Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test canon 6d deel II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] test canon 6d deel II



    ISO 3200



    ISO 8000



    ISO 6400
    Last edited by paranoia; 24 februari 2016, 06:04.

  • #2
    Re: test canon 6d deel II

    Als eerste een aantal vragen.

    Schiet je in JPG of in RAW?
    Wat doe je in de nabewerking?
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: test canon 6d deel II

      Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
      Als eerste een aantal vragen.

      Schiet je in JPG of in RAW?
      Wat doe je in de nabewerking?
      Ik schiet in RAW
      In de nabewerking heb ik bv voor de eerste foto het volgende gedaan:

      WB
      temperatuur 4667
      kleurtint +54

      belichting +0.87
      contrast +47
      hooglichten -12
      schaduwen +25
      witte tinten -15
      zwarte tinten -41
      helderheid +76
      levendigheid +36

      verscherpen
      hoeveel 40
      straal 1.2
      details 15
      masker 60

      ruisreductie
      luminantie 60
      details 50

      kleurtint 50
      details 75
      vloeiendheid 50

      dat zal het ongeveer zijn

      Comment


      • #4
        Re: test canon 6d deel II

        Kun je me de tweede foto eens mailen?
        Ben benieuwd hoe het origineel eruit ziet. Ik ben namelijk bang dat het in de nabewerking behoorlijk misgaat.

        info at rbfoto punt nl
        Een hoop ouwe zooi
        www.rbfoto.nl

        Comment


        • #5
          Re: test canon 6d deel II

          Een andere foto gemaild gekregen dan de tweede, maar dit zou ik ervan gemaakt hebben.




          Kort samengevat:

          Je geeft een enorme slinger aan het contrast en de helderheid en dan haal je de belichting bijna een hele stop omhoog.
          Dat betekent dat je feitelijk op een ISO-waarde hebt gewerkt van 16.000 in plaats van 8.000.
          De ruisreductie staat ook behoorlijk hoog en dat kost weer een hele hoop details.

          De basis is goed geweest, maar de nabewerking kost nu kwaliteit.
          Het valt me zeer zeker niet tegen, zeker niet op deze hoge ISO-waarden. Stukken beter dan ik gezien heb van een 7D mkII
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: test canon 6d deel II

            In al mijn haast blijkbaar een foutieve foto doorgestuurd

            Toch weer heel wat bijgeleerd met deze commentaar waarvoor mijn oprechte dank Ronald
            Zal uw adviezen in de loop van de week zeker eens uitproberen op andere foto's uit de reeks van zaterdagavond!

            Comment


            • #7
              Re: test canon 6d deel II

              Hey Fluppe,

              Goede acties, maar de foto's veeeeel te licht en te contrastarm. Werk je overigens met je zonnekap? Ik heb het idee dat er telkens ( ook in je andere posts ) extra licht langs links van het beeld binnenvalt.
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: test canon 6d deel II

                Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                Hey Fluppe,

                Goede acties, maar de foto's veeeeel te licht en te contrastarm. Werk je overigens met je zonnekap? Ik heb het idee dat er telkens ( ook in je andere posts ) extra licht langs links van het beeld binnenvalt.
                Hey Gregory, indien ik tijd heb zal ik vanavond reeds een paar foto's opnieuw na bewerken in LR (ben nu op mijn werk) en hierbij rekening houden met de opmerkingen van Rooney en ja ik schiet altijd met zonnekap
                Contrastarm, ja daarom heb ik contrast toegevoegd in de nabewerking maar blijkbaar is dat niet altijd een goed idee want dan gaat ook de belichting omhoog (zie postje van Ronald), allemaal niet evident voor mij die nabewerking

                Comment


                • #9
                  Re: test canon 6d deel II

                  Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                  Hey Gregory, indien ik tijd heb zal ik vanavond reeds een paar foto's opnieuw na bewerken in LR (ben nu op mijn werk) en hierbij rekening houden met de opmerkingen van Rooney en ja ik schiet altijd met zonnekap
                  Contrastarm, ja daarom heb ik contrast toegevoegd in de nabewerking maar blijkbaar is dat niet altijd een goed idee want dan gaat ook de belichting omhoog (zie postje van Ronald), allemaal niet evident voor mij die nabewerking
                  Iemand anders een idee wat dat felle licht telkens vanop links kan zijn?... Het lijkt mij vreemd omdet het ook in de andere foto's bijna altijd van links lijkt te komen... Het kan toch niet altijd een lichtmast zijn die toevallig net daar staat.... :/
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: test canon 6d deel II

                    Dit heb ik er nu van gemaakt, beter krijg ik het niet, ondanks alle goede tips



                    Ik zal dit nu ook eens proberen voor de 3 foto's hier boven, kwestie van veel te oefenen

                    Comment


                    • #11
                      Re: test canon 6d deel II

                      Wss zat je aan de overkant... (Want het gras is wat te groen ;-) )
                      Als ik uw testen hier zie dan moeten de omstandigheden toch zeer slecht geweest zijn!
                      Want mocht ik deze foto's gezien hebben voor ik mijn 6D gekocht heb... Dan zou ik toch serieus beginnen twijfelen... ;-)
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: test canon 6d deel II

                        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                        Wss zat je aan de overkant... (Want het gras is wat te groen ;-) )
                        Als ik uw testen hier zie dan moeten de omstandigheden toch zeer slecht geweest zijn!
                        Want mocht ik deze foto's gezien hebben voor ik mijn 6D gekocht heb... Dan zou ik toch serieus beginnen twijfelen... ;-)
                        Terecht opgemerkt van dat gras appelboom, ik heb intussen de kleurtoon en verzadiging van de groene kleur aangepast (had nooit eerder in LR op deze wijze iets aan de kleuren gewijzigd)
                        Wat de omstandigheden betreft, ik heb de ganse wedstrijdduur in de regen gezeten, de regendruppels waaiden in dikke slierten over het veld of hoe moet ik dat omschrijven
                        Upgrade foto na kleurbehandeling:

                        Last edited by paranoia; 23 februari 2016, 19:42.

                        Comment


                        • #13
                          Re: test canon 6d deel II

                          @paranoia

                          jij ziet iets helemaal anders dan wij zien, ben je zeker dat je scherm wel goed staat ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: test canon 6d deel II

                            Heb dat ook al gemeld (voorstel om beeldscherm te vervangen of te calibreren).
                            In de testen met de 6D valt het op dat er teveel licht is (los van een misschien verkeerde .raw naar .jpg bewerking).
                            Maar dan passeren hier massa's foto's die wel dik in orde zijn.
                            't Zou dus kunnen dat het beeldscherm aan het flippen is fluppen

                            Comment

                            Working...
                            X