Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orange

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Orange

    eos 600 d
    lens 18-135 canon 10-22canon

  • #2
    Re: Orange

    Goeie plaat/portret , maar de kleuren (verzadiging) wat terug dringen zou knapper zijn denk ik ..............
    Grtn Thierry

    Comment


    • #3
      Re: Orange

      Niet van hier maar daarom niet een niet zo'n mooie foto; prachtig!

      Comment


      • #4
        Re: Orange

        Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
        Goeie plaat/portret , maar de kleuren (verzadiging) wat terug dringen zou knapper zijn denk ik ..............
        Grtn Thierry
        Ook mijn mening (maar vooral een kwestie van smaak denk ik), baard ook beetje uitgebrand (of ligt dat aan de bewerking ?).
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Orange

          neem de raw, begin opnieuw in lightroom en photoshop
          -> de expressie en de kleuren die er inzitten alsook de scherpte kan beter.
          -> nu komen de kleuren niet goed over, alsook is het veel te scherp
          Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

          Comment


          • #6
            Re: Orange

            een harde bewerking hoeft niet fout te zijn, maar hier gaat er toch wel wat detail verloren dat sowieso in het origineel aanwezig is.

            een bewerking zoals je foto "ticket office" smaak ik beter.
            Voor de lol.

            Comment


            • #7
              Re: Orange

              Er zullen voor- en tegenstanders zijn van de bewerking, ik ben alvast geen voorstander.
              De foto is echter wel goed gemaakt volgens mij, misschien is er nog iets anders mee aan te vangen.
              Ik denk bijvoorbeeld aan een harde contrastrijke ZW omzetting (en dan wel een andere titel uiteraard )

              Comment


              • #8
                Re: Orange

                Een perceptie, een zicht op, dat kan allemaal...
                Als wij, het plebs, zo'n foto zetten, krijgen we te horen dat dit te strak in het kader zit, er teveel licht van links komt, de baard qua grijze haren overbelicht is, en het linkeroog (dat van hem natuurlijk) een onnatuurlijk uplight toont (die klopt niet met de rest van de belichting, klopt niet met zijn linkerwang.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Orange

                  Beetje hard allemaal, minder zou m.i. ook sommige uitgebrande stukjes terugbrengen tot meer aanvaardbaar beeld.
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment

                  Working...
                  X