Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's ontwikkelen

    Hallo iedereen,

    Welke zijn de goede (prijs/kwaliteit) online foto-ontwikkelingsdiensten? Fuji, CEWE, zijn er nog andere?

    Mvg
    Bart

  • #2
    Re: Foto's ontwikkelen

    om eerlijk te zijn...
    Om filmrolletjes te laten ontwikkelen vergelijk ik geen prijzen...
    Ik ga gewoon bij de oudste lokale fotowinkel in men buurt. Gewoon om dit soort winkels te steunen...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Foto's ontwikkelen

      Ik ben zeker ook pro lokale handel, maar om digitale bestanden te ontwikkelen?... in Brugge zijn er bij mijn weten geen fotowinkels meer. Coudenys is de dichtste die ik weet.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's ontwikkelen

        digitale bestanden ontwikkel je thuis...

        Foto's worden dan geprint/gedrukt ;-)
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: Foto's ontwikkelen

          cewe ofwel profotonet
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Foto's ontwikkelen

            Profotonet...zeer tevreden van. Ook goede dienst naverkoop.
            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

            Comment


            • #7
              Re: Foto's ontwikkelen

              hier altijd CEWE......
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: Foto's ontwikkelen

                Ik laat de foto's meestal bij Pixum afdrukken, daar krijg ik geregeld mailtjes met een korting code (soms tot 30%).

                Vorig weekend heb ik 7 afdrukken tentoongesteld in het kasteel in Malle ( https://barthuysmans.smugmug.com/Ten...t-een-vleugje/ ).
                Vier foto's waren afgedrukt op aluminium (100x50cm - 60x60cm en twee stuks op 40x60cm), en drie fotoprints gekleefd op aluminium (40x60cm).
                Verschillende bezoekers hebben gevraagd waar ik de afdrukken heb laten maken, ze vonden de kwaliteit heel goed (de foto's zelf vonden ze gelukkig ook mooi).

                Maar als je dezelfde afdrukken bij Cewe bestelt, dan zien die er ook helemaal hetzelfde uit (want ze worden op dezelfde plaats gemaakt).
                Last edited by Black B@ndit; 2 maart 2016, 16:10.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's ontwikkelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik laat de foto's meestal bij Pixum afdrukken, daar krijg ik geregeld mailtjes met een korting code (soms tot 30%).

                  Vorig weekend heb ik 7 afdrukken tentoongesteld in het kasteel in Malle ( https://barthuysmans.smugmug.com/Ten...t-een-vleugje/ ).
                  Vier foto's waren afgedrukt op aluminium (100x50cm - 60x60cm en twee stuks op 40x60cm), en drie fotoprints gekleefd op aluminium (40x60cm).
                  Verschillende bezoekers hebben gevraagd waar ik de afdrukken heb laten maken, ze vonden de kwaliteit heel goed (de foto's zelf vonden ze gelukkig ook mooi).

                  Maar als je dezelfde afdrukken bij Cewe bestelt, dan zien die er ook helemaal hetzelfde uit (want ze worden op dezelfde plaats gemaakt).
                  Ik heb dezelfde ervaringen met pixum, ben er erg tevreden van

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's ontwikkelen

                    Zelf goede ervaringen met profotonet voor de normale dingen en milo profi voor de speciallekes
                    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's ontwikkelen

                      Profotonet is mijn huisleverancier ook omdat ze werken met kleurprofielen.

                      Pixum is ok maar naar kleurbeheer is er niets en zit er toch wat afwijking op. Ik gebruik Pixum om grote oplages te drukken die toch maar om weg te geven zijn.
                      Zo kan ik kosten drukken. Pïxum bied je ook geen opties om te kiezen in opscherpen of niet tijdens productie. Opscherpen doen ze ALTIJD. Ik heb hierover al gecommuniceerd met de mensen van Pixum maar er is geen doen aan. Take it as it is.

                      Er is ook een groot verschil in kwaliteit van papier dat beiden gebruiken. Daarom dat Profotonet ook een stuk duurder is. Het papier is echt wel stukken beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's ontwikkelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sloeber6969 Bekijk bericht
                        in Brugge zijn er bij mijn weten geen fotowinkels meer. Coudenys is de dichtste die ik weet.
                        Da's jammer... En triestig hoe die situatie van de kleine fotoboer zo veranderd is.

                        In het dorp waar ik nu woon, te midden pajottenland, is er gelukkig nog wel een fotozaak.
                        Al kan ik niet begrijpen hoe die nog overleeft. Die doet natuurlijk wel reportages enzo, en zijn fysieke zaak is volgens mij 'bijzaak', maar wat een zalig stoffig interieur. Helemaal nostalgie.

                        En in Halle, blijft er ook maar eentje meer over, terwijl er een aantal jaar terug nog 4 waren.


                        Als het ooit niet meer bestaat, kan je je filmrolletjes (35mm 110/120) nog steeds per post naar het LomoLAB opsturen, en je krijgt ze ontwikkeld teruggestuurd, of uitgeprint, of ingescand via een download:

                        Comment

                        Working...
                        X