met een zwarte Alfa Romeo kenden, en dat we beiden aan het werk waren. Ik heb toen gezegd dat er misschien iemand met valse nummerplaten rondreed. Enkele dagen later stonden er 2 agenten op het werk van mijn echtgenote (auto stond op haar naam). Ze moest onmiddellijk mee voor verhoor op het politiebureau. Uiteindelijk heeft de advocaat van mijn echtgenote haar werkgever moeten ingrijpen, of ze had een flinke boete en rijverbod gekregen. Die agenten van de achtervolging wilden gewoon niet toegeven dat ze fout waren (of dat er iemand met valse nummerplaten rondreed).

            Comment


            • #7
              Re: Dat heb ik weer ...

              Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
              Ze hadden ook gewoon eens kunnen voelen aan de motorkap...
              Was inderdaad ook mijn eerste gedacht. Dat ze dit niet gedaan hebben begrijp ik niet
              Als jij ze net voorbijgereden was tegen 200 km/u, dan denk ik dat de motor nog goed warm zou zijn.
              Hadden die dan niks verstand van wagens ????
              Ik zou zelfs geëist hebben dat ze aan de motor voelden. Waarom heb je dat niet gedaan ??
              Als ze er niet aan gevoeld hebben vrees ik dat je er nog niet van af bent.

              Als zij nu een verslagje gaan opmaken, dat die auto met nummerplaat XXX.XXX (jouw plaat) hen voorbij gevlogen is, en dat ze die wagen teruggevonden hebben op uw oprit... dan heb je het vlaggen.
              Bewijs maar eens het tegendeel, jij tegen twee agenten in functie.

              Ik hoop voor jou dat ik verkeerd ben.
              Last edited by Guest17; 1 maart 2016, 17:01.

              Comment


              • #8
                Re: Dat heb ik weer ...

                @ sieg
                Welke wagen heb je eigenlijk?
                Gaat die wel 200km/u...

                Comment


                • #9
                  Re: Dat heb ik weer ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  @ sieg
                  Welke wagen heb je eigenlijk?
                  Gaat die wel 200km/u...
                  Zou het niet weten of deze zo snel rijdt, heb ik in ieder geval nog niet geprobeerd
                  Is een Ford Mondeo break 2.0 TDCI

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dat heb ik weer ...

                    Heb met een verkochte bedrijfswagen iets gelijkaardigs aan de hand gehad, de nummerplaat (onze originele die we ingeleverd hadden bij DIV in Alken - in de bus gestoken) werd enige dagen later geflitst op een ander voertuig ... ben gaan kijken naar de foto's en het bleek wel degelijk om onze originele plaat te gaan... we hadden wel bewijzen van verkoop (factuur) en van inschrijving door de nieuwe eigenaar (ingeschreven voordat de inbreuk werd vatstgesteld) wel verklaringen afgelegd met bewijsstukken enz... en we wachten nu af... maar heb vernomen op een van de politieburelen waar we voor deze zaak zijn geweest (en dat waren er drie....amai nog nie) dat er blijkbaar een onderzoek is naar diefstal van nummerplaten bij de DIV in Alken... ben eens curieus hoe dit afloopt ?
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dat heb ik weer ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Zou het niet weten of deze zo snel rijdt, heb ik in ieder geval nog niet geprobeerd
                      Is een Ford Mondeo break 2.0 TDCI

                      grts
                      Sieg
                      Ja, die gaat 200.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dat heb ik weer ...

                        Ik ben ooit naar het politiebureau moeten komen omdat ik een boete niet betaald zou hebben.
                        Ik wist helemaal niet waar ze het over hadden, want voor zover ik mij kon herinneren had ik geen boete gekregen.

                        Op het politiebureau begonnen ze over een parkeerboete, mijn auto zou ergens in Antwerpen fout geparkeerd hebben gestaan, op een plaats waar ik nooit geweest ben, en op dat tijdstip was ik op het werk.
                        Na een hele tijd mocht ik eindelijk het dubbel zien van het pv, daar stond duidelijk op dat er een Volkswagen met mijn nummerplaat op die plaats geparkeerd stond.
                        Vanaf toen werd het voor mij eindelijk gemakkelijker, want ik heb nooit met Volkswagen gehad.
                        Waarschijnlijk stond er een Volkswagen fout geparkeerd, en hadden ze de nummerplaat verkeerd genoteerd.
                        Daarvoor moest ik dan heel dringend langskomen, ik was blij dat het zo afgelopen was, want als ik dat pv niet had mogen bekijken, dan had ik een flinke boete moeten betalen.
                        Voor die mannen ben je altijd in fout, en moet je zelf maar bewijzen dat zij ongelijk hebben.
                        Zij hadden zelf ook heel gemakkelijk kunnen zien dat er iets niet klopte, want op dat ogenblik reed ik met een Saab 900, en die lijkt zelfs niet van heel ver op een Volkswagen Golf.
                        Dat kunnen ze zelf toch ook zonder problemen opzoeken via de computer, maar die moeite hebben ze niet gedaan.

                        Het is inderdaad wel flink schrikken als ze je beschuldigen van iets wat je niet hebt gedaan.
                        Op verontschuldigingen hoef je ook niet te rekenen, je mag al blij zijn dat je niet moet opdraaien voor iets waar je helemaal niets mee te maken hebt...

                        Als ze camerabeelden hebben van die wagen die tegen 200km/h voorbij kwam, dan zullen ze de nummerplaat ook wel kunnen zien.
                        Als het dan duidelijk over iemand anders gaat, dan hoor je er niets meer van, ze zullen waarschijnlijk niet langskomen om dat te vertellen...
                        Er rijden volgens mij heel wat Ford Mondeo Breaks rond die allemaal op elkaar gelijken, ze hebben gewoon de eerste gecontroleerd die ze tegenkwamen, de echte schuldige zal toen al een heel eind verder weg geweest zijn.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dat heb ik weer ...

                          Vraag is waarom ze vanaf de E34 naar uw huis komen.
                          Toevallig daar langsgereden en uw wagen gezien, opgevraagd wie in de buurt zo een wagen bezit of ene dat uw plaat nagemaakt heeft voor een gelijkaardige wagen?
                          Bizar voorval en hopelijk niet te veel last voor u.
                          Ijs op de wagen wil weinig zeggen, ben eergisteren avond zelf thuis gekomen en 5 minuten later was het dak al wit.

                          Zelf ooit enorme problemen gehad door een voorval met een plaat waarvan 3 karakters "mogelijks" overeen kwamen met de mijne.
                          Ik heb 5 jaar moeten procederen met advocaat om uiteindelijk vrijgesproken te worden met nog maar "voordeel van twijfel".
                          Een rechter bekijkt vooral de inhoud van een PV en alles hangt af van hoe die opgesteld werd.
                          Als een agent overtuigend genoeg kan overkomen in zijn PV, dan kunnen ze het u heel moeilijk maken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dat heb ik weer ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Als ze camerabeelden hebben van die wagen die tegen 200km/h voorbij kwam, dan zullen ze de nummerplaat ook wel kunnen zien.
                            Die beelden kunnen ze in principe direct bekijken en er u mee confronteren.
                            Maar vaak wordt van een gelijkaardige wagen in dezelfde kleur een nummerplaat nagemaakt om minder op te vallen.
                            Hopelijk zijn de beelden scherp genoeg om te zien of er al dan niet een stempel aanwezig is.
                            Ik vrees dat al veel mensen zo onterecht een boete kregen en ook betaald hebben omdat dit vaak eenvoudiger en goedkoper is dan procederen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dat heb ik weer ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              Jou vragen stellen over hoe lang je al thuis, mogen ze bij mijn weten al helemaal niet (of beter gezegd, je hoeft er niet op te antwoorden).
                              Dat vind ik nu echt absurd, dat de politie iets moet onderzoeken, maar ze niemand vragen mogen stellen.
                              Ik vraag me soms af hoe ze aan correcte informatie komen als ze niemand iets mogen vragen.

                              Soit, los hiervan kunnen ze inderdaad soms heel bruut zijn.
                              Maar in veel gevallen hebben ze die mentaliteit zo gekweekt omdat ze inderdaad vaak ook met crapuul te maken krijgen.
                              Je moet begrijpen dat ze soms heel snel te werk moeten gaan of hun dader ontglipt hun. Soms veel stress, of door te weinig personeel kunnen ze hun cases niet afwerken.
                              In sommige situaties kan ik best begrijpen dat ze weinig geduld hebben en minder menselijk overkomen.


                              Een anekdote van mijnentwege:
                              Ik was ooit eens alleen thuis, toen ik ongeveer 14 jaar was ofzo, toen er plots snel en veeloudig aangebeld werd aan de deur.
                              Ik schrik op, loop naar de deur en zie door het raam dat er politie staat. Ik laat ze binnen, ze duwen me zo goed als opzij en lopen me meteen snel voorbij de garage/kelder in zonder enige uitleg.
                              Een minuut later komen ze terug en zeggen ze: "'t zal hier niet geweest zijn... sorry, we zijn iemand op het spoor en we dachten dat die zich hier verstopt had volgens onze informatie."
                              Wellicht waren ze inbrekers achterna ofzo.
                              En toen waren ze weer weg, zonder er nadien nog iets van te horen.


                              Tja, wat moet je daar dan soms van denken?
                              Stel dat zich daar toch een gangster verschuilt, moeten ze dan eerst een dag wachten op een huiszoekingsbevel om dan terug te keren ofzo?

                              Comment

                              Working...
                              X