Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid start later

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geluid start later

    Zowel op PC als op laptop (beiden met W10) komt het geluid van filmpjes altijd later dan het beeld.
    Ik verklaar me nader : wanneer ik in Youtube of één van de kranten een filmpje wil bekijken, dan start het bewegende beeld quasi onmiddellijk maar het geluid pas seconden later of helemaal niet.
    Soms moet ik zelfs het luidspekersicooontje in de onderste taakbalk aanklikken en dan de geluidsschuiver een paar keer over en weer (van + naar min en omgekeerd) schuiven eer ik het geluid krijg.
    Is dit normaal ? En indien niet, waar kan het probleem zich situeren ? MIsschien één of ander instelling die verkeerd staat ? Raar dat het zowel op laptop en PC idem is.

  • #2
    Re: Geluid start later

    Hier is dat alleszins niet het geval. Het geluid start direct en loopt ook synchroon. Bij jou dus niet?
    Ik kan echter niet aanduiden waar het aan zou kunnen liggen. Is het bij ieder youtube filmpje of probeer je telkens hetzelfde (of dezelfde reeks)?

    Comment


    • #3
      Re: Geluid start later

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Hier is dat alleszins niet het geval. Het geluid start direct en loopt ook synchroon. Bij jou dus niet?
      Ik kan echter niet aanduiden waar het aan zou kunnen liggen. Is het bij ieder youtube filmpje of probeer je telkens hetzelfde (of dezelfde reeks)?
      Bij zowat 95 % van de filmpjes, youtube, HLN, Nieuwsblad... enz, zowat altijd hetzelfde.
      Ik dacht, eerst hier eens navragen voor ik naar de winkel loop, omdat het misschien of eerder wellicht weer een kleinigheid is om het op te lossen.
      Misschien komen er nog wel voorstellen.

      Comment


      • #4
        Re: Geluid start later

        Ben je bij Proximus?
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Geluid start later

          Ik ben bij Proximus. Is er een verband dan?

          Comment


          • #6
            Re: Geluid start later

            Driver van de geluidskaart ofwel een of andere codec dat niet in orde is?
            Maar op 2 toestellen is bizar.
            Andere browser geprobeerd?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Geluid start later

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Ik ben bij Proximus. Is er een verband dan?
              Mijn broer had hetzelfde probleem met synchronisatie van beeld en geluid. Om die reden is hij overgestapt naar Telenet en probleem is opgelost. Probeer eens te googelen op synchronisatieprobleem met Proximus, misschien kom je meer te weten.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Geluid start later

                Ik denk (op het eerste zicht) dat jij het hebt over TV synchronisatie problemen (die ik ook niet heb). Tenminste, daarop wijzen de google resultaten.
                In dit topic gaat het wel over (YouTube) filmpjes op de PC/laptop. Ik zie niet in hoe Proximus (of hun router) de geluidsgegevens apart - lees : later - doorstuurt dan het beeld.
                Last edited by nabi; 20 februari 2016, 09:25.

                Comment


                • #9
                  Re: Geluid start later

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ben je bij Proximus?
                  Nee, bij Telenet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Driver van de geluidskaart ofwel een of andere codec dat niet in orde is?
                  Maar op 2 toestellen is bizar.
                  Andere browser geprobeerd?
                  Ik gebruik inderdaad op beide Firefox, misschien moet ik eens een andere proberen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Ik denk (op het eerste zicht) dat jij het hebt over TV synchronisatie problemen (die ik ook niet heb). Tenminste, daarop wijzen de google resultaten.
                  In dit topic gaat het wel over (YouTube) filmpjes op de PC/laptop. Ik zie niet in hoe Proximus (of hun router) de geluidsgegevens apart - lees : later - doorstuurt dan het beeld.
                  Is inderdaad op PC en laptop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geluid start later

                    Brengt niets bij aan de discussie waarschijnlijk, maar op deze computer werkt beeld en geluid synchroon met zowel IE11, Firefox als chrome.
                    En net getest, ook met Edge (gebruik Edge nooit).
                    Ook wat beeldmateriaal geprobeerd (video) en (met VLC) het geluid loopt ook synchroon.
                    Ik ben het eens met Verseq, kijk eens na of je drivers up-to-date zijn en aangepast voor W10.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geluid start later

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Brengt niets bij aan de discussie waarschijnlijk, maar op deze computer werkt beeld en geluid synchroon met zowel IE11, Firefox als chrome.
                      En net getest, ook met Edge (gebruik Edge nooit).
                      Ook wat beeldmateriaal geprobeerd (video) en (met VLC) het geluid loopt ook synchroon.
                      Ik ben het eens met Verseq, kijk eens na of je drivers up-to-date zijn en aangepast voor W10.
                      Ga ik zeker doen. Iedereen bedankt voor het meedenken en de raadgevingen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geluid start later

                        Weet niet of je er wat aan hebt maar het volgende.
                        Ik heb bij de tv een geluidsbalk die ik met een optische kabel moet verbinden. Sluit ik die aan op de koptelefoonuitgang van de tv, alles prima en loopt het synchroon. Sluit ik hem aan op de optische uitgang van het kastje van de provider, loopt het geluid iets achter. Oorzaak? Geen idee.
                        Gr. Joop
                        Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geluid start later

                          Waarom hebben sommigen het toch zo moeilijk om te lezen dat het over PC en laptop gaat, niet over TV?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geluid start later

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Waarom hebben sommigen het toch zo moeilijk om te lezen dat het over PC en laptop gaat, niet over TV?
                            Omdat dit nog maar 36 keer herhaald werd en geen 37 keer. 😆
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geluid start later

                              zelfde probleem hier met Youtube, soms heb ik zelfs echogeluid.
                              En nog steeds geen oplossing gevonden.
                              Tijdelijk verhelp ik me met de link te kopiëren en vervolgens in een nieuw browserscherm te plakken.
                              Dan lukt het prima.

                              Comment

                              Working...
                              X