Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewegingsdetector

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewegingsdetector

    gegroet

    Tegenwoordig zien we vaak beelden verschijnen van zogeheten wildcams of cameravallen. Toestellen die een foto nemen of filmen als ze beweging detecteren. Nu vind ik de kwaliteit van de meeste foto's die ik zo zie verschijnen niet bepaald ideaal.
    Dus hier mijn vraag:

    is het mogelijk om zelf een bewegingdetector te koppelen aan een volwaardig fototoestel? het hoort dan draadloos te zijn (zowel zender als ontvanger) vanwege de locaties waar je je materiaal wil zetten. Zelf vind ik weinig info op het internet, en ook leveranciers van detectoren vinden het blijkbaar een vreemd idee

    Heeft hier iemand ervaring met een dergelijke opzet?

  • #2
    Re: Bewegingsdetector

    Zoiets moet je kunnen zelf bouwen - oftewel zelf, oftewel met aparaatjes die zoiets als input kunnen gebruiken.

    Google op "raspberry pi" of "arduino" and "motion detection".

    De detectoren bestaan, en kosten bijzonder weinig. Je kan ook naast beeld, warmtedetectie doen, met lasers werken, geluid detecteren... Raspberry heeft een camera-optie - misschien is er detectiesoftware - zodat je eigenlijk maar een optocoupler en een draadje nodig hebt om uw camera te laten afgaan. Het zou me verbazen dat dit scenario nog niet beschreven is op 't net.

    groeten

    Comment


    • #3
      Re: Bewegingsdetector

      Kan ook met de Time Machine die ik voor druppelfotografie gebruik mits een extra sensortje die k niet heb zelf.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Bewegingsdetector

        Dat is uiteraard niks nieuw en al heel lang te krijgen hoor
        één van de bekendste is uiteraard Triggertrap, met deze systemen kun je op alle mogelijke manieren je camera laten afgaan

        Er zijn hebben verschillende mogelijkheden en dit is er eentje van ; http://www.triggertrap.com/news/crossed-pir-sensors volgens mij is dat je bedoeling ?

        Maar of er dan echt nog de beleving is van natuurfotografie dat moet je jezelf afvragen
        Dat terzijde, alles is mogelijk tegenwoordig ....

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 19 februari 2016, 22:42.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment

        Working...
        X