Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraag en raad over een E-mount camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een vraag en raad over een E-mount camera

    Ik ben redelijk nieuw met fotografie.
    Ik ben van plan een Sony A7 (E-mount) en een Minolta af macro 100mm f/2.8 D (A-mount) te kopen. Ik heb hier al foto's van gezien en mijn ogen waren aant watertanden. Maar..
    Ik neem aan dat dit een mount adapter nodig heeft.
    Is dit aan te raden of ga ik bepaalde belangrijke functies verliezen?

    Zo ja welke adapter raden jullie me aan?

    Zo nee, welke equivalent (sony of nikon camera met A-mount kunnen jullie me aanraden ? (geen andere lens want de lens is super )

    Alvast bedankt, ik ben benieuwd wie me hier wat wijzer kan maken
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

  • #2
    Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

    Volgens mij is die Minolta een screw drive lens, dwz dat die geen eigen AF motor (aandrijving gebeurt door de body) heeft en dan heb je de LA-EA4 nodig.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Een vraag en raad over een E-mount camera

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Volgens mij is die Minolta een screw drive lens, dwz dat die geen eigen AF motor (aandrijving gebeurt door de body) heeft en dan heb je de LA-EA4 nodig.
      Ah ok dat is goed om te weten.

      Zou een Sony a77 II mij betere resultaten, met die minolta lens, brengen bij macro ? De a77 II heeft een A-mount en is de laatste versie.
      Maar is geen full frame camera en heeft een spiegel.

      (Edit) mijn god ik vind net een filmpje op youtube over de combo van sony a7 met de LA-EA4 en een minolta lens. Ik ben echt wel verbaasd hoe snel die zijn focus vind...