Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto's trekken in Spa (F1)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe foto's trekken in Spa (F1)

    Hallo,

    Heb onverwacht een weekend ticket gekregen en ga er nu van profiteren om m'n D70 eens uit te testen!

    Kan iemand mij zeggen op welke stand (wss. Sport), snelheid van foto's nemen en zo ...

    thx Sven

  • #2
    Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

    Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
    Hallo,

    Heb onverwacht een weekend ticket gekregen en ga er nu van profiteren om m'n D70 eens uit te testen!

    Kan iemand mij zeggen op welke stand (wss. Sport), snelheid van foto's nemen en zo ...

    thx Sven
    Ik heb zelf "maar" een Canon IS S1, maar ik vind die pseudo-standen als sport, portrait etc nutteloos... Best gebruik je gewoon een van de manuele modes, en experimenteer je daar een hoop mee als je effectief je D70 wilt leren kennen, anders had je imho evengoed een point&shoot compact-camera kunnen kopen
    Sleep is a poor substitute for coffee

    Comment


    • #3
      Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

      Ga morgenmiddag maar eens een paar uur langs de snelweg staan en probeer eens wat sluitertijden zoals 1/250, 1/125 en 1/90. Dan moet je wel "meetrekken" natuurlijk. De eerste 100 kunnen zo delete worden, daarna heb je er misschien een paar scherpe exemplaren tussen zitten...
      Dan heb je het zondag misschien onder de knie om op 1/90 sec. een aantal scherpe/mooie plaatjes te kunnen schieten.

      Op 1/1000 sec is geen kunst aan, en saai. Dan heb je alleen maar plaatjes zonder snelheid en stilstaande wielen. Dat kan mijn oma ook.
      Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

      Comment


      • #4
        Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

        Hallo Marco en de andere,

        Bedankt voor de hulp. Ik zal zeker eerst wat oefenen naast de autostrade.

        mvg Sven

        Comment


        • #5
          Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

          Oefen eerst op de Minardi's en de Jordans... die gaan niet zo snel.
          Neem daarna de Toyotas en de Saubers...
          Als je dat onder de knie hebt kun je de McLarens en de Williams proberen.

          Dan Barrie proberen en als je dat lukt kun je voor sjoemie gaan !

          Suk6 !

          ps. neem je paraplu maar mee, het wordt waarschijnlijk eindelijk eens een ragenrace !
          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

          Comment


          • #6
            Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

            Ik sta met mijn Fuji S602z welleens tijdens kartwedstrijden foto's te maken. Pannen is daarmee onmogelijk maar daarvoor heb ik nog een analoge SLR. Ik heb het met die kartjes al moeilijk... En die F1 wagens gaan nog net ietsje harder, het circuit is wel wat gunstiger (minder kort).

            Denk inderdaad aan sluitervoorkeuze met 1/250 of 1/125. En dan gewoon oefenen en proberen tot je er dood bij neervalt. Vooral volhouden want er zullen een hoop foto's in de prullenbak belanden, je gaat echter wel blij zijn als je 999 mislukte foto's heb en 1 mooie...

            Suc6!!!

            (ik zou er ook graag bij zijn)

            Comment


            • #7
              Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

              Het enigste waar ge op moet letten is de plaats waar ge gaat staan, pannen zal wel het beste lukken in de dubbelle linkse..., probeer het niet op rechte stukken, het zal in 99% van de gevallen niet lukken...
              Als je je camera in de sport mode zet dan ga je nooi mooie pannings kunnen maken, de bedoeling van deze functie is de sluitertijd zo kort mogelijk te houden.

              wil je de actie bevriezen dan werk je in A-mode, je stelt je grootste diafragma waarde in ( kleinste getal) en laat de camera zelf de sluitertijd bepalen. Let er dan wel op dant je niet teveel licht hebt, als je aan een sluitertijd van 1/4000 of 1/8000 komt dan draai je 'm maar een stopje dicht

              Als je wilt pannen dan zet je de cam in S-mode, stel met je secundaire instelwiel de sluitertijd in op 1/125 en shooten maar...


              en wat die regen betreft, ik zit op de gold 1, overdekt , wat wel wil zeggen dat ik minder bewegingsvrijheid heb

              Comment


              • #8
                Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

                Oorspronkelijk geplaatst door mauske
                Oefen eerst op de Minardi's en de Jordans... die gaan niet zo snel. Neem daarna de Toyotas en de Saubers...
                Dat verschil merk je echt niet!
                Of een Jordan nu met 150 km/h door de busstop-chicane gaat, of een Williams met 156 km/h.

                Topsnelheid op het rechte stuk is ook maar een paar km/h verschil ... Die krijg je met 350 km/h niet te pakken op 1/125 sec. en met 335 km/h ook niet .....
                Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

                  Ik heb ook een ticket voor de testritten vrijdag. Maar wel een brons, dus kan ik op heel veel plaatsen staan
                  Thx voor het advies, ik zal eens proberen met de sluitertijden te spelen...
                  Greetz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

                    Ik zou ook zeggen, oefenen maar. Dat helpt!
                    Ik heb een Fuji finepix S5000 en heb al hele mooie foto's van moto's op circuit kunnen nemen. Vooral in de bochten, in het rechte stuk is het bijna onmogelijk. In het begin bakte ik er niet veel van, maar nu, dat begint al aardig te lukken.
                    Ik varieer af en toe , soms automatisch, soms sportfunctie, dan weer serieopname.

                    Wat ik ook al had, was dat mijn camera zich had scherp gesteld op de netdraad en de moto's wazig waren. Tja, oefenen maar é.

                    Succes!!

                    Lorie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

                      Weet er iemand of je een tentje mag opslaan in de bronzen zone.
                      Met ons belgisch weertje zou dat wel van pas komen om tussen de bedrijven in toch wat droog te zitten...
                      Christian D.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

                        Oorspronkelijk geplaatst door christian
                        Weet er iemand of je een tentje mag opslaan in de bronzen zone.
                        Met ons belgisch weertje zou dat wel van pas komen om tussen de bedrijven in toch wat droog te zitten...
                        Omdat de toegankelijke zones natuurterreinen zijn, die soms op een helling liggen, is het niet toegelaten er enige infrastructuur op te plaatsen. (http://www.belgium-grandprix.be/bronzeNL.asp)
                        Last edited by mila; 25 augustus 2004, 13:50.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe foto's trekken in Spa (F1)

                          als ik de kaartjes van ducker optijd binnen heb ben ik er ook vrijdag, en zal dan ook in de dubbele linker te vinden zijn voor panning of een stukje omhoog terug voor een foto (proberen) van het aanremmen voor een bocht waar bij de remschijven opgloeien.
                          dit is als het regend goed te zien.
                          Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                          Comment

                          Working...
                          X