Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buidelmees 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Buidelmees 2



    Groeten,
    Last edited by Raf Raeymaekers; 25 februari 2016, 07:51. Reden: Aanpassing grootte
    Instagram

  • #2
    Re: Buidelmees 2

    Prachtig Raf, ik vind 'm zelfs mooier dan je vorige.

    PS. Zit er een stofje op je sensor of is het een pluisje in een spinnenrag onderaan rechts van de halm?
    Groet Theo
    http://500px.com/diethe

    Comment


    • #3
      Re: Buidelmees 2

      idd prachtig raf...vind hem ook beter dan je vorige buidelmees...mooi van compo...bg...kleuren en scherpte...top...we verwachten dat natuurlijk van je....

      Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Buidelmees 2

        Staat er ook weer mooi op Raf
        Die twee uurtjes file waren dan toch de moeite hé ;-)

        ps. waarom zo klein gepost ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Buidelmees 2

          Heel mooie vogel en foto !

          Mvg
          Pierre

          Comment


          • #6
            Re: Buidelmees 2

            Jawadde! Knap, heel knap ! Kleur, bg, dof, scherpte... perfectie mag dan al niet van deze wereld zijn maar dit is er toch heel dicht bij (als het er al niet op is).
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Buidelmees 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              ..ps. waarom zo klein gepost ?
              Oorspronkelijk was deze op 4:3 verhouding, daarna een vierkante uitsnede van gemaakt.
              Update geplaatst ondertussen,
              Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Buidelmees 2

                Deze is veel beter dan de vorige.
                Knappe compo en mooi scherp.

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Buidelmees 2

                  mooi zoals hij/zij daar "hangt"
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buidelmees 2

                    Heel knap.
                    En ik hou van dat beperkte kleurenpalet.
                    Zie ook flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buidelmees 2

                      Bijzonder mooi geplaat! Fijn hoe de kleuren van bg en vogeltje zo goed bij elkaar passen.
                      Grt. Jef

                      Comment


                      • #12
                        Re: Buidelmees 2

                        Ik begrijp eigenlijk de voorgaande kritieken niet zo goed, en wel hiervoor :

                        de compo en de belichting zijn imho ok, maar... :

                        de scherpte is maar zo en zo : op mijn scherm is enkel de bovenkant van de plant scherp, en dan ben ik echt niet aan het pixelpeepen. Het oogje, en vooral de blokjes daarrond zie ik onscherp (zie ook het detail in het verenkleed rondom het oog), terwijl aan de bovenkant van de snavel al een duidelijke halo te zien is... Begrijpe wie kan, maar wellicht werd deze foto gemaakt met een héél kleine dof (zie verder).

                        Wat ook steeds - voor mij althans - spijtig blijft is dat je in je foto 's NOOIT de volledige exif meegeeft. Ik heb het daarover al gehad met andere - o.a. hier heel bekende - personen en die vonden dit eveneens jammer.

                        Mvg.
                        The bird is known by his note, a man by his word.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Buidelmees 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                          Ik begrijp eigenlijk de voorgaande kritieken niet zo goed, en wel hiervoor :

                          de compo en de belichting zijn imho ok, maar... :

                          de scherpte is maar zo en zo : op mijn scherm is enkel de bovenkant van de plant scherp, en dan ben ik echt niet aan het pixelpeepen. Het oogje, en vooral de blokjes daarrond zie ik onscherp (zie ook het detail in het verenkleed rondom het oog), terwijl aan de bovenkant van de snavel al een duidelijke halo te zien is... Begrijpe wie kan, maar wellicht werd deze foto gemaakt met een héél kleine dof (zie verder).

                          Wat ook steeds - voor mij althans - spijtig blijft is dat je in je foto 's NOOIT de volledige exif meegeeft. Ik heb het daarover al gehad met andere - o.a. hier heel bekende - personen en die vonden dit eveneens jammer.

                          Mvg.

                          Dag Maurice,

                          Blij eens een reactie te ontvangen op een foto van mij van iemand die alleen maar foto's plaatst en nooit reageert op andermans foto's.
                          Jammer dat uw reactie zo negatief is, ik vermoed dat je gisteren een slechte dag hebt gehad.
                          Terechte kritiek kan ik verdragen, daar word ik alleen maar beter van. Nu in uw geval is deze kritiek geheel onterecht.
                          Misschien kan het aan uw scherm of uw ogen liggen, maar het kopje van deze Buidelmees is messcherp!
                          Voor mezelf ben ik zeer streng, en ik ben een pixelpeeper. Ik zal nooit een foto plaatsen waarvan het kopje op 100% beeld niet scherp is.
                          Deze Buidelmees zat 2,5 m van mij. Foto is niet gecropt, enkel aangepast voor uitsnede en compo. Als ik naar FF beeld ga kan ik de veertjes tellen..
                          Ik zou hier een foto kunnen plaatsen als bewijs, maar die behoefte heb ik niet om mij op die manier te verdedigen tegenover jou.

                          Betreft de Exif gegevens niet te vermelden is een persoonlijke keuze, en waarschijnlijk zal ik daar mijn reden voor hebben.
                          Voor zover ik weet is het niet verplicht om die gegevens te vermelden, maar ik zal er eens over nadenken om mijn mening hierin te herzien. Dit om je een plezier te doen, zodat jij en je vrienden daar in de hut in Zonhoven nog beter kunnen genieten van mijn foto's..

                          Groeten,
                          Raf
                          Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Buidelmees 2

                            Prachtig, hele leuke blik en mooie compo!

                            Comment

                            Working...
                            X