Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A6300 high iso tests Jason Lanier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A6300 high iso tests Jason Lanier

    heet van de naald ... FWIW & FYI !

    https://www.youtube.com/watch?v=Q4hsUgoh8WE

  • #2
    Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

    Als Sony Artisan of Imagery zijnde overdrijft hij wel een beetje. Ik denk dat waar hij begint, iso1000, ook ongeveer de limiet is voor velen. De vooruitgang op ruisvlak zal op zijn best 1/3 stop zijn en die isowaarden die hij gebruikt zijn onbruikbaar.
    Last edited by alex606; 27 februari 2016, 09:20.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

      Ja daar kan ik inkomen maar de A6000 presteert op iso 3200 bijzonder goed dus is er voor mij, en tot hard bewijs van het tegendeel, geen reden om te betwijfelen dat die nieuwe sensor het niet even goed doet op iso 6400 zonder in extremen te vervallen, en misschien valt soms iso 10000 nog best wel mee

      Comment


      • #4
        Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

        Vooral grappig hoe hij de test uitvoert, bij zeer goed licht gaat het goed (zoals bij veel camera's), bij slecht licht doet hij een overbelichting en zegt dat het goed id... mja
        Maar ben ook wel overtuigd dat het nòg beter zal zijn dan bij de a6000, maar zeker geen volle stop, zo'n sprongen gaan we niet vlug zien van geen enkel merk denk ik...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

          Het is gewoon een persoonlijke mening van die fotograaf - Jason is ook wild van de beercan - terwijl die tegenwoordig veel van z'n glans kwijt is. Dat mag, maar ik volg 'm wel niet.
          Zelf ga ik m'n a6000 behouden - dus geen a6300 - en gaan we de a900 mogelijks upgraden naar een a99 of een a99II, dat hangt wat af wat Sony gaat uitwreten - men is weer is het geduld van de a-mount-gebruikers aan't folteren in Japan (eigenlijk vind ik de A99II veel veel belangrijker dan de a7-reeks, maar wie ben ik - de oorzaak is dat ik veel a-mount glas heb, zonder hulpmotor).

          De wetten van de fysica zijn aanwezig - de winst die kan geboekt worden is marginaal - tenzij men overstapt naar Quantum-technieken - iso > 1600 ach ja - af en toe als't niet anders kan. Als je hogere ISO's wil moet je dokken - da's de realiteit, en dat is jullie recht om dat te willen.

          Iemand de nieuwe uitgave van C'T Foto 2016/2 al gelezen? 't is pijnlijk dat artikel over AF.

          Comment


          • #6
            Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

            Sorry maar ik begrijp de panische koudwatervrees van fotografen ivm hogere iso waarden totaal niet. De wetten van de fysica worden dagelijks uitgerokken ook in dit verband of denkt men dat cpu's bouwen met een technologie van 10-11 nm komende van 22 nm en meer in juist een paar jaar, gewoon maar uit de duim gezogen is en dat ze vrij is van ruisproblemen ? kom nou zeg ! Solid State fysica is dezelfde voor iedereen hoor, ook daar zijn er geen mirakels.

            .. en definieer "quantum technieken" ? Volgens google is dat een methode van dubieuze zelf-genezing ... zulke algemeenheden slaan nergens op ..

            Trouwens wat is een fotosensor anders dan een quantum detector ? Die vangt fotonen en een foton is gedefinieerd als "...A photon is a single quantum of (visible) light as well as all other forms of electromagnetic radiation and can be referred to as a "light quantum". The energy of an electron bound to an atom is quantized, which results in the stability of atoms, and hence of matter in general...."
            A Method for Estimating Quantum Efficiency for CMOS Image Sensors

            Pijnlijke artikel over AF is waarschijnlijk van ergens overgeschreven want ik heb een uitgebreide review daaromtrent al zeker 2-3 maanden geleden, gelezen ..

            Comment


            • #7
              Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

              Waar ik meer over de indruk ben is de AF snelheid met A-mount lenzen, klik. En aangezien het meestal de langere lenzen zijn die problemen geven verwacht ik geen probleem met alle andere (niet screw drive) lenzen.

              Zo heb je er plotseling een hele hoop lenzen bij voor de E-mount.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

                voor Regulus: dit soort technologie dus van het MIT: http://femtocamera.info/

                En over 't artikel van C'T foto - die ingenieurs (wellicht) hebben dus een eigen opzet gebouwd - het wordt beschreven in't artikel.

                Jammer genoeg kan u 't artikel niet los kopen in e-artikel versie - mogelijks komt dat later nog wel. 't is dus wel in 't duits maar in tegenstelling tot de duitse C'T is 't voor fototoestellen wel iets beter te verstaan (minder afkortingen die vertaald zijn).

                Wie eens graag eens wat afwisseling heeft - je kan die uitgaves tegenwoordig denk ik een keer of 6 per jaar zien liggen in de handel (zoals gezegd bijna niet te vinden in de vlaamse gazettenwinkel - zelfs IMS heeft het niet altijd).

                'k zal u de link geven naar de inhoudstafel: http://www.heise.de/foto/inhalt/2016/2/4/ en het AF-artikel in mini: http://www.heise.de/foto/inhalt/2016/2/56/ - mocht het iemand interesseren - je kan lossen nummers on-line kopen - soms ook losse artikels.
                En ik denk dat er veel inspiratie uit te halen valt - maar wie ben ik?

                Comment


                • #9
                  Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  'k zal u de link geven naar de inhoudstafel: http://www.heise.de/foto/inhalt/2016/2/4/ en het AF-artikel in mini: http://www.heise.de/foto/inhalt/2016/2/56/ - mocht het iemand interesseren - je kan lossen nummers on-line kopen - soms ook losse artikels.
                  En ik denk dat er veel inspiratie uit te halen valt - maar wie ben ik?
                  Dit soort dingen interesseert mij enorm. Jammer dat ze er relatief veel geld voor vragen. Misschien ga ik eens op zoek naar deze specifieke editie van het magazine.
                  Op zich zou ik wel willen betalen voor een echt goed artikel over AF - zoiets kom je niet tegen in de Nederlandstalige bladen -, maar ik ben bang dat het technische Duits mij misschien ook teveel moeite zou kosten. Of valt het mee...?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

                    In het begin vond ik zijn filmpjes nog ok, maar ik begin me meer en meer te ergeren aan zijn hoog cowboy gehalte. Ff snel met èèn hand wat fotookes maken en zijn 'studenten' laten zien hoe het moet, terwijl enkel hij de remote heeft op zijn camera voor de octa...

                    Comment


                    • #11
                      Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

                      A6300 foto's beginnen stilaan gaan door te sijpelen.
                      Vb 6400 ISO opname:

                      Niet slecht volgens mij.
                      Voor verschillende opnames zijn de RAW-files ook beschikbaar

                      Comment


                      • #12
                        Re: A6300 high iso tests Jason Lanier

                        Pieter, Het technisch duits valt goed mee - in tegenstelling tot het computermagazine C'T - nu moet ik wel toegeven in 't middelbaar wel iets meer duits gehad dan de gemiddelde student.
                        Wacht misschien even en dan kan u voor een 2à3€ het artikel online kopen - anders moeten we de hoofdredacteur van Shoot even aanspreken op de imaging days (we kennen mekaar toevallig - dus als jullie dat echt wensen - kan ik dat in naam van het forum en z'n gebruikers wel even voorzichtig formuleren dat hier mogelijks vraag naar kan zijn).
                        Profiteer er ook van op de imaging days om er even een praatje mee te slaan, ook al interesseert die AF-vraag u geen zier - hij staat daar om net contact te hebben met z'n lezers.
                        Soit - we wijken af.

                        Comment

                        Working...
                        X