Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Massa boeken wegdoen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Massa boeken wegdoen.

    Hallo allemaal!

    Wegens het overlijden van mijn vader staan wij hier nu met een massa boeken op overschot.
    Omdat mijn moeder wil verhuizen naar een kleiner huis kunnen deze boeken dus onmogelijk mee.
    Ooit heb ik al eens geprobeerd om deze boeken te verkopen op dergelijke tweehehandswebsites.
    Helaas is dit onbegonnen werk.
    Veel tijd & energie met weinig resultaat.
    Het gaat niet om een kleine stapel boeken maar over een massa boeken. (+/- 5000 tot 8000)
    Oorlog, psychologie, terreur, militairen,... noem maar op.
    Heeft er iemand een idee hoe ik deze boeken van de hand kan doen?
    Opkopers hebben geen nut zij nemen slechts een selectie mee en zo kan ik nog jaren doorgaan.
    Liever nog op de één of andere manier wegdoen dan dat zij in de container belanden.

    Alvast dank bij voorbaat!

  • #2
    Re: Massa boeken wegdoen.

    Ik weet dat er in Grimbergen elk jaar een tweedehandsbeurs van boeken is, de organisatoren verzamelen die boeken gedurende een heel jaar. Organisatie is Davidsfonds Grimbergen Affligem. Geen idee van waar jij bent, maar misschien halen ze wel op.

    Op tweedehands zetten gratis kan ook helpen.
    De Slegte al gecontacteerd?

    Comment


    • #3
      Re: Massa boeken wegdoen.

      Naar de Kringwinkel doen (komen ook ophalen), brengt wel niets op......boeken doen het slecht!
      Ge geraakt ze nergens kwijt.
      Fujifilm X-T2..........
      https://www.flickr.com/photos/ajev/

      Comment


      • #4
        Re: Massa boeken wegdoen.

        Zoals Tommie1 al zei, eens contact opnemen met de slegte. Heb er jaaaaren terug ook nog boeken verkocht. Je krijgt er geen hoge prijs voor maar beter iets dan niets.
        Succes ermee
        I love my D500

        Comment


        • #5
          Re: Massa boeken wegdoen.

          Volgens mij kan je bij bol.com je boeken verkopen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Massa boeken wegdoen.

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Volgens mij kan je bij bol.com je boeken verkopen.
            Klopt, maar zij bepalen de prijs en eisen een commissieloon en de verkoper draait nog op voor de afhandeling.
            Als daar echt interessante boeken tussen zitten, en dat zal wel, zou ik toch proberen op een beurs maar dan ge je ze echt goedkoop moeten aanbieden en per pakket.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Massa boeken wegdoen.

              De Slechte is de laatste jaren heel kritisch geworden met wat ze aannemen. Je kan rpoberen maar stel geen hoge verwachtingen.

              Comment


              • #8
                Re: Massa boeken wegdoen.

                Inderdaad Bol.Com vraagt een commissieloon.
                Ik doe dit al een tijdje maar het vergt veel tijd & energie en uiteindelijk hou je er bitter weinig aan over.
                De bedoeling is niet dat ik er nog vele geld uithaal maar zoals op Bol.Com is het niet plezant.
                In de computer steken, afhandelen, inpakken & verzenden.
                Voor de 2 euro die je misschien overhoudt aan het boek.

                De Slegte ga ik ook niet meer.
                Als je afkomt met een stapel mooie boeken is het precies oud papier voor hun en krijg je met een beetje geluk enkele euro's voor en verkopen zij met grote winstmarge. De bedoeling is niet om er geld aan te verdienen maar ik zet ze liever bij het oud papier dan naar De Slegte.

                Weet er iemand of bijvoorbeeld universiteiten boeken accepteert als schenking?
                Ik heb hier enorm veel van psychologie , sociologie, antropologie,... staan.
                Misschien dat er universiteiten zijn die daar interesse in hebben?

                Een andere vraag die ik ook nog heb.
                Bestaan er soort van schatters voor boeken? (specifiek of algemeen)
                Ik heb hier een collectie boeken teruggevonden die dateren uit WOI.
                Zo bijvoorbeeld een veldboekje voor soldaten met kanttekeningen...

                Comment


                • #9
                  Re: Massa boeken wegdoen.

                  Bibliotheken gaan u graag zien afkomen neem dat maar van mij aan.
                  En boeken en ander waardevolle zaken over WWI zullen ze in het museum van Ieper graag zien aankomen.
                  Ik denk dat het veldboekje je toch zeker iets moet opleveren, dit is uniek en waardevol. Hier zou ik toch over onderhandelen hoor.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Massa boeken wegdoen.

                    Je zal moeten sorteren.

                    Er zijn ook websites waar je zelf je boeken kan taxeren, maar dan moet je al een idee hebben wat waarde heeft, en wat niet.

                    Je kan natuurlijk ook een plaatselijke bibliothecaris uitnodigen om een kijkje te komen nemen.

                    Zelfs musea gaan niet snel betalen, tenzij ze daar een specifiek budget voor hebben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Massa boeken wegdoen.

                      Van bibliotheken zou ik maar niet al te veel verwachten. Mijn vrouw werkt in een bibliotheek en die hebben continu te weinig plaats om al hun boeken te stallen.
                      Ze moeten voortdurend oudere/weinig gelezen boeken wegdoen, om plaats te maken voor nieuwe.
                      Daarom ook dat ze in praktisch elke bib op regelmatige tijdstippen 'oude' boeken wegdoen voor een spotprijs van bvb 0.50 euro per stuk.
                      Wij zijn een paar jaar geleden twee keer met onze autokoffer vol met boeken naar de kringloopwinkel geweest.
                      Ze aanvaarden die graag. Ze sorteren ze en wat ze niet de moeite vinden gooien ze weg.
                      Dan moet ik ze tenminste niet zelf (soms met pijn in het hart) bij het oud papier gooien.
                      Last edited by Guest17; 29 februari 2016, 11:02. Reden: werkt ipv werk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Massa boeken wegdoen.

                        Reken nu € 00,20 per boek en je maakt pakketten van vijf, dus € 01,00 per pakket = € 1.000,00 .............
                        Het zijn natuurlijk peanuts vergeleken met wat uw vader ervoor betaald heeft, maar het zou toch mooi 'zakgeld' zijn hé.
                        Last edited by Red Falcon; 29 februari 2016, 10:51. Reden: o@#§69#é2é@
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Massa boeken wegdoen.

                          Ik denk dat je er zonder selecteren geen geld voor zal krijgen; als je geluk mag je ze ergens afzetten zonder betalen. Niemand gaat in bulk boeken kopen zonder te zien wat er in een pakket zit, en dan nog.

                          Beste wat je kan doen:
                          - advertentie op 2de hands site, met dan wel de regel dat er niet geselecteerd wordt. Alles of niks, mee te nemen.
                          - als je tijd hebt, maak een selectie van dingen die nog waarde hebben (zakboekje etc, gesigneerde boeken, 1ste edities, etc). Oude wetenschappelijke boeken hebben zo goed als geen waarde, tenzij ze heel oud zijn.
                          - bibliotheek: die hebben geen tijd en meer dan waarschijnlijk geen budget
                          - De Slegte: dan kan je ze beter langs de straat zetten . De Slegte maakt geen winst meer op boeken die zo binnengebracht worden; het is tegenwoordig praktisch enkel nog opkopen uit faillissementen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Massa boeken wegdoen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Reken nu € 00,20 per boek en je maakt pakketten van vijf, dus € 01,00 per pakket = € 1.000,00 .............
                            Het zijn natuurlijk peanuts vergeleken met wat uw vader ervoor betaald heeft, maar het zou toch mooi 'zakgeld' zijn hé.
                            1000 keer praten met een geïnteresseerde, en eventueel moeten inpakken...
                            Hoeveel tijd steek je daar in?

                            Op 2dehands werkt dat niet met boeken, tenzij ze gratis zijn.
                            En dan krijg je waarschijnlijk mensen die met die boeken op de rommelmarkten gaan staan.

                            Zoek er de 100-200 waardevolste boeken uit, probeer daar geld voor te krijgen, en de rest doe je gratis weg voor degene die ze wil komen ophalen.

                            Selecteren dus, en de echt waardevolste op specifieke sites voor "antique books" zetten, als dat je de moeite waard is.

                            @LG: doe een bod van 200€, en ga er zelf mee de markt doen. 800€ is ook nog mooi geld hé.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Massa boeken wegdoen.

                              Gisteren was er nog een tweedehands boekenbeurs in het kasteel van Oostmalle (Renesse), maar als je zoveel boeken op een redelijke termijn verkocht wil krijgen, dan zal dat niet de juiste plaats zijn.

                              Als je iemand kent die iets weet over de waarde van boeken, dan zou je er de meest waardevolle kunnen uithalen.
                              De rest kan je laten ophalen door iemand die geregeld op zo'n tweedehands markten staat.
                              Die zal er ook niet veel voor geven, want die wil er uiteindelijk ook nog wel wat aan verdienen.
                              Maar als je zelf 5000-8000 boeken een voor een wil verkopen, dan ben je nog jaren bezig, en uiteindelijk zullen er toch nog bij zitten die onverkoopbaar zijn omdat niemand interesse heeft.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X