Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linkwood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Linkwood

    mij hier ook eens aan gewaagt, moet nog veel leren ivm licht opstelling en zo....
    Tips en opmerkingen meer dan welkom.






    ISO: 64
    Belichting: 1/200 sec.
    Diafragma: 7.1
    Brandpuntsafstand: 85mm
    flitslicht: 2 softboxen

    alvast bedankt voor het kijken

    Groetjes
    Renske

  • #2
    Re: Linkwood

    heb ooit een soortgelijke foto gemaakt, dus kan wel vergelijken
    rode wijn

    de belichting lijkt me goed, alleen jammer dat de top van de fles er niet opstaat en ik zou het glas wat dichter bij de fles zetten.
    de scherpte is ook prima.
    best ook nog de stofjes wegwerken in PS.
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #3
      Re: Linkwood

      Fles en glas zitten precies wat in een soort lichttang doordat waarschijnlijk langs weerskanten op dezelfde afstand een even krachtige softbox staat.
      Ik denk dat 1 softbox bv. rechts en een reflectiescherm aan de andere kant een beter resultaat zou kunnen geven ...
      met de sand dan een beetje experimenteren, wat vooruit, achteruit ...
      en dankzij de digitale fotografie kan je nu meteen je resultaten bekijken en bijsturen hé

      Succes !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Linkwood

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Fles en glas zitten precies wat in een soort lichttang doordat waarschijnlijk langs weerskanten op dezelfde afstand een even krachtige softbox staat.
        Ik denk dat 1 softbox bv. rechts en een reflectiescherm aan de andere kant een beter resultaat zou kunnen geven ...
        met de sand dan een beetje experimenteren, wat vooruit, achteruit ...
        en dankzij de digitale fotografie kan je nu meteen je resultaten bekijken en bijsturen hé

        Succes !
        ik had dat toen ook geprobeerd, maar beste resultaat toch met twee softboxen op dezelfde sterkte.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Linkwood

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Fles en glas zitten precies wat in een soort lichttang doordat waarschijnlijk langs weerskanten op dezelfde afstand een even krachtige softbox staat.
          Ik denk dat 1 softbox bv. rechts en een reflectiescherm aan de andere kant een beter resultaat zou kunnen geven ...
          met de sand dan een beetje experimenteren, wat vooruit, achteruit ...
          en dankzij de digitale fotografie kan je nu meteen je resultaten bekijken en bijsturen hé

          Succes !
          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
          ik had dat toen ook geprobeerd, maar beste resultaat toch met twee softboxen op dezelfde sterkte.
          'k vraag mij af of een lichttent hier geen oplossing kan bieden?

          Comment

          Working...
          X