Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

drieluik maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • drieluik maken

    zou graag een drieluik maken van een foto
    heeft iemand een idee hoe ik dit het beste doe
    via lr of photoshop
    /Users/stanvandewouwer/Desktop/great pics/vermillion lake 14082011.jpg
    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

  • #2
    Re: drieluik maken

    Via LR zou ik niet weten hoe je dit moet doen (omdat LR maar één laag kent-het is nochtans mogelijk een 'fotocompositie' te maken), maar via Photoshop kan het alvast.
    In het kort:
    • nieuw doc aanmaken met juiste afmetingen en resolutie (bv 300 dpi);
    • de foto's (best met dezelfde resolutie als je aangemaakte achtergrond daarop plaatsen (dat gebeurt in principe in aparte lagen),
    • hun grootte aanpassen en t.o.v. elkaar uitlijnen.
    • Eventueel achtergrond een bepaalde kleur of patroon meegeven.
    Je hebt dan een meerlagige PSD, waarvan je de verschillende lagen gaat verenigen en die je uiteindelijk gaat bewaren als JPG.

    Ik ben niet naar jouw foto gaan kijken: dat kan niet eens: niemand van ons kan jouw Desktop zien! Maar als je slechts één foto hebt, kun je die in drie delen gaan opdelen.
    Last edited by LesC; 21 februari 2016, 18:41.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: drieluik maken

      Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
      zou graag een drieluik maken van een foto
      heeft iemand een idee hoe ik dit het beste doe
      via lr of photoshop
      /Users/stanvandewouwer/Desktop/great pics/vermillion lake 14082011.jpg
      Ik doe het altijd met photoshop zie link:
      A triptych is a panel of three images displayed together, but you don't always need three pictures to make one. Digital expert Gavin Hoey http://www.gavtrain...


      Veel succes !

      Comment


      • #4
        Re: drieluik maken

        Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
        zou graag een drieluik maken van een foto
        heeft iemand een idee hoe ik dit het beste doe
        via lr of photoshop
        /Users/stanvandewouwer/Desktop/great pics/vermillion lake 14082011.jpg

        Ga naar de print module van LR, daar kan je dat allemaal instellen.
        Nu heb ik zelf al veel templates gemaakt en heb ik op de duur geen overzicht meer van wat er standaard bij zit. Je kan in elk geval in elk deel van je triptiek dezelfde foto intrekken, of drie verschillende, maar ik vermoed dat je de eerste optie wil. :-)
        Je kan misschien vermelden welke versie van Lr je hebt, en welk formaat je wil, dan kan ik wel een template voorbereiden.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: drieluik maken

          bedankt alvast

          heb de cc versie van lr
          nogmaals bedankt voor de template
          Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

          Comment


          • #6
            Re: drieluik maken

            Soms is het ook mooi om de foto in drieën te knippen en zonder of klein kader in drie identieke lijstjes naast elkaar te hangen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X