Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nd100000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nd100000

    Welke dingen kan men nog doen met een nd100000 filter. Naar de zon kijken daar voor heb ik em gekocht. Anders nog iets? Il gebruik em met mijn nikon p900 en kan er zonnevlammen mee zien misschien ooit venus of mercurius als ze voor de zon terecht komen. Dat zou iets moois zijn.
    Last edited by FrankeeG; 27 februari 2016, 05:52.
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

  • #2
    Re: Nd100000

    Als je er echt mee naar de zon kijkt (i.p.v. kortstondig de framing van je foto bepalen) dan moet je toch opletten.
    Die filter is bedoeld om de zon te fotograferen, niet om te observeren. Je wil geen blijvende oogschade... Maar op het schermpje kijken, kan geen kwaad voor je ogen

    Wat kan je er nog mee doen? Opnames van een halfuur maken van een kabbelend beekje, of werken op f/1.4 met sluitertijden van een paar seconden?
    Tja... 17 stops is natuurlijk gigantisch. Een 10-stopper vind ik nog ietwat flexibel, al zet ik daar soms ook de iso wat hoger of het diafragma wat wijder dan ik anders zou doen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nd100000

      Ik bedoelde korte video opnames maken van de zon met de filter, zodat ik erna op pc kan naar kijken

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Als je er echt mee naar de zon kijkt (i.p.v. kortstondig de framing van je foto bepalen) dan moet je toch opletten.
      Die filter is bedoeld om de zon te fotograferen, niet om te observeren. Je wil geen blijvende oogschade... Maar op het schermpje kijken, kan geen kwaad voor je ogen

      Wat kan je er nog mee doen? Opnames van een halfuur maken van een kabbelend beekje, of werken op f/1.4 met sluitertijden van een paar seconden?
      Tja... 17 stops is natuurlijk gigantisch. Een 10-stopper vind ik nog ietwat flexibel, al zet ik daar soms ook de iso wat hoger of het diafragma wat wijder dan ik anders zou doen.
      Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

      Comment


      • #4
        Re: Nd100000

        Je kan er mogelijks ook lassers aan het werk mee op de plaat zetten?
        Heb het altijd boeiend gevonden die smeltkuiltjes.

        Comment

        Working...
        X