Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraag en raad over een E-mount camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een vraag en raad over een E-mount camera

    Ik ben redelijk nieuw met fotografie.
    Ik ben van plan een Sony A7 (E-mount) en een Minolta af macro 100mm f/2.8 D (A-mount) te kopen. Ik heb hier al foto's van gezien en mijn ogen waren aant watertanden. Maar..
    Ik neem aan dat dit een mount adapter nodig heeft.
    Is dit aan te raden of ga ik bepaalde belangrijke functies verliezen?

    Zo ja welke adapter raden jullie me aan?

    Zo nee, welke equivalent (sony of nikon camera met A-mount kunnen jullie me aanraden ? (geen andere lens want de lens is super )

    Alvast bedankt, ik ben benieuwd wie me hier wat wijzer kan maken
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

  • #2
    Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

    Volgens mij is die Minolta een screw drive lens, dwz dat die geen eigen AF motor (aandrijving gebeurt door de body) heeft en dan heb je de LA-EA4 nodig.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Volgens mij is die Minolta een screw drive lens, dwz dat die geen eigen AF motor (aandrijving gebeurt door de body) heeft en dan heb je de LA-EA4 nodig.
      Ah ok dat is goed om te weten.

      Zou een Sony a77 II mij betere resultaten, met die minolta lens, brengen bij macro ? De a77 II heeft een A-mount en is de laatste versie.
      Maar is geen full frame camera en heeft een spiegel.

      (Edit) mijn god ik vind net een filmpje op youtube over de combo van sony a7 met de LA-EA4 en een minolta lens. Ik ben echt wel verbaasd hoe snel die zijn focus vind...
      Ik weet niet als ik een youtube filmpje mag posten, ik zet het hier en zal het ook terug verwijderen als dat nodig is https://www.youtube.com/watch?v=woWIh4pl1Zg

      Ik hoop snel een tweedehands Sony A7 te vinden
      Last edited by FrankeeG; 25 februari 2016, 19:11.
      Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

      Comment


      • #4
        Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Volgens mij is die Minolta een screw drive lens, dwz dat die geen eigen AF motor (aandrijving gebeurt door de body) heeft en dan heb je de LA-EA4 nodig.

        Waarschijnlijk klopt dit als je de AF wil gebruiken maar met een veel eenvoudiger en goedkoper tussenstuk is manuele AF toch perfect mogelijk dacht ik ?
        En vermits de beste macro met manuele scherpstelling gemaakt wordt en je bij die Sony's ook nog eens focus-peaking hebt moet dat voor veel minder dollars al perfecte resultaten geven ?

        de sony a77II is ook een geweldig toestel dat voor macro heel erg geschikt is, is een crop (APS) maar voor macro ga je met een fullframe waarschijnlijk al croppen,
        body te koop bij art & craft voor 859. Dat is wel weer een omvangrijkere body dan de systeemcamera's.
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

          Oorspronkelijk geplaatst door FrankeeG Bekijk bericht
          Zou een Sony a77 II mij betere resultaten, met die minolta lens, brengen bij macro ? De a77 II heeft een A-mount en is de laatste versie.
          Maar is geen full frame camera en heeft een spiegel.
          Nee dat denk ik niet. De A77II geeft prima foto's voor een crop camera maar een full frame zal altijd beter presteren zowel qua ruis als scherpte/kleuren/contrast.

          De A77II is wel sneller qua fps en waarschijnlijk ook AF dus beter geschikt voor actie.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

            Je bent er zelf tussengeslipt zie ik

            De beeldkwaliteit wat macro betreft zal nagenoeg dezelfde zijn, ben je zinnens je Sony-arsenaal uit te bouwen dan zou ik toch toekomstgericht denken en voor een systeemcamera gaan.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

              Ik had net mijn tweede bericht aangepast.
              Ja de body van de Sony A7 is echt een stuk compacter, dat staat me erg aan.
              Ik denk dat die LA-EA4 zijn geld wel waard is. In ieder geval ik laat het jullie weten als ik mijn materiaal eindelijk heb
              Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

              Comment


              • #8
                Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Waarschijnlijk klopt dit als je de AF wil gebruiken maar met een veel eenvoudiger en goedkoper tussenstuk is manuele AF toch perfect mogelijk dacht ik ?
                En vermits de beste macro met manuele scherpstelling gemaakt wordt en je bij die Sony's ook nog eens focus-peaking hebt moet dat voor veel minder dollars al perfecte resultaten geven ?

                de sony a77II is ook een geweldig toestel dat voor macro heel erg geschikt is, is een crop (APS) maar voor macro ga je met een fullframe waarschijnlijk al croppen,
                body te koop bij art & craft voor 859. Dat is wel weer een omvangrijkere body dan de systeemcamera's.
                ja manueel daar zeg je iets, misschien kan ik met LA-EA4 tussenstuk ook manueel? Ik ga in iedergeval wat research doen.

                (Edit) Ik lees dit net in een review van een sony A7 in combinatie met het La-EA4 tussenstuk:

                There are 4 options for the Focus Mode

                AF-S
                AF-C
                DMF – after the camera has found something to focus on, the AF is uncoupled and you can focus manually, also with older screw driven lenses.
                MF

                Manual Focus
                By setting a button like the Center Button to AF/MF Control Hold, AF is deactivated and the focus mechanism uncoupled in the case older screw driven lenses so one can focus manually.
                If AF is uncoupled from the shutter release (AF w/ shutter Off) manual focus with SSM lenses is even easier, just grab the focusing ring and focus even if AF is activated.
                In contrast to native FE lenses the image isn’t automatically magnified when the focusing ring is turned.

                Ik neem aan dat dit het juiste antwoord is op mijzelf
                Last edited by FrankeeG; 25 februari 2016, 19:41.
                Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

                Comment


                • #9
                  Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  ben je zinnens je Sony-arsenaal uit te bouwen dan zou ik toch toekomstgericht denken en voor een systeemcamera gaan.
                  A- en E-mount zijn even toekomstgericht voor mij. Enkel elk met eigen sterke en zwakkere punten.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

                    Ik heb em! Een spik splinternieuwe sony A7 nog geen vier weken oud, overgenomen van iemand voor een heel mooie prijs Nu nog twee dagen wachten op de adapter, super excited !
                    Minstens Een uur er met bezig geweest vooraleer ik het heb gekocht, ik stond echt versteld.
                    Let the fun begin
                    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

                    Comment

                    Working...
                    X