Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triggertrap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Triggertrap

    Zijn er hier mensen die een triggertrap gebruik in combinatie met een Android toestel?

    Ik wou wat experimenteren met lange sluitertijden (camera in bulb), aangestuurd uit de triggertrap.
    Maar i.p.v. de sluiter open te houden, neemt m'n camera continue foto's.
    Met iOS lukt dit wel (vanop m'n iPad, niet zo handig om mee te nemen in het veld).

    Nu heb ik eens geluisterd naar de audio output op beide platformen en ik hoor dit verschil:
    iOS: een click bij start belichting, een click bij einde belichting
    Android: continue clicks van begin tot einde belichting

    Lijkt me een bug in de Android versie, en dit kan dus volgens mijn nooit werken.

    Heb Triggertrap al gecontacteerd, maar vroeg me af of nog mensen dit probleem hebben.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Triggertrap

    Op mijn asus android (4.x - al lang niet meer ondersteund, zucht ) werkt't zoals het hoort - indertijd getest met een a58.
    Mogelijks ligt het aan het audiodeel van uw android-toestel. Er zijn nl. speaker-technieken waarbij met pulsen gewerkt wordt ipv. met analoge signalen - en laat die triggertrap net dat gebruiken. Ik zou 's proberen met een andere (oudere) android - die nog een analoog circuit heeft. Ik weet dat er ook laptops zijn die deze technologie gebruiken om veel geluid uit hypercompacte speakers te krijgen (Dell o.a.).
    Dat werkt prima met headphones en speakertjes - maar voor het gebruik met de triggertrap krijgt u dan ellende. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is - u zou er bijna een osciloscoop moeten aanhangen om dat uit te vissen, of 't navragen bij de fabrikant .van het tablet - om uit te vissen welk soort circuit op de headphone-uitgang zit.
    Als't dat niet is - zou ik natrekken of je niet met een vals contact ergens zit - ook een mogelijkheid natuurlijk.
    Ik weet niet van waar u is - maar als 't in de buurt is - heb ook een triggertrap dan kunnen we dit testen.
    groeten

    Comment


    • #3
      Re: Triggertrap

      Merci voor de reactie. Ondertussen met 3 Android toestellen getest, een geen één die werkt.

      Ben van Kontich.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Triggertrap

        Gezien de triggertrap werkt onder iOS heeft dat vervangen geen tot weinig zin.
        Bekijk eens wat de flowcharts van triggertrap zeggen - er staat daar iets in van een test die u kan uitvoeren. Gezien u contact genomen heeft met triggertrap ga ik er van uit dat u onderstaande tests heeft uitgevoerd.



        't is al even geleden dat ik 'm nog gebruikt heb - ga dat toch 's nakijken of we dat gedrag kunnen uitlokken.

        Comment


        • #5
          Re: Triggertrap

          Yes... Heb het aan de praat gekregen.
          Oorzaak was blijkbaar een audio setting (ClearAudio) die standaard aan staat op Sony Xperia.
          Na dit uit te schakelijk lijkt het te werken.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Triggertrap

            Fijn te horen dat u een oplossing gevonden heeft. De triggertrap is een fijn device maar gevoelig voor de instellingen zo blijkt - dankzij uw posting heb ik die docs nu ook deftig opgeslagen - voor't geval we dat ooit nodig hebben.
            Troost u met het idee dat ik vandaag wat 't aan 't sakkeren ben op een SSD die op m'n nieuwe module voor de raspberry-pi niet herkend/benadert wil worden (hij ziet 'm wel maar geeft een error). Om de firmware te kunnen flashen hebben we helaas een andere module nodig (m'n zelfbouw-full-linux-imagetank is bijna af dus - alleen die <censored> ssd moet nu nog werken).

            Comment

            Working...
            X