Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kortrijk-Dutsel + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kortrijk-Dutsel + up

    Onderweg naar de bakker hé



    Hieronder de opgehelderde up

    Last edited by Frakske; 29 februari 2016, 21:50.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Kortrijk-Dutsel

    Prachtig moment, met mooie kleuren in de lucht, en de zon die net tevoorschijn komt.
    De rijp ? in de voorgrond is naar mijn smaak wat te blauwig. Goed dat je weer eens naar de bakker ging.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Kortrijk-Dutsel

      Dat tripje naar de bakker doet het altijd hé Frans
      Mooie zonsopgang en mooie kleuren
      Zoals Johan zegt de voorgrond iets te blauw, selecteren en het blauw naar beneden halen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Kortrijk-Dutsel

        Prachtige plaat Frans... ge gaat wel aan uwe bakker moeten vragen om in de zomer vroeger open te doen... anders kun je dergelijke prachtige foto's niet meer maken
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Kortrijk-Dutsel

          Heel mooi, ik zou onder een stukje af doen.

          Groeten
          Herman
          Groetjes, Herman.
          Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

          Comment


          • #6
            Re: Kortrijk-Dutsel

            tja, ik ben eigenlijk niet akkoord dat de rijp te blauw zou zijn.

            rijp weerspiegelt alle licht dat er op valt, want is normaliter wit.
            maar, als er enkel blauw licht op valt, omdat er enkel blauw licht is. Welke kleur heeft rijp dan ? Waar zou dat rood en groen vandaan moeten komen om die rijp wit te maken ? Kijk eens in dergelijke koude omstandigheden naar de rijp, en schakel de kleurcomputer in je hoofd uit.

            Ik denk dat mijn vrouw op die plaats nog een boete gekregen heeft, ten tijde van de werken. jaar of vijf geleden ondertussen.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Kortrijk-Dutsel

              heel mooi en natuurlijke weergave van dit mooi gebiedje ,knap Frans

              Comment


              • #8
                Re: Kortrijk-Dutsel

                Knappe foto, fijne kleuren en de koffiekoeken zullen wel gesmaakt hebben na zo'n prachtig fotomoment.
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #9
                  Re: Kortrijk-Dutsel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Prachtig moment, met mooie kleuren in de lucht, en de zon die net tevoorschijn komt.
                  De rijp ? in de voorgrond is naar mijn smaak wat te blauwig. Goed dat je weer eens naar de bakker ging.
                  ben het ermee eens, mooie foto maar dat blauw mag een klein beetje naar beneden, wit hoeft en kan het niet zijn.
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kortrijk-Dutsel

                    van mij mogen alle kleurtjes wat minderen, maar toch een prachtig plaatje
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kortrijk-Dutsel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                      van mij mogen alle kleurtjes wat minderen, maar toch een prachtig plaatje
                      Waarschijnlijk klopt dit laatste, ik denk dat het geheel ietsje te donker is waardoor alle kleurtjes intenser overkomen, zal het straks eens bekijken
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kortrijk-Dutsel

                        Mooie foto Frans, volg over de voorgrond tikkeltje blauwig, maar de lucht met die 3 bomen ervoor erg mooi..
                        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                        rijp weerspiegelt alle licht dat er op valt, want is normaliter wit.
                        maar, als er enkel blauw licht op valt, omdat er enkel blauw licht is. Welke kleur heeft rijp dan ? Waar zou dat rood en groen vandaan moeten komen om die rijp wit te maken ? Kijk eens in dergelijke koude omstandigheden naar de rijp, en schakel de kleurcomputer in je hoofd uit.
                        Klopt precies wat je zegt, maar die kleurcomputer in onze hoofd is een hele goede automatische witbalans meting...daardoor zal wit altijd als wit er blijven uitzien...Dus op een foto willen we dat eigenlijk ook...
                        Maar van mij mag sneeuw/rijp best tikkeltje blauwig zijn...De koude komt dan meer over..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kortrijk-Dutsel

                          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                          Mooie foto Frans, volg over de voorgrond tikkeltje blauwig, maar de lucht met die 3 bomen ervoor erg mooi..


                          Klopt precies wat je zegt, maar die kleurcomputer in onze hoofd is een hele goede automatische witbalans meting...daardoor zal wit altijd als wit er blijven uitzien...Dus op een foto willen we dat eigenlijk ook...
                          Maar van mij mag sneeuw/rijp best tikkeltje blauwig zijn...De koude komt dan meer over..
                          ik zit meer en meer op de golflengte van de laatste zin. We willen allemaal sfeer in de foto, en dan passen we vanalles aan om de foto te corrigeren, en dan verdwijnt, tiens tiens, net de kleuren die die sfeer op doen snuiven.
                          maar idd "te is te", alles met mate !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kortrijk-Dutsel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                            net de kleuren die die sfeer op doen snuiven. maar idd "te is te", alles met mate !
                            Dat is wel weer iets dat afhankelijk is van beeld tot beeld en van de sfeer die je het kan laten oproepen, je kan dat zomaar niet in een regeltje gieten
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kortrijk-Dutsel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Dat is wel weer iets dat afhankelijk is van beeld tot beeld en van de sfeer die je het kan laten oproepen, je kan dat zomaar niet in een regeltje gieten
                              "te is te" vind ik anders een prima regel hoor.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X