Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstelling

    Hallo,

    Bestaat er een mogelijkheid om foto's scherp te stellen in Adobe Photoshop Express?

    Of hoe werkt de scherpstelling in het fotobewerkingsprogramma dat bij Windows 10 zit? Ik vind alleen maar een knop met selectieve scherpstelling en snap niet hoe dit werkt.

    Geniet van de zon,

    Raf

  • #2
    Re: Scherpstelling

    scherpstellen doe je met je camera ;-)

    als hij niet scherp is is er meestal niks meer te redden...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstelling

      Inderdaad, ik bedoel natuurlijk verscherpen! Iemand een antwoord?

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstelling

        Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
        Inderdaad, ik bedoel natuurlijk verscherpen! Iemand een antwoord?
        bij gewone photoshop is dat filters/ scharper/ en daar heb je verschillende manieren van verscherpen, vele gebruiken unsharp mask
        Ik weet niet of dat ook van toepassing is bij de express versie
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: Scherpstelling

          Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
          Inderdaad, ik bedoel natuurlijk verscherpen! Iemand een antwoord?
          Daar werd op dit forum ooit veel over geschreven, misschien kan je met de zoekfunctie er achter komen. Zoekwoord verscherpen lijkt mij ideaal.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Scherpstelling

            Het spijt me, maar ondertussen weet ik het nog niet. Vroeger bij mijn vorige Windows-versie (7) kon ik mijn foto's gewoon even verscherpen, dit blijkt mij niet te lukken bij Windows 10.
            Weet iemand iets? Of zal ik dan toch maar PS Elements kopen?

            Raf

            Comment


            • #7
              Re: Scherpstelling

              ??? Windows is geen fotobewerkingsprogramma dat is een "Operating system"

              Comment


              • #8
                Re: Scherpstelling

                Windows is inderdaad geen fotobewerkingssoftware, het is het operating system van je pc.
                Als je even zoekt op het net vind je diverse gratis fotobewerkingsprogramma's waarmee je jouw foto's zal kunnen verscherpen. Dat zal wellicht volstaan.
                PS elements aankopen is ook een optie. Dan ga je voor het betere werk.
                Succes met je zoektocht... je moet wel even moeite doen hé... en dan kom je het ongetwijfeld te weten !!!
                Straatfotograaf in Antwerpen

                Comment


                • #9
                  Re: Scherpstelling

                  Ik bedoel uiteraard het bewerkingsprogramma dat bij die specifieke windows hoort.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherpstelling

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
                    Ik bedoel uiteraard het bewerkingsprogramma dat bij die specifieke windows hoort.
                    Als je Windows Photos bedoelt, die ook in Win8 zit, dan zou ik je ten stelligste aanraden om iets beters te zoeken.
                    Photoshop Elements is zeker een optie. Qua bewerking is ook Gimp een uitstekende optie: open source en met de meeste functies die je ook in Photoshop vindt, maar een stuk minder intuitief in gebruik.

                    De functie die je zoekt om te verscherpen, heet in de betere bewerkingsprogramma's trouwens 'unsharp mask'.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherpstelling

                      Bij Canon krijg je software bij je camera waarmee je ook extra kunt naverscherpen, kost je dan niks extra
                      Ik weet niet of dit bij andere merken ook het geval is maar ik veronderstel van wel
                      Zoals Pieter schrijft is ook Gimp helemaal gratis, dus ook een heel goed alternatief

                      En ik lees dat je Photoshop Express hebt, dus ik veronderstel dat je daar zeker ook mee kunt naverscherpen
                      edit ; volgens ik hier lees kan dat inderdaad met die app http://www.iclarified.com/34350/adob...invert-effects
                      En hier heb je nog een app met tutorials om te leren werken (ook verscherpen) met Photoshop Express https://itunes.apple.com/be/app/tuto...4627?l=nl&mt=8

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 27 februari 2016, 00:05. Reden: edit
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherpstelling

                        als het gratis moet zijn irfanview

                        Comment

                        Working...
                        X