Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grauw Lubbeek + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Grauw Lubbeek + up

    Vermits er in mijn buurt geen Ardennen liggen heb ik vrijdagvoormiddag met het nevelig weer rap efkes wat niveaverschillettjes opgezocht,
    huizen en kabels genoeg in het landschap, dat alles wegclonen zou onbegonnen werk zijn en de kleurtjes waren zo flets dat ik het maar ontkleurd heb.
    Een mens roeit met de riemen die hij heeft op alle gebied !
    Tips voor in de toekomst atijd welkom, hier kan ik niet veel meer aan sleutelen want de pc waarop ik bewerkte heeft weer periodieke onthoudingen



    Update (via een omwegske) zonder stoppels :







    de keuzemogelijkheid "zonder voorvoegsel" blijkt niet te werken ...
    Last edited by Frakske; 22 februari 2016, 14:18. Reden: zonder storende stoppels
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Grauw Lubbeek

    Al met al een heb je er een aantrekkelijk resultaat van weten te maken. Mooie diepte en laagjes.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Grauw Lubbeek

      een puik resultaat Frans ,hoewel de mogelijkheden miss wel beperkt zijn in jou streek (we wonen niet allemaal dicht tegen de opaalkust hé ) heb je er toch iets moois van gemaakt die laagjes maken hier de foto en die heb je heel goed met voorbedachte rade in een zeer mooie compo gegoten , ookde omzetting doet het voor mij heel goed

      Comment


      • #4
        Re: Grauw Lubbeek

        Waarom huizen, palen en kabels weg klonen?
        Ze maken toch deel uit van het landschap.
        Frans hier heb je een prachtfoto geschoten maar toch zou ik die stoppels op de voorgrond afknippen, ze zijn voor mij een storende factor in het totaal beeld.
        Last edited by Red Falcon; 21 februari 2016, 20:00. Reden: zijn
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Grauw Lubbeek

          fijn beeld, maar het contrast tussen de zwarte stoppels en de lichtgrijsfloue rest van de foto is voor mij te groot.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Grauw Lubbeek

            Zeker een mooie, Frans. Ook een fijne omzetting !
            Je bent nog verwend hoor, bij mij zijn de molshopen de hoogste bergen. (maar ook het vlakke land, heeft zijn charme)
            Ik kan Luc zijn idee zeker volgen, maar toch een kleine twijfel. Ik denk dat je dan diepte (en contrast) gaat missen.
            Misschien een optie om de mais-stoppels wat minder contrast te geven ?
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Grauw Lubbeek

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Waarom huizen, palen en kabels weg klonen?
              Ze maken toch deel uit van het landschap.
              Frans hier heb je een prachtfoto geschoten maar toch zou ik die stoppels op de voorgrond afknippen, ze voor mij een storende factor in het totaal beeld.
              hetzelfde mee eens, zeker ook wegsnijden zodat de zwarte stoppelkes weg zijn.
              Photography is a way to see the world in detail.
              Fotograaf op rust

              Comment


              • #8
                Re: Grauw Lubbeek

                Speciaal voor Luc, Pieter en David de stoppels weggehaald

                @ Johan : misschien verliest het inderdaad wat diepte, daarom had ik eerst ook de stoppels ook gelaten maar ik vind dat de up ook voor mij na langer kijken genietbaarder is. Had je geen macro gekocht Johan ? dan kom je met die molshopen ook al een heel end, extra tip: aan jouw kant dan eerst een putje graven
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Grauw Lubbeek

                  beter !
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grauw Lubbeek

                    ik vind de up beter de rest mag zeker blijven staan, mooie wintersfeerfoto
                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grauw Lubbeek

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Speciaal voor Luc, Pieter en David de stoppels weggehaald

                      @ Johan : misschien verliest het inderdaad wat diepte, daarom had ik eerst ook de stoppels ook gelaten maar ik vind dat de up ook voor mij na langer kijken genietbaarder is. Had je geen macro gekocht Johan ? dan kom je met die molshopen ook al een heel end, extra tip: aan jouw kant dan eerst een putje graven
                      Update is ook erg mooi. Toch wel een verbetering inderdaad.
                      Putjes lopen op dit moment elke keer vol.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grauw Lubbeek

                        Een hele mooie dit Frans...Voorkeur voor de update...Vooral de mooie fijne zachte omzetting heel passend hier.....Knap..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grauw Lubbeek

                          Zeer goed die update
                          de stoppels waren het eerste wat ik zag en was redelijk storend door het grote verschil in contrast met de rest.
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grauw Lubbeek

                            De up is perfect en heeft stukken meer sfeer en klasse!
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grauw Lubbeek

                              je up is idd beter (rustiger )

                              Comment

                              Working...
                              X