Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

    Hallo,

    Heeft iemand ervaring met de Sigma 17-35 f2.8 -4 EX DG? Mijn hoofdlens is de Nikon 24-70 f2.8 (op Nikon D750).
    Dit lensje zou ik gebruiken voor landschap of in de stad (dus wijd open is zeker geen prioriteit bij dit lensje).

    Alvast dank voor de comments.

    Gilles

  • #2
    Re: Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

    Van sigma weet ik het niet. Heb zelf de tamron 17-35 f 2.8-4 en deze gaat altijd mee op reis ipv mijn nikon 16-35. Ik ben van Herent dus moest deze lens je interesseren om eens te testen hoor ik het graag (voor alle duidelijkheid de mijne gaat niet in verkoop )

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

      Ah, dank voor de tip. Ik had nog niet gemerkt dat Tamron ook zoiets heeft. Ik bekijk het eens. Ik contacteer je indien ik ze wil testen. Zeer bedankt voor het aanbod.

      Gilles

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

        Hoi,

        Ik heb er vrijwel geen testen van kunnen vinden.
        De beelden op DigitalPictures.com zijn niet zo hoopvol, weinig scherpte richting de randen van de foto.
        Bij één test werd er geklaagd over vervorming bij 17 mm op een Full Frame camera.
        Zowel de Sigma als de Tamron zijn oude lenzen, pas daarom op of die oude software wel werkt op nieuwe(re) camera's.
        Laten updaten kan ook een probleem zijn.
        Voor meer groothoek op een D750 zou ík voor de Tokina 16-28 F2.8 gaan...
        Als het budget voldoende groot is voor de Nikon 12-24 of de Tamron 15-30.

        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

          Ik heb de lens gehad en de aller slechste lens die ik ooit gehad heb, zelfs mijn superzoom waren beter.

          Niet echt scherp, veel rand onscherpte.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG HSM

            Testen die ik vond waren ook niet zo positief (de sigma dan).

            Comment

            Working...
            X