Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ssssttt niet tegen mama zeggen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ssssttt niet tegen mama zeggen!




    Enjoy


    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

  • #2
    Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

    cool die extreme dof
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

      Alleen die ogen scherp, waarschijnlijk zo gewild maar toch niet mijn ding en daar ben ik eerlijk in.

      Comment


      • #4
        Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

        Luv'it!
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

          Ik vind dit wel heel tof ogen.
          Ook een zeer mooie omzetting.
          Ik twijfel enkel heeeeeel sterk aan de DOF. Die oogt mij gephotoshopt.
          Als je goed ziet en je volgt de plane of focus zijn er dingen die niet kloppen...
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

            Nee, geheel uit de context getrokken, dit soort dof bestaat zelfs niet bij een F0,9 maar goed, overbewerking kan nu eenmaal en blijkbaar is dat hier het geval.
            Wat overblijft zijn twee mooie ogen, de foto was beter tot deze ogen beperkt.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

              ogen + dof zitten voor mij niet goed
              -> iets alles terug trekken in PS en voor mij een stuk beter dan
              Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

              Comment


              • #8
                Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Nee, geheel uit de context getrokken, dit soort dof bestaat zelfs niet bij een F0,9 maar goed, overbewerking kan nu eenmaal en blijkbaar is dat hier het geval.
                Wat overblijft zijn twee mooie ogen, de foto was beter tot deze ogen beperkt.
                Oesje zulke lelijke dingen zeggen......zwart/wit omzetting met hoogcontrast en plaatselijk opscherpen (ogen) + vlek in achtergrond weghalen is toch niet overbewerken dacht ik....f/0,9 is het niet 't was zelfs "maar" f/1.2.....en Photoshop blur heb ik nog nooit toegepast dus ook hier niet.

                Besluit dergelijk DOF bestaat wel bij Leica Noctilux 50mm F/0.95 (by the way heb hier (oude)objectieven liggen waarvan je de DOF zeker nooit gelooft)

                grtz

                Nathan
                Last edited by thaann; 25 februari 2016, 17:26.
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #9
                  Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                  De ogen zuigen alle aandacht op. Je zou de rest van de foto vergeten.
                  Ik ben fan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Ik vind dit wel heel tof ogen.
                    Ook een zeer mooie omzetting.
                    Ik twijfel enkel heeeeeel sterk aan de DOF. Die oogt mij gephotoshopt.
                    Als je goed ziet en je volgt de plane of focus zijn er dingen die niet kloppen...
                    zoals het haar boven op het hoofd dat even blurry zou moeten zijn als de oren...en links het verticale dunne lokje dat boven scherp en onderaan blurry is...enz ?
                    Anyway....heb niks tegen het bewerken van beelden. Als je in dit soort portretten met beperkte dof de ogen dodged van schaduw tot highlight, en je verscherpt de zwarte randjes in het oog, dan wordt het dof effect nog versterkt.
                    Het licht vind ik minder....in de badkamer waar het licht aan het plafond hangt, dus weinig opties. vind het wel een cool beeld met het kind dat goed meespeelt.
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                      Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht

                      Besluit dergelijk DOF bestaat wel bij Leica Noctilux 50mm F/0.95 (by the way heb hier (oude)objectieven liggen waarvan je de DOF zeker nooit gelooft)

                      grtz

                      Nathan
                      Wel dan is het des te knapper. Zoals eerder vermeld vind ik het wel een mooi beeld en zoals ineedair zegt zal er een optische illusie ontstaan door de andere nabewerking waardoor ik toch dat gevoel had.
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                        Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                        Oesje zulke lelijke dingen zeggen......zwart/wit omzetting met hoogcontrast en plaatselijk opscherpen (ogen) + vlek in achtergrond weghalen is toch niet overbewerken dacht ik....f/0,9 is het niet 't was zelfs "maar" f/1.2.....en Photoshop blur heb ik nog nooit toegepast dus ook hier niet.

                        Besluit dergelijk DOF bestaat wel bij Leica Noctilux 50mm F/0.95 (by the way heb hier (oude)objectieven liggen waarvan je de DOF zeker nooit gelooft)

                        grtz

                        Nathan
                        En daarom was het objectief niet te lezen in de exif, zoveel is al duidelijk!
                        Voor de rest zal ik gezien de houding ook maar alles geloven, zoveel lelijke dingen heb ik nu ook niet geschreven. Dus plaatselijk opscherpen bij een F0,95 objectief is niet hetzelfde als de rest blurren, nee wacht,ik schrijf dat de ogen WEL zeer goed zijn, de rest niet, is dat dan lelijk?
                        Even herlezen denk ik dan in jouw plaats. ;-)
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          En daarom was het objectief niet te lezen in de exif, zoveel is al duidelijk!
                          Voor de rest zal ik gezien de houding ook maar alles geloven, zoveel lelijke dingen heb ik nu ook niet geschreven. Dus plaatselijk opscherpen bij een F0,95 objectief is niet hetzelfde als de rest blurren, nee wacht,ik schrijf dat de ogen WEL zeer goed zijn, de rest niet, is dat dan lelijk?
                          Even herlezen denk ik dan in jouw plaats. ;-)

                          :-) als ik schreef "zulke lelijke dingen zeggen" bedoelde ik laconiek van "allez als er één ding echt is is het de DOF" dat de hoogcontrastrijke zw/W omzetting met verscherping als zware bewerking wordt beschouwd laat ik in het midden, ik denk dat iedereen zijn norm kwa "zware bewerking" anders ligt......trouwens is niet de eerste maal dat ik die opmerking krijg ivm DOF dus ben het al een beetje gewoon aan het worden en er komt dan een spontane glimlach ...ik weet ook wel dat niet iedereen een kleine verzameling 0,95-1,1 objectieven ter beschikking heeft....and besides.....uiteindelijk is het het resultaat dat telt en niet de techniek die er is toegepast....dus no hard feelings ;-)......wat wel opvalt is wanneer men één of ander niet kan plaatsen er toch vrij snel Photoshop wordt geroepen terwijl je zonder ook wel maffe zaken kan bekomen....vb swirley bokeh....mensen die dit niet herkennen en er een beeld van zien zullen ook geneigd zijn om te zeggen dat dit een PS-effect is terwijl het gewoon optische -coma is die verschillende oude lenzen (de één al wat meer dan de andere) vertonen en waarvan er onlangs de Petzval 58 is uitgekomen waarvan je die swirl dan nog eens kan regelen ...is maar om een voorbeeld te geven


                          grtz

                          nathan
                          www.lensculture.com/nathan-verstraete

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                            Ik zie een 'zachte' foto en dan ineens die keihard weergegeven ogen, dit is zo 'overdone' dat ik het niet mooi meer kan vinden. Sorry, in mijn ogen 'kapotgefotoshopt...'.
                            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                            (BD1383NL)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ssssttt niet tegen mama zeggen!

                              Ik treed Henk bij. Ben al blij dat ik niet alleen het zo zie.
                              De ogen zijn voor mij ook overdone. Dat contrast voelt voor mij niet goed aan.

                              De rest van de opname is wel heel mooi.

                              Comment

                              Working...
                              X