Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brexit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brexit

    Hier zitten veel intelligente mensen dus wat denken jullie over een eventuele Brexit ?
    Persoonlijk belangt het me aan omdat ik zou willen emigreren naar de UK. Dit kan volgend jaar al gebeuren, of ook misschien pas over 10 jaar. Sowieso zou een Brexit dat potentieel veel moeilijker kunnen maken.

    Wat zijn jullie gedachten en ideeën wat betreft Brexit en de 'Europa-luchtbel' in het algemeen ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Brexit

    Moeilijk hierop een idee te geven zonder er een maatschappelijke discussie van te maken.
    Maar veel keuze zullen we niet hebben als ze er zo over beslissen.
    Vroeger was het toch ook niet echt zo een probleem, ik denk dat iedereen dit wel zonder te veel problemen kan doorstaan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Brexit

      Ik zal ze niet missen.
      Een circus en politiek macht spel imo.

      Comment


      • #4
        Re: Brexit

        Ik ben geen econoom dus stel ik me wel vragen op financieel vlak.
        Op lange termijn gaat dit over emigreren dus dan vraag ik met af of een Brexit niet zou kunnen betekenen dat de euro nog verder wegzakt tov het Britse pond. M.a.w. onze zuurverdiende eurootjes zouden wel eens veel minder kunnen waard zijn eens we ze gaan moeten omzetten naar GBP.
        Op korte termijn : momenteel gaan we per jaar 3 à 4 keer voor ongeveer een week naar de UK op familiebezoek. Dit doen we al tien jaar en da's ook de grootste reden waarom we verliefd geworden zijn op de UK. Maar terug naar het financiële : we gaan altijd met de auto via Eurotunnel in Calais. Ik denk dan zo dat onze reisjes door een Brexit wel eens flink duurder zouden kunnen worden, of sla ik de bal volledig mis ?
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Brexit

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Ik ben geen econoom dus stel ik me wel vragen op financieel vlak.
          Op lange termijn gaat dit over emigreren dus dan vraag ik met af of een Brexit niet zou kunnen betekenen dat de euro nog verder wegzakt tov het Britse pond. M.a.w. onze zuurverdiende eurootjes zouden wel eens veel minder kunnen waard zijn eens we ze gaan moeten omzetten naar GBP.
          Op korte termijn : momenteel gaan we per jaar 3 à 4 keer voor ongeveer een week naar de UK op familiebezoek. Dit doen we al tien jaar en da's ook de grootste reden waarom we verliefd geworden zijn op de UK. Maar terug naar het financiële : we gaan altijd met de auto via Eurotunnel in Calais. Ik denk dan zo dat onze reisjes door een Brexit wel eens flink duurder zouden kunnen worden, of sla ik de bal volledig mis ?
          Je moet de zuurverdiende Eurootjes nu toch ook inwisselen voor Ponden als je naar het Verenigd Koninkrijk gaat?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Brexit

            Geld is één zaak, politiek een andere.

            Stel dat GB zich afscheurt van de EU.
            Stel dat de huidige problemen in Europa vergroten tot een totale chaos. Of erger: WW III of "mini" WW III om poco te blijven ;-) .
            Het totale uiteenvallen van EU en/of burgeroorlog zijn nooit onmogelijk.
            Dan zal GB er minder last van hebben als ze onafhankelijk van de EU kunnen beslissen.
            Dan zal ook de USA, als traditionele Angelsaksische "vriend" nog zij hoofdrol kunnen spelen en GB steunen.

            Uiteindelijk ben je dan wel het beste door naar GB te verhuizen. Wie weet kom je onze politiekers daar dan tegen, zoals bij WW II.
            Sommige politieke kopstukken lonken al naar Zuid-Amerika voor een veilige haven bij een eventuele WW III..
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Brexit

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Je moet de zuurverdiende Eurootjes nu toch ook inwisselen voor Ponden als je naar het Verenigd Koninkrijk gaat?
              Dat was de vraag niet. Vraag was of de kans er (dik) in zit dat het Britse pond in waarde gaat stijgen tov de euro NA de Brexit waardoor ik dan veel minder pondjes ga krijgen voor mijn eurootjes...


              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Geld is één zaak, politiek een andere.

              Stel dat GB zich afscheurt van de EU.
              Stel dat de huidige problemen in Europa vergroten tot een totale chaos. Of erger: WW III of "mini" WW III om poco te blijven ;-) .
              Het totale uiteenvallen van EU en/of burgeroorlog zijn nooit onmogelijk.
              Dan zal GB er minder last van hebben als ze onafhankelijk van de EU kunnen beslissen.
              Dan zal ook de USA, als traditionele Angelsaksische "vriend" nog zij hoofdrol kunnen spelen en GB steunen.

              Uiteindelijk ben je dan wel het beste door naar GB te verhuizen. Wie weet kom je onze politiekers daar dan tegen, zoals bij WW II.
              Sommige politieke kopstukken lonken al naar Zuid-Amerika voor een veilige haven bij een eventuele WW III..
              Da's wel al een 'verregaand' scenario...
              Last edited by Kaneda; 22 februari 2016, 13:16.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Brexit

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Ik ben geen econoom dus stel ik me wel vragen op financieel vlak.
                Op lange termijn gaat dit over emigreren dus dan vraag ik met af of een Brexit niet zou kunnen betekenen dat de euro nog verder wegzakt tov het Britse pond. M.a.w. onze zuurverdiende eurootjes zouden wel eens veel minder kunnen waard zijn eens we ze gaan moeten omzetten naar GBP.
                Op korte termijn : momenteel gaan we per jaar 3 à 4 keer voor ongeveer een week naar de UK op familiebezoek. Dit doen we al tien jaar en da's ook de grootste reden waarom we verliefd geworden zijn op de UK. Maar terug naar het financiële : we gaan altijd met de auto via Eurotunnel in Calais. Ik denk dan zo dat onze reisjes door een Brexit wel eens flink duurder zouden kunnen worden, of sla ik de bal volledig mis ?
                Net gehoord op het nieuws dat het vandaag reeds goedkoper geworden is om naar de UK te reizen.
                Gewoon door het feit dat er een referendum zal gehouden worden voor de al of niet brexit, begint het spelletje reeds.
                De fluctuatie van pond/euro is reeds begonnen.
                Voor vakanties naar daar mooi meegenomen dus.
                Ik zal ze (UK) niet missen hoor.
                Ik heb ze trouwens nog nooit als een volwaardig EU lid beschouwd, alleen al omwille van het feit dat ze bij hun ponden ipv euro's blijven.

                Comment


                • #9
                  Re: Brexit

                  Op het nieuws juist gehoord dat de GBP gezakt was tov de €.

                  edit: kriba was me net voor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brexit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Dat was de vraag niet. Vraag was of de kans er (dik) in zit dat het Britse pond in waarde gaat stijgen tov de euro NA de Brexit waardoor ik dan veel minder pondjes ga krijgen voor mijn eurootjes...
                    Ik ga me zeker niet profileren als intelligent, maar Is het niet net omgekeerd nu ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brexit

                      Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                      Net gehoord op het nieuws dat het vandaag reeds goedkoper geworden is om naar de UK te reizen.
                      Nu wel, ja. Maar wat NA een eventuele Brexit ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                      Ik zal ze (UK) niet missen hoor.
                      Ik heb ze trouwens nog nooit als een volwaardig EU lid beschouwd, alleen al omwille van het feit dat ze bij hun ponden ipv euro's blijven.
                      Als het ooit zover komt, zal ik België zeker ook niet missen.
                      Dat de UK bij het pond is gebleven, daar kan ik ze geen ongelijk in geven. De euro is nu niet echt een sterke munt te noemen...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brexit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Nu wel, ja. Maar wat NA een eventuele Brexit ?

                        Als het ooit zover komt, zal ik België zeker ook niet missen.
                        Dat de UK bij het pond is gebleven, daar kan ik ze geen ongelijk in geven. De euro is nu niet echt een sterke munt te noemen...
                        Dat valt nog af te wachten. Het is niet omdat je er een paar keer per jaar verblijft om vakantie- of andere redenen, en omdat je mensen kent die er wonen die het er goed vinden, dat je je er automatisch ook gaat thuis voelen.
                        Dat gevoel heb ik al meermaals gehad tijdens verblijven in het buitenland. Soms keerden we er tot 10 keer terug... om toch iedere keer weer naar ons landje terug te komen.
                        Wanneer al je familie daar woont, en je hier geen familie of vrienden meer hebt is het natuurlijk een ander verhaal.
                        Velen menen echter dat het gras elders altijd groener is, tot ze met hangende pootjes naar het Belgische gras terugkeren.
                        Maar desalniettemin wens ik je het best bij je eventuele migratie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brexit

                          Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                          Dat valt nog af te wachten. Het is niet omdat je er een paar keer per jaar verblijft om vakantie- of andere redenen, en omdat je mensen kent die er wonen die het er goed vinden, dat je je er automatisch ook gaat thuis voelen.
                          Dat gevoel heb ik al meermaals gehad tijdens verblijven in het buitenland. Soms keerden we er tot 10 keer terug... om toch iedere keer weer naar ons landje terug te komen.
                          Wanneer al je familie daar woont, en je hier geen familie of vrienden meer hebt is het natuurlijk een ander verhaal.
                          Velen menen echter dat het gras elders altijd groener is, tot ze met hangende pootjes naar het Belgische gras terugkeren.
                          Maar desalniettemin wens ik je het best bij je eventuele migratie.
                          Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar bij mij ligt het een beetje anders.
                          Heb me eigenlijk nooit thuis gevoeld in België (ben eigenlijk door de jaren heen nog nét geen België-hater geworden) en heb serieus spijt dat ik de stap nog niet eerder heb gezet.
                          Ben altijd al een 'anglofiel' geweest en toeval wil dat m'n vrouw half-Engels is (wist ik totaal niet toen ik die leerde kennen). Haar ouders (Belgische mama, Britse papa) wonen in het Antwerpse. Het zijn dus m'n vrouw haar grootouders waar we telkens op bezoek gaan, maar hebben ook al veel andere mensen leren kennen natuurlijk.
                          We zijn nu ondertussen bijna 16 jaar samen waarvan 12 jaar getrouwd. We hebben 2 kids van bijna 10 (tweeling). Het enige wat me hier nog houdt, is het feit dat m'n ouders er heel erg zouden onder lijden. M'n ma zou nog wel bijdraaien, mijn pa zou er denk ik een zware klap door krijgen.
                          Dus een beslissing nemen is moeilijk, heel moeilijk. Anderzijds heb ik me al genoeg geïnformeerd over leven en werken in de UK, en we weten ondertussen ook al hoe de mensen zijn en wat de mentaliteit is. Met het eten heb ik ook geen probleem

                          Het zou in elk geval een avontuur zijn, en je kan ergens gelijk hebben, maar toch ben ik, voor mezelf althans, voor 99% zeker dat ik niet meer zou terugkeren of dat ik hier niets zou missen. M'n vrouw en kids zien er ook niet tegenop.

                          Maar goed, back on topic ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brexit

                            Redelijk recent stond er een artikel in een krant, afkomstig van Joris Luyendijk, weet je wel de man die het gedrag van de bankmanagers aan de kaak stelde. Hij is van mening (samengevat) dat bij een Brexit Engeland zelf een stuk slechter af is dan de rest van Europa. Schat in dat die man er best veel vanaf weet.

                            even gezocht: http://www.nrc.nl/next/2016/01/14/do...t-zijn-1577052

                            Gr. Joop
                            Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brexit

                              Wat een munt doet bij een Brexit kan je niet voorspellen.
                              Dat reizen tussen UK en Europa iets moeilijker wordt wel.

                              Persoonlijk denk ik dat Uk veel te verliezen heeft bij een exit. Er zullen nogal wat bedrijven 2 keer nadenken vooraleer ze zich daar vestigen, zeker om dan vanuit de UK te exporteren naar EU. Dat gaat op den duur wegen op de economie.

                              Besef wel dat er echt héél veel britten zijn die eens op pensioenleeftijd de benen nemen naar Frankrijk en Spanje, en dat is niet alleen omwille van het weer.

                              Comment

                              Working...
                              X