Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

    Zouden jullie overstappen van de ene groepsaankoop naar de andere, zelfs al is het verschil €52.9 ?
    Bij ons is er altijd een stadsgroepsaankoop, heb die pas genomen 15/1, maar kort daarop volgt de Provincieaankoop WVL/OVL altijd.
    Vorig jaar was de stadsaankoop goedkoper, nu de provincie groepsaankoop.

    Sommigen rekenen verborgen kosten door hoorde ik eens, weet niet welke precies, dan zou die €52.9 al snel vervallen.
    Anderzijds zijn er diehard mensen die de goedkoopst mogelijk nemen, gezien we toch al in de zak gezet worden door de turteltaks.

    Nog mensen hier die soms van groepsaankoop veranderen, gezien er nu vrijheid van veranderen is met de korte opzegtermijnen van 1 maand.
    Heb wel de cijfers manueel moeten berekenen, als je die vergelijking invult op de site vd provincieaankoop kun je enkel bestaande contracten bij leveranciers kiezen.
    Je kan helaas niet manueel je groepsaankoop tarieven dag/nacht/excl. nacht invullen.

    Er stond eerst €136 voordeel, maar kon enkel maar ENI 1j nature selecteren, bij andere "klopte" de vergelijking ook niet.
    Voordeel zou rond de €52,9 zijn met de vergelijking tss de 2 groepsaankopen.

    Huidge Groepsaankoop ENI
    ------------------------------
    Energiekosten
    Levertarief dag 2017 kWh x 5,58 = € 112,55
    Levertarief nacht 1512 kWh x 3,76 = € 56,88
    Levertarief exclusief nacht 5637 kWh x 3,76 = € 212,06
    Groene stroom & WKK 9166 kWh x 2,13 = € 195,60
    Abonnementskost per jaar € 40,00
    Overige kosten (onafhankelijk van uw lev)
    Heffingen 9166 kWh x 0,49 = € 44,71
    Nettarieven dag IMEWO 2017 kWh x 15,26 = € 307,79
    Nettarieven nacht IMEWO 1512 kWh x 10,93 = € 165,26
    Nettarieven exclusief nacht IMEWO 5637 kWh x 5,22 = € 294,25
    Meterhuur per jaar € 11,40
    Bijdrage Energiefonds € 4,08
    Gratis elektriciteit overheid*, 3 personen 400 kWh x 20,16 =
    TOTAALKOSTEN STROOM (INCL. BTW) € 1 444,58

    Provincie WVL/OVL groepsaankoop
    ---------------------------------------
    Levertarief dag 2017 4,8236 97,292012
    Levertarief nacht 1512 3,4503 52,168536
    Levertarief exclusief nacht 5637 3,4035 194,49623
    195,2358
    25 vaste kost

    Heffingen 9166 kWh x 0,49 = € 44,71
    Nettarieven dag IMEWO 2017 kWh x 15,26 = € 307,79
    Nettarieven nacht IMEWO 1512 kWh x 10,93 = € 165,26
    Nettarieven exclusief nacht IMEWO 5637 kWh x 5,22 = € 294,25
    Meterhuur per jaar € 11,40
    Bijdrage Energiefonds € 4,08
    Gratis elektriciteit overheid*, 3 personen 400 kWh x 20,16 =
    TOTAALKOSTEN STROOM (INCL. BTW) 1391,68258

  • #2
    Re: Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

    Die gratis electriciteit is toch afgeschaft sinds 1 januari 2016 ?
    Voor de rest geloof ik niet bijster in die groepsaankopen.
    Heb dat ook eens vergeleken met eentje van Test Aankoop : mijn huidig contract was goedkoper dan wat Test Aankoop aanbood...

    Voor een verschil van 50€ zou ik daar niet achter lopen... Turtel zal er toch voor zorgen dat het "gecompenseerd" wordt.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

      Voor 50€ per jaar zou ik zelfs al niet de moeite doen om daar verder over te denken.
      Mocht men nu 50€ per maand winnen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

        Gewoon dikke commerce die groepsaankopen.
        Gewoon bellen naar je leverancier en de goedkoopste formule voor je persoonlijke verbruik opvragen.
        Heb ik deze week gedaan bij Luminus, Click was daar duidelijk goedkoper in ons geval dan wat je kan
        laten berekenen op verschillende groepsaankopen.

        Comment


        • #5
          Re: Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

          Ik ben er wel voorstander van. Het geeft je de mogelijkheid om op zijn minst 1 jaar een goed tarief te hebben.

          Er zijn maar 2 dingen waar je op moet letten:
          - prijs per Kw/h
          - abonnementskosten

          Als de rest is zever in zakjes en moet je overal evenveel betalen.

          Bekijk ik even uw tarief dan zie ik dat je gemakkelijk 100 euro of meer per jaar er moet kunnen uithalen. En dat scheelt toch een lekker gratis uitstapje + biertje


          Het is wel zo dat die groepsaankopen KOSTEN aan leverancier maar niet aan u. De organisator van de groepsaankoop krijgt een soort premie om al die klanten aan te brengen.
          Maar jij betaalt dat niet. Maar wel opletten...

          Waar je wel moet op letten is het contract.
          Meestal is een groepsaankoop met een zeker tarief geldig voor 1 jaar.
          Na dat jaar krijg je een nieuw contract met nieuwe prijzen (rarara in wie zijn voordeel?) En remember die premie, die willen ze nu op jou doorrekenen.
          Dus daar is het echt opletten.

          Ik ben nu ook bezig met een omschakeling van leverancier maar heb al per direct de nieuwe leverancier gevraagd welk contract ik zou krijgen NA het eerste jaar.
          En ook de prijzen opgevraagd.

          Elektriek::
          Eerste jaar: 4,6 c KW/h + 40 euro abo - 20 euro korting (vaste prijs)
          Na dat jaar: 4,15 c KW/h + 40 euro abo (variabel tarief)

          Huidige leverancier: 5,7 c KW/h + 20 euro abo (variabel tarief)

          Als ik dat nareken dan doe ik daar niet veel winst op. Hooguit een paar euro. Dus veranderen doe ik niet op dat deel.

          Gas::
          Eerste jaar: 1,68 c KW/h + 40 abo - 20 korting (vaste prijs)
          Volgende jaren: 2,07 c KW/h + 40 abo (vaste prijs)

          Huidige leverancier: 3,2 c per kW/h + 20 euro abo.

          Je ziet hier direct dat ik dus slordig weg de helft minder zal betalen op gas. Ik betaal dan wel 20 euro meer voor het abo, ik haal een slordige 200 euro op mijn energiecomponent.
          Dus dat contract gaat nog 1 der deze dagen onder de hamer.

          Wel ben ik zo netjes geweest om even mijn huidige leverancier te vragen of zij een tegenvoorstel konden doen (Lampiris)
          Ik had een gladde verkoper aan de lijn en hij was mij blaasjes aan het wijsmaken over welk goed bedrijf ze wel waren en dat ze groen zijn en zo (wat kan mij dat schelen LOL)
          Na enige tijd bleek dat hij geen onderhandelingsruimte had.
          Hij wou me wel een ander contract aansmeren op gas maar dan moest ik 2 x 75 euro abo betalen!!!!!! (voor wat? wat zit in dat abo ???) Kon hij niet op antwoorden.

          Na een paar keer leer je het wel hoor
          Last edited by buurmanBert; 28 februari 2016, 23:36.

          Comment


          • #6
            Re: Overstappen vd ene groepsaankoop naar de andere ?

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ik ben er wel voorstander van. Het geeft je de mogelijkheid om op zijn minst 1 jaar een goed tarief te hebben.

            Er zijn maar 2 dingen waar je op moet letten:
            - prijs per Kw/h
            - abonnementskosten

            Als de rest is zever in zakjes en moet je overal evenveel betalen.

            Bekijk ik even uw tarief dan zie ik dat je gemakkelijk 100 euro of meer per jaar er moet kunnen uithalen. En dat scheelt toch een lekker gratis uitstapje + biertje
            Hoe kan jij nu weten dat ik gemakkelijk 100€ per jaar zou kunnen besparen Bert.

            Even de situatie schetsen, huis is half open bebouwing met een bewoonbaar oppervlak van ongeveer 150 m² bewoond door twee personen.
            Wij hebben 5,120 Kw zonnepanelen liggen, perfect op het zuiden met een gemiddelde jaaropbrengst van 5.500 KWh
            verwarmen doen wij met een condensatieketel, die wordt bijgestaan door een warmtepomp, warm water en koken is op gas,
            verlichting volledig Led en nog enkele spaarlampen, elektriciteit kost ons dus niets, buiten netvergoeding (435€ bij Infrax West) plus huur teller en vanaf nu Turteltaks.
            Overschot elektriciteit wordt dus weggewerkt door de zelf gemaakte (Type Chiller) warmtepomp.
            Jaarlijks ontvang ik nog eens ongeveer kleine 1.500€ aan GSC certeficaten.
            Hier onder mijn nieuwe berekening voor gas (Luminus Click) gebaseerd op mijn verbruik van vorig jaar komt dus aan 0,022/€Kwh , ik kan dus nog mιιr dan ιιn pintje drinken met het totaal aan overschot.

            Last edited by Guest42; 29 februari 2016, 13:21.

            Comment

            Working...
            X