Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gestrand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] gestrand


  • #2
    Re: gestrand

    Misschien ware de compositie beter geweest als u de boot meer vanaf recht had gefotografeerd dan was de boot beter in beeld, had je minder zee en had je waarschijnlijk meer van landengte in beeld.
    Ik heb ook de indruk dat uw horizont inzakt en ietsjes naar links helt. Ook een beetje meer contrast in uw beeld zou welkom zijn.
    De grootste verbetering, volgens mijn mening, zou de compositie zijn.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: gestrand

      Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
      Bedankt voor kijken en reactie en de tips
      Ik voel dat ik hier precies nog niet op mijn plaats zit
      De foto's dat ik hier op deze vind zijn precies allemaal perfecte foto's. Ik kom uit de beginnershoek waar ik niet meer mag plaatsen. Ik leer enorm graag bij maar als je voelt dat je niet op de juiste plaats bezig bent
      Geen misverstanden ik ben blij met de commentaren en die zijn terecht. Maar jullie zijn allemaal veel beter. Welke raad geven jullie mij
      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: gestrand

        ik ben een tijdje geleden hier ook aanbeland, en ik vond al die "goede" raad zeer confronterend. Het heeft me wel geleerd om zeer zeer kritisch naar mijn eigen foto's te kijken, en dat heeft toch (een beetje) geholpen. je moet effe door de soms wat zuur smakende appel bijten, en dan lukt het wel. Op de duur leer je ook een beetje de stijl van antwoorden kennen van de verschillende personen. het helpt ook om zelf je gedacht te zeggen over foto's van anderen.

        wat betreft je foto. Eerste tip : maak er een 1020px brede van, dan zien we direct de juiste versie. Ik ben helemaal geen scherptefreak, maar de software die op het forum de foto's verkleint werkt niet zo goed wat betreft scherpte.
        ik hou wel van de laagjes lucht, vlakke zee, aanrollende golfjes, overklappende golfjes, nat zand, zand. De boot ligt wel een beetje raar, en die schaduw links in de foto stoort wat. Er was waarschijnlijk wel meer te doen met de boot, want het ziet er precies geen gewoon roeibootje uit zoals op zillebeke vijver.

        ik zou zeggen, bluvn trainn, en heel kritisch kijken naar je fotookes.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: gestrand

          Hèhè, je gaat toch niet terug gaan naar beginnershoek ?
          Je kon toch ook niet vanaf dag één lopen, je heb ook eerst moeten leren gaan en dat ging ook met vallen en opstaan.
          En als je wilt leren moet je hier blijven en moet je, kan voorkomen dat je iets hardere commentaren moet slikken, maar die zijn juist goed bedoeld.
          Wat je nu uw aandacht moet aan schenken is de compositie maken.
          Dat is meestal uw eigen smaak maar door slechts één positie in te nemen zal dat nooit helemaal lukken.
          Ga hier eens staan en kijk door uw zoeker, ga daar eens staan en kijk weer in uw zoeker en doe zo nog een paar plaatsen tot je het betere vind. Soms is dat maar een paar meter opzij en 't is al goed.
          Uw lichtmeting zit al redelijk goed en de scherpte is ok, het moeilijkste is eigenlijk de compositie en het licht.
          Niet elk moment van de dag is geschikt om foto's te schieten (vakantie foto's niet meegerekend).
          Dus verdiep u nu eventjes in het maken van de compositie en het juiste licht te kiezen.
          Er hoeft niet telkens zon te zijn om een mooi licht te hebben hoor. Er zijn zelfs fotografen die enkel bij miezerig weer hun toestel boven halen.
          Met tijd en boterham zult ge uw eigen stijl ontwikkelen, maar dat kost tijd natuurlijk.
          Ik heb hier veel fotografen vorderingen zien maken, de ene wat sneller dan de andere, maar ze zijn er allemaal gekomen waar ze wilden.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: gestrand

            bedankt voor uw reactie, ik blijf volharden, en luisteren naar jullie goede raad, en zeker proberen op te volgen.
            de foto's dat ik stuur zijn allemaal vakantiefoto's omdat het mij op dit moment niet past om aan fotografie te doen.
            maar ik blijf in jullie hoekje en probeer te leren uit de goede voorbeelden dat ik zie
            hartelijk dank
            mvg martine

            Comment


            • #7
              Re: gestrand

              Je hebt in ieder geval de goeie mentaliteit, blijven doorzetten
              Lijkt me een moeilijke plaats om een foto te maken van dit bootje
              Zo te zien sta je zelf op een straat of pad dat wat hoger ligt dan het strand waarop het bootje ligt
              Misschien had je deze wel moeten maken met een extreme breedhoek net naast de boot

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: gestrand

                Ja het was daar heel moeilijk fotograferen, meestal lag de zee lager, de bootjes lagen ook dikwijls veel hoger dan de zee, alles is opgehoopt tegen de tsunami.
                het bootje lag aan een verbrokkelde baan, ietsje hoger dan de zee, ik stond op het pad. ik heb geprobeerd dat op foto de steenbrokken rond de boot niet zichtbaar waren wel de zee .
                dank voor de reactie
                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: gestrand

                  Als je verder wilt, zeker hier blijven plaatsen, Martine !
                  In deze groep (en wellicht elders op het forum, net zo goed) zijn we het dikwijls op een prettige manier eens, en soms oneens.
                  Ieder heeft zijn eigen ideeën en smaak, waarvan je heel veel kan leren. In een goede discussie verplaats je jezelf immers in de ander zijn inzichten.
                  Pieter (Iegienie) heeft ook een punt : Zeker je mening geven, en durf gerust kritisch te zijn. Voor kritiek moet je eerst en vooral een foto goed hebben bekeken, en dat is enorm leerzaam.
                  En sla je een keer de plank mis, is dat hier ook niet erg. Dan komt er altijd wel een vriendelijke reactie, met uitleg. Met gevolg : Weer wat geleerd.
                  Ik denk dat deze foto voor jou totaal anders is, als dat wij hem zien. Jij was op dat moment daar, en in een heerlijke vakantiestemming.
                  Jij wilt die heerlijk tijd meenemen in de vorm van foto's. En dat sausje missen wij. Begrijp je wat ik bedoel ?
                  Ik zie wel een mooie intentie. Iets rechts, en voor de balans wat aan de andere kant. In ieder geval niet de standaard toeristenfoto met alles in het midden.
                  En zoals gezegd, vanaf die plaats moeilijk vast te leggen.
                  Probeer ook te leren, om soms een foto niet te maken. Anderzijds, niemand houdt je tegen om herinneringen vast te leggen.
                  Succes en vooral veel plezier verder !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: gestrand

                    Volg alle bovenstaande, zeker hier blijven posten...Proberen te leren van commentaar, en daarop weer te verbeteren voor de volgende foto..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment

                    Working...
                    X