Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars ;)

    Er is een nieuwe fuji actie.
    Vandaag begonnen.

    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
    Last edited by w00ha; 26 februari 2016, 12:05.

  • #2
    Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

    Is de teleconverter dan geen prime lens...?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars


      Staat op mijn lijst.
      Voor de x-pro2 ?

      En misschien de 90mm f2. Zeer aangenaam Bokeh.
      Ideaal voor portretten en in drukke straat (DOF).

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        https://www.ephotozine.com/article/f...s-review-28455
        Staat op mijn lijst.
        Voor de x-pro2 ?

        En misschien de 90mm f2. Zeer aangenaam Bokeh.
        Ideaal voor portretten en in drukke straat (DOF).
        Ik heb de 23 en de 56, die voor mij mekaar heel goed aanvullen als low light set. Om een of andere reden klikt die 35mm niet bij mij, al zou ik de 1.4 misschien nog wel tweedehands voor een kleine prijs willen.
        Voor een 90 heb je al redelijk wat plaats nodig, vind ik. De resultaten die ik ervan zie, zijn wel heel mooi maar niet zo erg verschillend van de 56. Voor mij is 90mm vooral iets voor buiten, en daar heb ik de 50-140 voor

        Als ik in het aanbod vandaag een prime moet kiezen als aanvulling, zou het de 16mm zijn, maar ik wil echt wel die 100-400 en waarschijnlijk ook de teleconverter. Welke XF lens wil ik eigenlijk niet...?
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          .... maar ik wil echt wel die 100-400 en waarschijnlijk ook de teleconverter. Welke XF lens wil ik eigenlijk niet...?
          Die is vandaag bij mij toegekomen ... bummer, heb momenteel geen fuji body tot de xpro2 wordt geleverd maar dat zou volgende week zijn blijkbaar

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
            Die is vandaag bij mij toegekomen ... bummer, heb momenteel geen fuji body tot de xpro2 wordt geleverd maar dat zou volgende week zijn blijkbaar
            Haha
            Als je niet kan wachten, mag je ze altijd eens samen met mij op de XT1 testen...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Ik heb de 23 en de 56, die voor mij mekaar heel goed aanvullen als low light set. Om een of andere reden klikt die 35mm niet bij mij, al zou ik de 1.4 misschien nog wel tweedehands voor een kleine prijs willen.
              Voor een 90 heb je al redelijk wat plaats nodig, vind ik. De resultaten die ik ervan zie, zijn wel heel mooi maar niet zo erg verschillend van de 56. Voor mij is 90mm vooral iets voor buiten, en daar heb ik de 50-140 voor

              Als ik in het aanbod vandaag een prime moet kiezen als aanvulling, zou het de 16mm zijn, maar ik wil echt wel die 100-400 en waarschijnlijk ook de teleconverter. Welke XF lens wil ik eigenlijk niet...?
              Het bokeh van de 50-140mm is volgens vele wel geschikt voor sport, maar niet voor portret of huwelijksfotografen.
              De AF van de 90mm is even snel als de 50-140 (quad linear focus motors)

              De nieuwe 35mm f2 is sneller als de 1.4 en ook veel stiller.
              Ik heb die laatste nooit gehad, maar dat hoor ik van gebruikers die naar de nieuwere overschakelen.
              Ze is ook kleiner, degelijk gebouwd en WR! (Leica-look past goed bij de X-pro lijn)
              De prijs met 50€ korting en het is gelijk Bjorn M. zegt : "Call it Love at first sight!"
              Ze moet uiteraard geschikt zijn voor persoonlijk behoefte.
              Ik heb ze vandaag besteld.
              Last edited by w00ha; 27 februari 2016, 07:26.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                ...(Leica-look past goed bij de X-pro lijn)...
                Heel goede marketing van Fuji.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Het bokeh van de 50-140mm is volgens vele wel geschikt voor sport, maar niet voor portret of huwelijksfotografen.
                  De AF van de 90mm is even snel als de 50-140 (quad linear focus motors)
                  De 50-140 heeft inderdaad wat moeite met fijnere details en kleine lichtpuntjes in de achtergrond. Die zorgen af en toe voor een wat zenuwachtig bokeh, maar het is niet zo frequent en voor algemene fotografie zeker niet storend. De 90 is ongetwijfeld beter. Qua snelheid maak ik mij zeer weinig zorgen want de body is mijns inziens de beperkende factor; die lenzen zijn op zich snel genoeg, en vooral enorm precies bij eender welke afstand
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    De 50-140 heeft inderdaad wat moeite met fijnere details en kleine lichtpuntjes in de achtergrond. Die zorgen af en toe voor een wat zenuwachtig bokeh, maar het is niet zo frequent en voor algemene fotografie zeker niet storend. De 90 is ongetwijfeld beter. Qua snelheid maak ik mij zeer weinig zorgen want de body is mijns inziens de beperkende factor; die lenzen zijn op zich snel genoeg, en vooral enorm precies bij eender welke afstand
                    De 50-140 is 'n top-lens op alle gebied(-1). Scherpte volledig open van W naar T.
                    Ook zeer snel met AF. Afwerking beter als de concurrentie. Dat lees je overal en dat geloof ik ook.
                    De MFT grafieken scoren ook hoog.
                    Dus ik twijfelde tussen de 90mm en die 50-140mm. Die laatste is duurder maar veelzijdiger.
                    Ik heb vroeger steeds portretten genomen met mijn Nikon AF-S 80-200. Zeer mooi bokeh.
                    Jammer dat Fuji hier "minder" goed in is. Dat zou volgens de volgende fotograaf zelfs 'n overstatement zijn.
                    In de youtube video prijst die persoon de lens de hemel in, gedurende ±8min30 en dan begint de big bummer voor hem.
                    Where to find meMy website: www.lukasgisbert-photographie.com Facebook group page link to the YouTube videos: https://www.facebook.com/groups/440314002741266...


                    Dat wil dus niet zeggen dat ik ze nooit zou kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Dat wil dus niet zeggen dat ik ze nooit zou kopen.
                      Als portret je ding is, en creamy bokeh het doel, dan zou ik je de 50-140 ook nooit aanbevelen.
                      Dit is ook de reden waarom de 90mm bestaat. Voor die extra stop licht gaan de meesten dat geld er niet aan uitgeven, want de veelzijdigheid van de zoom, die ook meer dan scherp genoeg is, zou voor de overgrote meerderheid van de gebruikers primeren. Voor een wat langere tele-prime is 90mm bovendien te kort naar mijn idee. Conclusie: die lens koop je voor de specifieke kwaliteiten die we met portretfotografie associeren, en daarin blinkt ze absoluut uit.

                      Als ik de XF90 (en de XF56) met een moderne SLR-lens van vandaag (die ik al uitgeprobeerd heb) moet vergelijken, dan zou ik ze naast de Canon 85/1.2 of de Nikon 105 VR macro zetten. Die laatste heb ik nu op mijn D7100 en dit soort bokeh heb ik nog nooit eerder van een macrolens gezien.

                      Edit: de reviewer in de video stelt de dingen wel erg zwart-wit. Hij vindt de bokeh slecht maar zijn voorbeelden aan het eind zijn eigenlijk echt goed (ook al kunnen ze niet aan een portretlens tippen). Hij vindt de lens ook groot en zwaar, terwijl ze kleiner en lichter is dan een gestabiliseerde 70-200/4.0 van Nikon of Canon. En als je de kap weglaat (moord en brand !!) dan lijkt ze al de helft kleiner. Als je enkel de compressie van een telezoom zoekt, kan je net zo goed de uitstekende 55-200 gebruiken, die maar een stopje minder lichtsterk is in hetzelfde bereik.
                      Het klepje in de kap dient uiteraard om polarisatiefilters te verdraaien. Dat wist jij vast wel, maar de reviewer had daar blijkbaar niet aan gedacht
                      Last edited by Pieter G.; 1 maart 2016, 09:58.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                        Is het normaal dat er nog geen melding van wordt gedaan op de Fuji site?

                        Vriendelijke groet, Wim
                        Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Het klepje in de kap dient uiteraard om polarisatiefilters te verdraaien. Dat wist jij vast wel, maar de reviewer had daar blijkbaar niet aan gedacht
                          Inderdaad, dat wist ik ook.
                          Op dat ogenblik twijfel je aan de kennis van de reviewer.
                          Maar je moet oppassen met dat soort zaken.
                          Er zijn veel goede fotografen die technisch niet erg op de hoogte zijn, maar toch precies weten wat ze willen.
                          En dat kwam wel duidelijk over.

                          Anyway, ik vind het wel jammer dat de XF90 geen OIS heeft, maar dat is bij Nikon,Canon of Otus ook niet
                          Daarom koop ik misschien de Batis 85mm voor mijn A7II...maar dat is 'n ander verhaal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                            Oorspronkelijk geplaatst door tolpol Bekijk bericht
                            Is het normaal dat er nog geen melding van wordt gedaan op de Fuji site?

                            https://fujifilmpromo.be/be/nl/pages...fying_products
                            Kreeg dat gisteren ook in de gaten en heb een mail gestuurd.
                            Daar staan de promo's nog op van dec-jan...
                            Ze lopen weer wat achter.

                            Edit: Is aangepast zie ik.
                            Last edited by w00ha; 1 maart 2016, 16:06.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Fuji actie - voor de verzamelaars

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                              De 50-140 heeft inderdaad wat moeite met fijnere details en kleine lichtpuntjes in de achtergrond. Die zorgen af en toe voor een wat zenuwachtig bokeh, maar het is niet zo frequent en voor algemene fotografie zeker niet storend. De 90 is ongetwijfeld beter. Qua snelheid maak ik mij zeer weinig zorgen want de body is mijns inziens de beperkende factor; die lenzen zijn op zich snel genoeg, en vooral enorm precies bij eender welke afstand
                              ik ben vrij tevreden van de 90mm https://flic.kr/p/ySnGSo
                              ik zou toch ook vlugger naar de 90 grijpen dan naar de 50-140. Alhoewel ik "al naar mijn voeten heb gehad" dat ik dichterbij model moet komen en eigenlijk de 56mm zou moeten nemen
                              (maar ik ben zooo verlegen )

                              Comment

                              Working...
                              X