Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

    We hebben niet zo heel lang geleden antikleef braadpannen van Greenpan gekocht en komen tot de conclusie dat de antikleef eigenschappen veel te wensen overlaten.
    De speciaalzaak raadt ons aan zeer regelmatig de pan te reinigen met een soort crème die ruikt naar schuurmiddel en zowat alles reinigt (Axy bio quick cleaner).

    Dit product verwijdert idd alle aanbaksels maar blijft toch lang na-geuren zelfs al haal je de pan nog eens door de gewone afwas, wat toch twijfels doet rijzen ivm voedselveiligheid.

    Bij vrienden hebben we kunnen kennismaken met Demeyere pannen en dat lijkt toch wel stukken beter.
    We twijfelen tussen pannen met antikleeflaag Ceraforce (keramische antikleeflaag) of Duraslide (traditionele PTFE-antikleeflaag) .

    We vinden tevens een webshop bestsale.be
    Iemand ervaringen met de pannen en/of met de webshop?

  • #2
    Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    We hebben niet zo heel lang geleden antikleef braadpannen van Greenpan gekocht en komen tot de conclusie dat de antikleef eigenschappen veel te wensen overlaten.
    De speciaalzaak raadt ons aan zeer regelmatig de pan te reinigen met een soort crème die ruikt naar schuurmiddel en zowat alles reinigt (Axy bio quick cleaner).

    Dit product verwijdert idd alle aanbaksels maar blijft toch lang na-geuren zelfs al haal je de pan nog eens door de gewone afwas, wat toch twijfels doet rijzen ivm voedselveiligheid.

    Bij vrienden hebben we kunnen kennismaken met Demeyere pannen en dat lijkt toch wel stukken beter.
    We twijfelen tussen pannen met antikleeflaag Ceraforce (keramische antikleeflaag) of Duraslide (traditionele PTFE-antikleeflaag) .

    We vinden tevens een webshop bestsale.be
    Iemand ervaringen met de pannen en/of met de webshop?
    Ik vraag mij af waarom mensen een antikleef braadpan kopen...

    Na het bakken van je vlees, laat je vlees rusten in alufolie.
    Deglaceer je pan, en gebruik dit om saus te maken.
    Alle bakresten zijn weg en je geeft extra smaak aan je eten.
    Daarom gebruik ik voor zoiets zelfs een kleef pan ;-)

    Als ik toch voorsommige doeleinde een anti-kleefpan gebruik dan gebruik ik toch het liefst een greenpan.
    Schuren in een pan is niet goed voor je pan...
    Je maakt krasjes daardoor gaat ze verbranden.

    Demeyer zijn prachtige potten en pannen die heel hard leunen naar de oude kopere potten en pannen.
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

      Wij hadden een mandoline nodig en hadden al zo dikwijls die reclame gezien van Nicer Dicer en dat leekt ons zelfs een betere mandoline dan onze professionele mandoline.
      Op dat moment 'kreeg' je er 'gratis' een Cerafit pan bij, een kleintje weliswaar maar kom.
      Ik gebruik dat pannetje bijna dagelijks en ik ben er super tevreden van.
      Daar is nog geen schrammetje aan te zien, niet aan de binnenzijde noch aan de buitenkant.
      Dat schoonvegen met een keukendoek mag je wel vergeten zoals je in de reclame ziet en een ei bakken zonder vet lukt evenmin.
      Toch zijn we van plan om een set Cerafit pannen bij te kopen.
      Ik heb hier alle pannen gehad van Tefal (echte bricol) van Brabantia en nog een duur Frans merk, Le Creuset. Allemaal na minder dan een jaar de vuilbak in.
      Geen andere pan kan tippen aan dat onnozel Cerafit panneken.
      Last edited by Red Falcon; 1 maart 2016, 09:50. Reden: Le Creuset
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

        Hier ook tevreden over Greenpan.
        Volgens Testaankoop:
        1.WMF CeraDur Prof
        2.FISSLER Protect alux premium
        3.GREENPAN Stockholm
        4.LE CREUSET Les Forgées

        Comment


        • #5
          Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

          Hier al enkele keren antikleefpannen van de Aldi gekocht , rap versleten, maar... sinds ik arachideolie gebruik blijft zelfs de goedkoopste pan als nieuw en blijft er ook echt niks meer plakken.
          Oh ja ik heb ook andere pannen hoor.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

            Wij hebben tussen onze diverse pannen oa. twee pannen van GreenPan (gekocht in Colruyt).
            Dat zijn de beste die wij van gans ons leven reeds gekocht hebben.
            Wel nog maar een jaar of zo in gebruik, maar je kan ze na het bakken/braden in feite gewoon uitkuisen met een velletje keukenpapier.
            Wij wassen ze natuurlijk wél af, en ondanks het feite dat er op het papiertje bij aankoop vermeld was dat ze best niet in de vaatwas gaan, doen wij het toch al ruim een jaar, en de antikleeflaag is nog steeds volledig intact, zonder één krasje.
            Met vorige antikleefpannen van diverse merken hadden wij dat nog nooit, die mochten we telkens na ongeveer één jaar vervangen.
            Het kan zijn dat andere merken even goed of zelfs nog beter zijn, dan GreenPan, maar wij hebben enkel (positieve) ervaringen met GreenPan.

            Comment


            • #7
              Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

              Ik heb ongeveer een half jaar geleden twee "Vita Verde" pannen gekocht bij Blokker (dat zijn ook pannen met zo'n keramische antikleeflaag).
              Tot nu toe zijn die nog altijd perfect.

              En een paar weken geleden heb ik bij Action ook nog een "wokpan" met zo'n antikleeflaag gekocht, en die is ook heel goed.
              Als die wat minder lang meegaat, dan is dat niet zo'n heel groot probleem, want die was heel goedkoop.

              Een afwasmachine heb ik niet, en ik let er heel goed op dat er geen schuursponsje wordt gebruikt in die pannen.
              Pannen met teflon antikleeflaag heb ik vele jaren gebruikt, maar zelfs de duurdere merken (zoals onder andere Tefal) hebben ook een beperkte levensduur, zelfs als ze nooit mishandeld worden.
              Hoe lang de pannen met de keramische laag zullen meegaan, dat is af te wachten, ze zullen ook niet eeuwig goed blijven (dat kan nooit de bedoeling zijn, want dan kunnen ze er op den duur geen meer verkocht krijgen)...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                We hebben niet zo heel lang geleden antikleef braadpannen van Greenpan gekocht en komen tot de conclusie dat de antikleef eigenschappen veel te wensen overlaten.
                De speciaalzaak raadt ons aan zeer regelmatig de pan te reinigen met een soort crème die ruikt naar schuurmiddel en zowat alles reinigt (Axy bio quick cleaner).

                Dit product verwijdert idd alle aanbaksels maar blijft toch lang na-geuren zelfs al haal je de pan nog eens door de gewone afwas, wat toch twijfels doet rijzen ivm voedselveiligheid.

                Bij vrienden hebben we kunnen kennismaken met Demeyere pannen en dat lijkt toch wel stukken beter.
                We twijfelen tussen pannen met antikleeflaag Ceraforce (keramische antikleeflaag) of Duraslide (traditionele PTFE-antikleeflaag) .

                We vinden tevens een webshop bestsale.be
                Iemand ervaringen met de pannen en/of met de webshop?
                Wij hebben hier een 3 tal Demeyere Ceraforce pannen en die zijn gewoon subliem , let wel zoals hier reeds vermeld moet je een antikleefpan gebruiken voor specifieke zaken , als je het aanbaksel wil gebruiken heb je er natuurlijk niet veel aan... Coating is gewoon zeer sterk, wij sparen die pannen eigenlijk niet en ik kan nog geen bruikspoor vinden... dat mag ook wel voor die prijs... Nog nooit met speciale reinigingsmiddellen op moeten zitten eigenlijk... Demeyere is gewoon heel goed, nog enkele "kleef" braadpannen en sauspotten ook en die zijn allemaal oersterk en perfect in gebruik.
                Al enkele zaken via Bestsale gekocht (ook Demeyere pannen ) en niks dan lof !
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                  Hier super tevreden over de "Greenpan", heb er hier ééntje al enkele jaren, de omelet glijdt er nog steeds af zoals op de eerste dag.
                  Ik was ze af met de rest van de afwas en gebruik geen schuurmiddelen (is ook niet nodig), nooit problemen.
                  Zou geen Greenpannen meer kunnen missen.
                  Dacht dat "Greenpan" gemaakt wordt door Demeyere ...

                  Wat Bestsale.be betreft: 2jaar geleden een serie Demeyere pannen gekocht, goede prijzen en correcte bediening.
                  Was mijn pannen bij Bestsale (Kurt) te Destelbergen gaan afhalen.
                  Mijn ervaring: betrouwbare gast die Kurt.

                  Groet,

                  Senn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                    Hier alle Greenpannen de vuilbak in gegooid.
                    Wij staken die ook in de vaatwas, en dan komt de laag los.
                    Heel de bodem zat vol puttekes waar je het alu door zag.

                    Dat gebeurt niet in het eerste jaar, maar wel nadien.
                    Eéntje heb ik na veel discussie met Greenpan laten vervangen in garantie, maar de rest is weg nu.

                    Buiten een stel kleine tefalpannetjes die we om de 3-5 jaar vervangen (durven al eens krom trekken) gebruiken we voor de rest degelijke stalen pannen met kleefbodem.
                    Die tefalpannetjes dienen eigenlijk enkel om een pannenkoek of eitje te bakken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Hier alle Greenpannen de vuilbak in gegooid.
                      Wij staken die ook in de vaatwas, en dan komt de laag los.
                      Heel de bodem zat vol puttekes waar je het alu door zag.

                      Dat gebeurt niet in het eerste jaar, maar wel nadien.
                      Eéntje heb ik na veel discussie met Greenpan laten vervangen in garantie, maar de rest is weg nu.

                      Buiten een stel kleine tefalpannetjes die we om de 3-5 jaar vervangen (durven al eens krom trekken) gebruiken we voor de rest degelijke stalen pannen met kleefbodem.
                      Die tefalpannetjes dienen eigenlijk enkel om een pannenkoek of eitje te bakken.
                      Thuis bij men ouders worden green pannen gebruikt voor professionele doeleinde...
                      Die pannen worden Minstens 3 keer per dag afgewassen en gebruikt.
                      die zijn nu 2 jaar oud en er is nog niks aan de bodem...
                      Je moet natuurlijk zo'n pan gebruiken en niet misbruiken...
                      Schuren, met het vork in krassen, je pan veel te heet laten worden etc.
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                        @Tommie1: Greenpan raadt aan om de pannen niet in de vaatwasser te steken! http://www.greenpan.be/nl/faq-6.htm
                        Zelf gebruik ik de Greenpan vooral voor het bakken van vis, omelet en zo en pannekoeken.
                        Had me enkele weken geleden vergist en pladijsfilets in aanbakpan gebakken, wat een miserie, vis van de panbodem moeten schrapen.
                        Hier wordt vlees altijd in een degelijke aanbakpan gebakken.

                        Mijn kleinste Greenpan moet onderhand zo'n jaar of 4 oud zijn, nog als nieuw.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                          Hier nu Lagostina en de gewone pannen zijn ook al goed op dat vlak.
                          Wat eventueel wat aanbakt is er heel eenvoudig af te halen zoals ze het zelf aanbevelen ... met zo een metalen spiraalsponsje.
                          Op enkele seconden proper zonder krassen en hier nooit pannen in de vaatwas.
                          Die met anti-kleeflaag worden op dezelfde manier gereinigd.

                          Ervoor pannen van Tefal gehad en deze waren meer dan 15 jaar oud zonder noemenswaardige problemen.
                          Nooit snijden in de pan, voorzichtig weg zetten ... doet veel aan de levensduur.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                            @Tommie1: Greenpan raadt aan om de pannen niet in de vaatwasser te steken! http://www.greenpan.be/nl/faq-6.htm
                            Zelf gebruik ik de Greenpan vooral voor het bakken van vis, omelet en zo en pannekoeken.
                            Had me enkele weken geleden vergist en pladijsfilets in aanbakpan gebakken, wat een miserie, vis van de panbodem moeten schrapen.
                            Hier wordt vlees altijd in een degelijke aanbakpan gebakken.

                            Mijn kleinste Greenpan moet onderhand zo'n jaar of 4 oud zijn, nog als nieuw.
                            Wat ik schreef in #6, maar wij stoppen alles (kommen, potten, pannen) in de vaatwasser, dus ook de GreenPan(nen) en ze blijven na één jaar nog altijd als nieuw.
                            Wat het binnen twee, drie... enz jaar zal geven weten we natuurlijk nog niet. Antikleefpannen vliegen hier buiten wanneer er zich krassen beginnen te vertonen, gewoon omwille van het feit dat men (vroeger) vertelde dat de loskomende deeltjes van een antikleefpan kankerverwekkend zouden zijn. Waar of niet waar, het kan me niet schelen, heb éénmaal de ziekte overwonnen, een tweede keer lukt het misschien niet.

                            PS Ik begrijp ook sommige mensen niet die potten en pannen met de hand afwassen ook al hebben ze een vaatwasser !?!?
                            En je hoort dat hier en daar hé, "wij steken alles in de vaatwas... maar de potten en pannen doen we met de hand...."
                            Dat de machine rap vol zit ? Wel laat de vaatwasser dan twee keer per dag afwassen toch .
                            Last edited by Guest17; 1 maart 2016, 08:30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Antikleef pannen en ervaringen met bestsale.be

                              Dan zal het wel aan mezelf gelegen hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X