Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

michelin banden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • michelin banden

    Mijn dochter haar wagen is 5 jaar oud, weinig km's, originele banden,maar die banden (Michelin Energy) vertonen overal scheurtjes (droogtescheurtjes heet dat), toch niet normaal

    Edit : het is vooral aan de niet zichtbare kant .
    Last edited by toerist; 23 februari 2016, 18:55.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: michelin banden

    Ik dacht dat banden een houdbaarheidsdatum hebben van 4 jaar. Misschien is dat het probleem.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: michelin banden

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Ik dacht dat banden een houdbaarheidsdatum hebben van 4 jaar. Misschien is dat het probleem.
      Que ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: michelin banden

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Mijn dochter haar wagen is 5 jaar oud, weinig km's, originele banden,maar die banden (Michelin Energy) vertonen overal scheurtjes (droogtescheurtjes heet dat), toch niet normaal

        Edit : het is vooral aan de niet zichtbare kant .
        wauw ik mag in mijn handen wrijven dat mijn banden 2jaar meegaan...
        Btw het wilt niet zeggen dat je weinig km's doet dat je banden dan niet verslijten ;-)
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: michelin banden

          Het is idd zo dat een band waar niet veel mee gereden wordt ook slijt, niet het loopvlak maar zoals je zelf aangeeft dmv scheurtjes op de zijkanten van de band. Mijn echtgenote had ook een wagen waar weinig mee gereden werd en daar werden ook scheurtjes zichtbaar na 4 a 5 jaar. Het rubber droogt uit als de band niet veel gebruikt wordt.

          Comment


          • #6
            Re: michelin banden

            Ik heb al met banden gereden, ouder dan 5 jaar (maar minder dan 9) en telkens geen opmerking van de Technische controle .
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: michelin banden

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Het is idd zo dat een band waar niet veel mee gereden wordt ook slijt, niet het loopvlak maar zoals je zelf aangeeft dmv scheurtjes op de zijkanten van de band. Mijn echtgenote had ook een wagen waar weinig mee gereden werd en daar werden ook scheurtjes zichtbaar na 4 a 5 jaar. Het rubber droogt uit als de band niet veel gebruikt wordt.
              Aha, hier heb ik wat aan.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: michelin banden

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                ...
                Edit : het is vooral aan de niet zichtbare kant .
                Dan zie je het dus niet.
                Belgium Digital lost alle problemen op !

                Comment


                • #9
                  Re: michelin banden

                  De veroudering van rubber is afhankelijk van verschillende factoren (temperatuur, UV straling...), als de wagen bijvoorbeeld altijd in de zon staat, dan zullen er eerder barstjes te zien zijn dan wanneer die in de schaduw (of binnen) staat.
                  Bij mijn vorige wagen zijn de achterbanden pas na 10 jaar vervangen, en toen waren er zelfs nog geen scheurtjes/barstjes te zien.
                  Maar mijn auto komt lang niet alle dagen buiten, als het weer niet al te slecht is, dan gebeurt het geregeld dat die tijdens de week niet gebruikt wordt omdat ik dan met de fiets naar het werk rij.
                  En als ik mijn wagen in het weekend gebruik, dan wordt die nadien bijna altijd meteen terug binnen gezet (zeker als ik die dezelfde dag niet meer nodig heb).

                  Met een te lage bandenspanning kunnen banden te warm worden, dan zal je ook veel eerder scheurtjes zien.
                  Bij de meeste auto's wordt de bandenspanning alleen maar gecontroleerd als die 1 keer per jaar (of zelfs om de 2 jaar) in de garage komt, en dat is veel te weinig.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: michelin banden

                    Er is een groot verschil tussen elke dag 2 km rijden of op één dag 2000km doen en dan een jaar blijven staan.
                    Als banden regelmatig gebruikt worden, dan blijven die heel lang goed.
                    Het is vooral het lang stil staan dat niet zo goed is.
                    En met lang bedoel ik vele maanden, niet dagen of weken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: michelin banden

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Ik heb al met banden gereden, ouder dan 5 jaar (maar minder dan 9) en telkens geen opmerking van de Technische controle .
                      Die kijken niet eens naar die datum, zolang uw banden er op het eerste zicht goed uit zien en van dezelfde soort zijn.
                      Vorig jaar met 2 auto's naar de TC geweest ... een keer voor de keuring en een keer voor verkoop, geen enkele bemerking op de 10 jaar oude banden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: michelin banden

                        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                        Het is idd zo dat een band waar niet veel mee gereden wordt ook slijt, niet het loopvlak maar zoals je zelf aangeeft dmv scheurtjes op de zijkanten van de band. Mijn echtgenote had ook een wagen waar weinig mee gereden werd en daar werden ook scheurtjes zichtbaar na 4 a 5 jaar. Het rubber droogt uit als de band niet veel gebruikt wordt.
                        Ik heb al 40 jaar dezelfde 2 banden (Uniroyal) in de garage staan. Die dienen als buffer op het uiteinde van de staanplaats, maar ik rij er bijna nooit tegen.
                        Geen scheurtje te zien op de banden. Misschien omdat ze niet opgepompt zijn ?
                        Last edited by notex; 24 februari 2016, 04:37.

                        Comment


                        • #13
                          Re: michelin banden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die kijken niet eens naar die datum, zolang uw banden er op het eerste zicht goed uit zien en van dezelfde soort zijn.
                          Vorig jaar met 2 auto's naar de TC geweest ... een keer voor de keuring en een keer voor verkoop, geen enkele bemerking op de 10 jaar oude banden.
                          2 jaar geleden met een 19-jarige Opel Astra en 28000km erop naar de TC geweest. Er stonden nog de originele Goodyear banden op, en de scheurtjes kon je van verre zien. Blanco keuringspapieren gekregen !

                          Comment


                          • #14
                            Re: michelin banden

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Ik heb al 40 jaar dezelfde 2 banden (Uniroyal) in de garage staan. Die dienen als buffer op het uiteinde van de staanplaats, maar ik rij er bijna nooit tegen.
                            Geen scheurtje te zien op de banden. Misschien omdat ze niet opgepompt zijn ?
                            is idd omdat die niet opgepompt zijn. het is idd voor fietsbanden daar zeggezn ze ook, als je de fiets langere tijd wil stockeren je dit het beste doet ophangend en met half leeg gelaten banden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: michelin banden

                              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                              is idd omdat die niet opgepompt zijn.
                              En ook omdat ze niet in volle zon of andere weersomstandigheden staan.
                              Een constantere temperatuur en minder UV is echt wel beter.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X