Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefkop sigma 150-600mm sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefkop sigma 150-600mm sport

    Ik ben op zoek naar een statiefkop voor een sigma 150-600mm sport objectief.
    De bedoeling is om vogels te fotograferen.
    Kan iemand mij een statiefkop aanbevelen?
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

  • #2
    Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

    hallo jan
    ik gebruik sirui balhoofd K-30x waar ik heel tevreden over ben
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

    Comment


    • #3
      Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

      Is het niet makkelijker om met zo'n grote tele een schommelkop te gebruiken in plaats van een gewone statiefkop? Ik gebruik er zelf eentje van Lensmaster

      A strong Lightweight Twin Arm gimbal head, capable of holding most of the current super telephoto lenses available, made in the UK
      http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

      Comment


      • #4
        Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

        Bedankt Wimmeke76, heb jij de jouwe ook via die website besteld?
        Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

        Comment


        • #5
          Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

          Met dergelijke lens ben je beter af met een schommelkop, ik heb het model van Sirui, en best tevreden mee.

          Succes.
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

            Hoi,

            Een gewoon balhoofd vind ik niet geschikt voor een zware lange telelens, je moet deze dan zo enorm vasthouden...
            Dus gebruik ik een stevig, stabiel Sirui statief (N-3204X) met een Nest NT-530H schommelkop (ook verkrijgbaar onder de naam Falcon Eyes NT-530H).
            Prijzen van schommelkoppen liggen ver uiteen, van een eurootje of 70 tot boven de €500 ŕ €600,-.
            De kwaliteiten worden natuurlijk ook beter met de oplopende prijzen (verschillen tussen een van €70 en een van €300 zijn groot, daarna worden de verschillen kleiner).
            Maar die heel prijzige vond ik toch boven mijn budget vallen.
            Ik heb mijn Nest NT-530H rechtstreeks uit China besteld, met terugbetalingsverzekering in geval van invoerrechten ('tis écht zo...), had ik 'm voor €184,- thuis.
            [/url]
            Mijn D750 met Sigma 150-600 C lens op m'n Sirui N-3204X statief voor zien van de Nest NT-530H schommelkop.
            De lens staat op 600 mm, zo heb ik deze combinatie uitgebalanceerd.

            Ik vond de bewegingen te stroef, te gedempt gaan. Dus heb ik de schommelkop gedemonteerd en van een lichtere vetsoort voorzien.

            Hier ligt de schommelkop in (schoongemaakte) onderdelen.

            Nest NT-530H Gimbal head after cleaning and greasing by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            Op dit filmpje is te zien hoe gemakkelijk de schommelkop nu beweegt.
            Een schroefje en het afdekkapje is nog niet gemonteerd.
            Mijn combinatie is nu perfect voor me.

            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

              Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
              Bedankt Wimmeke76, heb jij de jouwe ook via die website besteld?
              Ja, ik heb die via die link besteld.

              Ik heb eerst een tijdje getwijfeld tussen een Manfrotto en de Lensmaster en ben uiteindelijk voor die laatste gegaan. Al moet ik zeggen dat die schommelkop die Adrie laat zien er ook goed uit ziet.
              http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

              Comment


              • #8
                Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

                Ik heb deze gekocht https://m.youtube.com/watch?v=vmvcui3m_a4 , de beike bk45.
                Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

                  aangezien ik ook graag landschappen fotografeer en niet elke keer de kop wil wisselen heb ik een balhoofd en zet daar voor mijn telelens een Wimberley sidekick op.
                  werkt perfect zolang je body/lens combi niet te zwaar is natuurlijk.
                  ik heb een D610 met een Nikon 200-500
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

                    De beike bk45 is aangekomen vandaag. Ziet er zeer degelijk uit. Ik heb alleen een schroef adapter nodig aangezien de schroef die op mijn statief zit te dun is voor de schroefdraad van de head.
                    Weet iemand waar ik in de winkel een adapter kan halen? Kan je dit vinden in de gamma?
                    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

                      Hoi Jan610,

                      In de Gamma, weet ik niet...
                      Maar bij Cameranu in Urk (per post) wel.
                      Op zoek naar een schroef voor je statief? Bekijk alle schroeven voor statieven op CameraNU.nl. Vandaag besteld? Morgen in huis! Altijd gratis verzending.

                      Deze winkel heeft een uitgebreide collectie.
                      Deze heb ik bij mijn statief:
                      Benro Verloopschroef met moer TPS (1/4"-3/8") - Benro montageplaat schroef met 1/4" en 3/8" schroefdraad. Scherp geprijsd en snelle levering!

                      Misschien/wellicht dat een fotowinkel bij u in de buurt dit ook heeft.

                      Adrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statiefkop sigma 150-600mm sport

                        Bedankt, heb een adapter besteld.
                        Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                        Comment

                        Working...
                        X